De
P4 a 3r hem dedicat el primer trimestre a treballar el llenguatge de la
imatge (diferència entre imatge i realitat, plans, punts de vista
i il·luminació) i vam introduir-nos en el món de
les ombres xinesques.
És una tècnica que encara no s'havia treballat a fons, a
l'escola, i té moltes possibilitats:
Amb les mans, amb siluetes, corporals, mixtes.
Per això vam decidir fer el nostre projecte que us presentem a
través d'ombres xinesques.
Hem fet un treball d'experimentació molt interessant amb la llum
de diferents focus (projector de diapositives, projector de transparències,
lots, focus mòbils ...) i l'ombra que es projecta (sobre una pantalla
o sobre la paret llisa).
Després de fer totes les experiències cada curs va decidir
quin era la tècnica que volia utilitzar per fer la seva pel·lícula
o animació.
OBJECTIUS
Descobrir com es produeix la sensació de moviment en objectes inanimats
fent la tècnica del REC-PAUSA, en el cas de les animacions.
- Adonar-se de la seqüenciació
que segueix tot moviment.
- Anar amb compte a l'hora
de moure els elements de l'animació.
- Mostrar-se responsable i
tranquil a l'hora de realitzar la tasca assignada en el moment de l'enregistrament.
- Treballar en equip col·laborant
amb els companys.
- Saber esperar mentre cada
company fa la tasca que li toca.
DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT
Després de l'experimentació amb les ombres xineses i de
triar quina tècnica utilitzaria, cada curs va decidir quin tipus
d'enregistrament volia fer: animació o pel·lícula.
Un
cop decidit això, els grups de treball van començar a fer
propostes sobre les possibles històries que volien explicar.
Les històries definitives es triaven fent votacions o per consens.
Quan la història estava decidida van fer propostes de l'argument
consensuant les idees. També calia tenir en compte quants personatges
sortirien.
Amb l'argument clar i els personatges decidits vam fer el guió
visual (story board).
Abans de començar l'enregistrament es va haver de buscar el vestuari
i els complements i fer els decorats i siluetes, en el cas de l'animació.
També s'havien de repartir les tasques que faria cada alumne durant
l'enregistrament.
Es va fer part de l'enregistrament amb una càmera analògica
i l'altra amb una càmera digital.
Els mestres s'han fet càrrec de l'edició, que és
la primera vegada que la fem amb format digital. Hem gravat els diàlegs
i les músiques durant l'edició.
|