Des d'aquesta pàgina
volem convidar els centres interessats a participar en la creació
d'un recull documental sobre oficis. La proposta se sustenta en 3 objectius
fonamentals:
És evident que el projecte conté continguts de diverses àrees curriculars: de manera especial, coneixement del medi social i natural i llengua. Cal que cada grup, classe, cicle o centre participant trobi l'estructura idònia per encabir-ho dins la seva programació. Què poden aprendre (o repassar) els alumnes participants? Doncs alguns (o tots, o d'altres...) d'aquests procediments: investigar un procés, realitzar una entrevista, escoltar una conferència, participar en l'elaboració d'un reportatge, enquadrar, fotografiar, retocar (de manera molt bàsica) una imatge, enregistrar so amb un micròfon (o amb un casset, o amb una càmera de vídeo); realitzar un vídeo a partir d'imatges fixes, codificar so per escoltar-lo per la xarxa, confeccionar un document multimèdia que integra text, imatge fixa, so i vídeo. I els docents? Doncs és una oportunitat d'alfabetització tecnològica en l'ús d'eines i procediments TIC i MAV al servei d'objectius relacionats amb el currículum d'algunes àrees. Complicat? No creiem que ho sigui gaire: vegeu els exemples del portal. Penseu que estan elaborats per alumnes d'educació primària, en escoles rurals petites i amb un nivell de tecnificació força baix. Requisits: acceptar les normes d'estil del projecte i utilitzar la plantilla *.htm i la interfície del projecte.
Objectiu de producció comú: fer un recull, un inventari d'oficis extingits, en vies d'extinció, o simplement antics d'arreu de Catalunya, que integri informació escrita, gràfica i breus testimonis orals dels protagonistes. Totes les produccions dels centres es fan en la pàgina web del centre i s'enllacen des de la pàgina principal del projecte, accessible des de http://www.xtec.net/audiovisuals. 6.2 Organització de la proposta. L'activitat es pot planificar a partir del flux de procediments següent, o de qualsevol altre que s'adigui a les característiques organitzatives de l'aula o el centre:
En aquest gràfic s'ha posat un èmfasi especial en els procediments relacionats amb l'alfabetització tecnològica, i en un nivell de concreció molt general. Cal adaptar-ho a les característiques específiques de cada grup classe, tenint en compte els coneixements previs quant a ús de les eines i la seva adequació als objectius de les àrees curriculars implicades.
|