Introducció
Aquesta
WebQuest està adreçada a l'alumnat del primer
cicle d'ESO, tot i que també podria dirirgir-se, amb
algunes ampliacions o precisions, a alumnes del segon cicle
d'ESO.
|
 |
Continguts
Els continguts
de les àrees lingüístiques són el
fonament d'aquest treball; els de l'àrea d'educació
visual i plàstica són un recurs que ja s'ha après
i que es practica aquí. Malgrat tot, si fos el cas de
decidir una presentació determinada dels dibuixos, podrien
ampliar-se a bastament els continguts d'aquesta àrea.
Cal tenir en compte, però, que per poder desenvolupar
la tasca encomanada és imprescindble el coneixement d'habilitats
i procediments propis de competències TIC. L'alumnat
pot assolir aquestes competències incorporades a l'àrea
a partir de les necessitats que se li presentaran mentre porti
a terme el treball. |
 |
Intencions educatives i avaluació
En acabar les activitats, es demana als alumnes que complementin
dues fitxes d'avaluació pensades per ajudar-los a reflexionar
sobre el seu procés d'aprenentatge i fer-los conscients
de tot el que han après, donant menys èmfasi
en allò que els queda per aprendre.
El valor del compromís individual i col·lectiu
amb la tasca encomanada ha de comportar una reflexió
per constatar com les
decisions preses i les actituds tenen influència en
els resultats obtinguts.
Cal insistir als nois i noies que abans d'iniciar la tasca
han de llegir atentament tot l'apartat d'avaluació.
Se'ls ha d'estimular perquè demanin aclariments de
tot allò que no acabin d'entendre.
El professorat en l'activitat avaluadora ha de mantenir una
actitud reflexiva i oberta des de la perspectiva d'estimular
la responsabilitat i millora permanent del treball encarregat.
L'avaluació del producte final i del desenvolupament
de la tasca ha de caminar de forma conjunta i indicar
clarament el pes que tindran en els resultats d'avaluació.
La fitxa proposada a l'apartat d'avaluació conté
criteris que cal ajustar segons el grup i les pautes marcades.
A l'esmentada fitxa s'hi suggereix una gradació de
l'1 al 4 que ajudi a graduar la valoració de cada ítem.
|
 |
Organització de l'alumnat i espai
Aquest treball es pot dur a terme a l'aula ordinària
compartint espai amb altres propostes de treball (individuals
o en grup).
Aquí hem fet una proposta per grups de sis membres que
a la vegada es subdividiran per parelles, però les possibilitats
d'agrupament poden ser diverses. Ara bé, tot i que cada
parella es responsabilitza d'una escena, ha de quedar clar que
tots han de conèixer, llegir i entendre els tres textos:
el treball és de tot l'equip.
És fonamental que els nois i les noies treballin de manera
autònoma a partir de pautes clares d'organització
de l'espai, dels materials i del temps, específiques
per a cada centre. |
 |
Recursos i materials
Processador de textos, connexió d'Internet i material
de dibuix. |
 |
Temps
És previsible que calgui destinar-hi entre vuit i
deu sessions.
Sempre s'han de tenir en compte les pautes que es marquin per
a la presentació i la precisió d'uns o altres
objectius que faran allargar o escurçar el temps necessari
per acabar el treball.
|