Aquesta experiència està
inclosa en l'activitat d'intercanvi del
CRP del Gironès «De la WEB a l'Aula» amb el número 119 |
|
|||||||||||||
Descripció de l'experiència «Imatge fixa» | |||||||||||||
Aquest
curs 1999/00 en el CEIP Sant Jordi ens hem plantejat fer
un monogràfic al voltant dels àudiovisuals , durant el
2n. trimestre, i a nivell de tota l'escola. En quant a imatges fixes: Treballem també la diferència entre imatge i realitat amb exercicis concrets vivenciats pels mateixos nens i nenes: els tipus de plans, els punts de vista, la distància focal, els trucatges, la llum i les ombres que apareixen en les imatges... Tot això ho fem de manera pràctica i el més manipulativa possible. La idea és que el nen/nena perdi la por a la càmera de fotografiar i conegui les seves possibilitats, així com les parts de que consta (visor, objectiu, flash, disparador, ...). Per això quan treballem, els nens/es fan fotografies aplicant el que estan estudiant: plans, punts de vista, ombres, distància focal, trucatges, ... També procurem que siguin crítics davant l'allau d'imatges que reben diàriamnet, per això amb certa freqüència comentem críticament imatges de diferents tipus: anuncis, trucatges, imatges en blanc i negre, fotografies de reportatges, ... Cada grup ha fet un cartell de presentació. A partir de la fotografia de la cara i servint-se de tècniques com el dibuix, el col.lage o bé l'ordinador ens nens/es han completat el seu cos i han situat tot el grup classe en un ambient determinat escollit per ells mateixos. A part també es treballen altres aparells com poden ser el retroprojector, fent un conte amb transpariències, el laboratori d'idiomes, el radiocasset fent gravacions d'alguna història etc. Responsable de l'experiència: Carme Campà |
|||||||||||||