ENTREVISTA A JOAQUIM GRIELL, PRIMER DIRECTOR DE L’INSTITUT DE BELLVITGE

Raúl Cabello: Avui entrevistarem a Quim Griell, primer director de l’Institut de Batxillerat "Bellvitge": Bon dia.

Joaquim Griell: Bon dia.

Raúl: Com va arribar a aquest centre? Sabem que el seu anterior destí va ser un institut de Lugo.

Joaquim Griell: Jo vaig guanyar oposicions i em van destinar a Lugo, al costat de Finisterre. Llavors, quan van obrir aquest institut, era necessari que hi hagués algun funcionari per ser director. Com que jo sóc fill de la Torrassa, l’administració em va oferir la possibilitat de venir com a director en aquest institut

Raúl: Amb quines dificultats et vas trobar a l’institut?

Joaquim Griell: Quan vam inaugurar l’institut teníem sis grups de diürn de primer i dos de nocturn. Utilitzàvem les aules de l’escola La Marina i l’horari començava a dos quarts de nou del matí i acabava a dos quarts d’onze del vespre. Això va ser els tres primers mesos fins que ens van oferir un local. Després vam anar als barracons del Gornal i per últim vam arribar a aquest edifici després d’un any.

Raúl: El centre fou acceptat pel barri?

Joaquim Griell: El centre sí que va ser acceptat pel barri. Teníem el problema de les bandes juvenils i el vam solucionar fent pactes amb les esmentades bandes del Gornal i de Campoamor, per evitar agressions als nostres alumnes.

Raúl: L’assistència a classe era massiva?

Joaquim Griell: Sí. En total hi havia de 35 a 40 alumnes per classe al diürn i de 25 a 28 alumnes al nocturn.

Raúl: Com eren les reunions del claustre de professors, estaven polititzades?

Joaquim Griell: Parlem del curs 1977-78. Tot el Baix Llobregat estava polititzat. Hi havia moltes raons perquè les coses estiguessin polititzades: era l’època del franquisme i hi havia el problema dels professors no numeraris i, en definitiva, estava tot molt polititzat.

Raúl: Anaven també pares, alumnes... als claustres de professors ?

Joaquim Griell: Hi anaven pares i alumnes, és a dir, hi havia professors, pares, els de l’A.P.A. i l’associació d’alumnes.

Raúl: Per què va cessar com a director del centre?

Joaquim Griell: Perquè jo tenia la meva plaça i en el primer concurs que vaig poder concursar vaig anar a l’institut "Margarida Xirgu".

Raúl: Moltes gràcies per la seva col·laboració.