Trobaràs les endevinalles classificades segons dos criteris:
  • Segons blocs: les endevinalles s'han distribuït en 6 blocs, segons el seu contingut:
    • Éssers vius (una planta, un animal...)
    • Coses que es solen portar al damunt (un rellotge, el cabell...)
    • Objectes relacionats amb la classe (un llapis, un clip...)
    • Aliments i objectes relacionats amb menjar i beure (un tros de pa, una ampolla...)
    • Objectes relacionats amb l'aula d'informàtica o audiovisuals (un ratolí, un televisor...)
    • Una mica de tot (qualsevol objecte és possible...)

• Segons el nivell de dificultat: s'ha especificat la suposada dificultat amb colors (verd: fàcil, blau: normal, vermell: difícil). La decisió sobre la dificultat d'una endevinalla s'ha determinat de la manera següent:
    • S'han mostrat les endevinalles (sense agrupar-les per blocs) a dos alumnes de cicle superior de Primària.
    • Si només de veure la imatge han sabut interpretar-la correctament en 10 segons o menys, l'endevinalla s'ha considerat fàcil.
    • Si després de veure la imatge i llegir el text l'han resolt correctament en menys de 30 segons, s'ha considerat normal.
    • Si no l'han resolt o han tardat més de 30 segons, s'ha considerat difícil.