Aquest
any hem iniciat el treball del llenguatge audiovisual a la nostra escola.
Hem començat, a partir del segon trimestre, amb els alumnes de
P3 i la nostra intenció és anar avançant cada any
un curs.
Les activitats que s'han realitzat giren al voltant de:
- La diferenciació d'imatge i realitat.
- Planificació (primer pla i pla sencer).
- Punts de vista (davant i darrere).
- Llum i foscor. L'ús de filtres (papers de cel·lofana de
diferents colors).
- El moviment. Joguines òptiques
- Fem fotografies.
L'activitat que presentem aquí seria aquesta última.
Els objectius principals d'aquesta activitat són:
- Produir missatges audiovisuals senzills utilitzant la fotografia.
- Aprendre a produir imatges fixes que representin persones vistes des
de diferents distàncies (planificació).
- Aprendre a produir imatges fixes que mostrin persones des de diferents
punts de vista.
- Usar el disparador de la càmera de foto.
El procés que s'ha seguit ha estat el següent:
1.- Entre tots els nens i nenes es pensa una acció (En David plora
perquè s'ha donat un cop...)
2.- Decidim entre tots quina serà la millor fotografia: s'ha de
veure només el cap (Primer Pla) o hem de fer una foto que es vegi
tot (Pla sencer), l'hi hem de fer de davant o de darrere.
3.- Mirem què és el que necessitem i qui fa la foto.
4.- Es fa la fotografia (la mestra ajuda a aguantar la Mavica) i els altres
estan atents que es vegi realment allò que s'ha decidit.
5.- Mirem la fotografia per l'ordinador i, si ens agrada, s'inserta en
el Power point que porta per títol "Llibre d'imatges"
i la mestra escriu el text.
D'aquesta manera obrim un llibre electrònic que s'anirà
omplint durant els tres cursos d'educació infantil i que completem
amb un petit joc de lectura.
|