Pàgina inicial
Per què una web de Gaudí?
Seguint la pista de Gaudí
Posa't a prova
Activitats al CEIP Joan Miró de Badalona
pàgina anterior
endavant
sortir

Algunes fotografies de l'obra de Gaudí

Hi ha moltíssimes fotografies de la seva obra. Us exposem algunes que hem trobat interessants perquè ens acosten al temps de Gaudí.

LA SAGRADA FAMÍLIA
1.904

A més de poder observar l'evolució de les obres, resulta molt interessant veure com era la Barcelona de començaments de segle: camps llaurats, ramats...

El solar (d'uns 12.800 m2) va costar 172 pessetes: estava lluny del centre de Barcelona. Va ser adquirit per l'Associació Espiritual de Devots de Sant Josep l'any 1.876.

El projecte inicial fou de Francisco de Paula del Villar, col·locant-se la primera pedra el 19 de març de 1.882. Del Villar es va retirar, i li van proposar la direcció de les obres a Martorell. I aquest va recomanar al seu col·laborador: Gaudí (3 d'octubre de 1.883)

L'any 1.909 construeix les escoles parroquials

Gaudí va demanar (l'any 1916) que no s'edifiqués en els voltants, per tal de mantenir unes distàncies mínimes per a contemplar l'església. A més, volia fer l'accés a l'església per un pas soterrani que salvés el carrer Mallorca. La posterior edificació de blocs de pisos ho ha impedit.

.

1.906
1.913: vista de les escoles
1.927