Aquesta experičncia estŕ inclosa en l'activitat d'intercanvi del CRP del Girončs «De la WEB a l'Aula» amb el número 238
iii8.gif (1456 bytes)A la pŕgina principal d'experičncies de centres

CEIP de Bordils
Fotografia. Imatge
Cicle superior

Descripció de l'experičncia «Fem un reportatge»

Durant el primer trimestre els alumnes de 4t., 5è i 6è hem treballat la fotografia informativa, i una de les activitats va ser la de realitzar diferents articles informatius amb la fotografia corresponent.
Durant el segon trimestre hem treballat el reportatge, que és l'ampliació d'una notícia.
Entre tots els alumnes van decidir quin reportatge volien fer. De les diferents notícies que havien treballat durant el primer trimestre van escollir "A la nostra escola hi ha alumnes de diferents cultures i països".
A partir d'aquí cada classe elaboraria el reportatge amb un suport diferent:
" 4t.- Amb la càmera digital Mavica han fet les fotos per poder-les insertar als documents elaborats amb el tractament de textos Word.
" 5è.- Amb la càmera digital, Mavica, han fet les fotos i les han treballat a la classe d'informàtica amb el Paint Shop Pro. Després han confeccionat una presentació amb el Power Point.
" 6è.- Amb la càmera digital, Mavica, han fet fotos i a la classe d'informàtica han realitzat una presentació del reportatge amb el Flash i amb el Power Point.

Aquest treball ha comportat la relació de diferents àrees:
La d'imatge pel treball de les fotografies.
La de llengua pel tipus de text treballat. L'informatiu.
La d'informàtica per realitzar les diferents presentacions.

OBJECTIUS CURRICULARS:

• Treballar el text informatiu
  • Treballar les notícies i els reportatges fotogràfics.
  • Treballar el guió per redactar una notícia.
  • Elaborar un projecte de producció d'un reportatge fotogràfic.
  • Experimentar les diferents fases (definició de la idea, del públic a qui s'adreça, quin mitjà s'utilitzarà, elaboració del guió...)
  • Potenciar la creativitat.
  • Fomentar el treball cooperatiu.
  • Valorar la presentació dels treballs

OBJECTIUS TIC:

• Conèixer el funcionament de la màquina digital. Mavica
    Saber utilitzar la Mavica.
  • Conèixer les principals diferències entre una càmera compacta, una rèflex i una digital.
  • Practicar amb els enquadraments, les planificacions i els punts de vista per observar les diferents possibilitats de manipular la realitat
  • Observar les relacions que s'estableixen entre una imatge i el text que l'acompanya
  • Obrir i tancar els programes
  • Comprendre la necessitat de desar i recuperar documents.
  • Identificar el avantatges de treballar en xarxa local i compartir fitxers.
  • Instruments de treball intel·lectual
  • Saber capturar imatges
    Saber modificar imatges.
  • Saber crear i editar les imatges pel reportatge amb el Paint Shop Pro .
  • Realitzar una presentació amb el Power Point: Personalitzar l'animació, crear el títol, inserir noves diapositives, insertar imatges, Variar la llum, contrast i posar ombra a les imatges, fer transicions entre diapositives, posar so a l'animació.
    Crear una pel·lícula amb el Flash: Saber moure un objecte per l'escenari, canviar la grandària d'un objecte, introduir text a la pel·lícula, fer interpolacions de forma, transformar una imatge amb una altra i fer botons interactius.

garrofa.gif (1008 bytes)  CEIP de Bordils
garrofa.gif (1008 bytes)  Carme Congost garrofa.gif (1008 bytes) Pilar Congost

A l'experičncia anterior A l'experičncia següent