Àrea
relacionada:
- Coneixement del medi natural
Objectius:
- Jugar al Súper Rius
- Aprendre a valorar l'ecologia i el reciclatge
- Conèixer els principals elements de la flora
i fauna dels rius mediterranis
Conceptes
que es treballen:
- Importància de l'aigua dolça i de
la conservació dels rius
- Riquesa dels rius com a ecosistema amb flora i
fauna dependents
- Classificació dels tipus de residus
- Les parts d'un riu
Material:
- Ordinador Pentium 100MHz, 24 Mb RAM, Unitat CD-ROM
4x
- Windows 95, monitor 256 colors, QuickTime, Súp3r
Rius
Desenvolupament de l'activitat:
L'activitat que us proposem es basa en l'experiència
duta a terme pel CEIP Anicet de Pagès que dins del programa d'Agenda
21 Local de Figueres van decidir d'iniciar un estudi sobre l'aigua i van
considerar que el joc dels Súper Rius els ajudaria a motivar l'alumnat
vers l'experiència i plantejaria un seguit d'informació
inicial amb què començar a treballar.
L'activitat en si consisteix simplement i bàsica
en jugar. El joc, tot i ser simple i atractiu, conté elements que
el fan especialment eductiu. L'alumne ha d'anar seguint el curs del riu
i ha d'anar guiant els personatges del programa Súper 3 perquè
vagin llançant els residus als seus contenidors corresponents.
No només han d'anar netejant les ribes del riu sinó que
també s'han de submergir a l'aigua i netejar-lo. En altres moments
cal fer alguna intervenció ecologista (col·locar una depuradora,
evitar una fuita d'aigua, etc.) que completen la tasca de neteja del riu.
Mentre l'alumne va fent, a la zona apareixen elements
de la flora i fauna habituals a cada tram del riu, tant a dins de l'aigua
com a fora. L'alumne pot anar fent el seu "Quadern de camp",
fotografiant les espècies que l'interessin o que li cridin l'atenció.
Cada cop que fa una fotografia pot llegir una explicació d'aquell
animal o d'aquella planta o arbre. Pot anar revisant el seu Quadern de
Camp a voluntat, en qualsevol moment del joc, i tornar al tram del riu
que l'interessi si el que vol és localitzar alguna espècie
en concret.
|