6 bibliografia consultada

Enciclopedia de Nicaragua, 2 Vol.
editorial Océano. Barcelona 2003

Informe sobre desarrollo humano PNUD 2004.
editorial Mundiprensa. Barcelona

Informe sobre el desarrollo mundial 2004
"Servicios para los pobres"
Edició del Banc Mundial / Mundiprensa. Madrid 2004

Llocs web d'interès per aprofundir en la situació de la infància a Nicaragua:

www.angel.org.ni

"Angel de la guarda" Revista virtual de l'ong Save the children. Noruega.
Conté molts articles i estudis sobre temes diversos relacionats amb la infància de nicaragua.

Uniceflag

Estadístiques referents a Amèrica llatina i Carib. Indicadors sobre la situació de la infància.

www.unicef.org/spanish/infobycountry/nicaragua_2086.htm

Dades estadístiques sobre Nicaragua. Indicadors bàsics. Informació sobre el país.

www.gruppocerfe.org/pdf_2/informerain.pdf

Informe exhaustiu encarregat pel govern de Nicaragua: "Programa de atención integral a la niñez" "Investigación-acción sobre la infancia en Nicaragua" 268 pàgs. "asistencia técnica para la elaboración de diagnósticos municipales"

/http://www.xtec.es/%7Ebmoline/index.htm

Informació sobre Chichigalpa, l'escola, el barri sobre els que es fonamenta aquest estudi.

www.badanica.com

Jornades científiques de Badalona,

Clara Moliné a les Jornades científiques de Badalona, exposant el seu treball de recerca" Nicaragua violentament dolça".

Premis UAB reunit a la Universitat Autònoma de Barcelona

El 6 de juny de 2005 va tenir lloc l'acte de lliurament dels Premis UAB a Treballs de Recerca de batxillerat. Aquest acte es va celebrar a la sala d'actes del Rectorat, a l'Edifici A del Campus de Bellaterra (Cerdanyola del Vallès).

El jurat dels Premis UAB reunit a la Universitat Autònoma de Barcelona, després valorar els treballs presentats va decidir concedir un dels primers premis al treball "Nicaragua violentament dolça” presentat per la Clara Moliné Xirgu de l’IES Badalona VII. La tutora del treball premiat és l'Amparo Corella, professora del Departament de Ciències Socials d'aquest institut.

Premis Cirit

El dia 17 de desembre es van fer els lliuraments dels premis Cirit al Petit Palau, presidits pel president del Parlament de Catalunya, Ernest Benach i Pascual i el conseller d'Universitats, Recerca i societat de la Informació.

El treball de recerca: "Nicaragua violentament dolça" també ha estat premiat.

Clara Moliné Xirgu i Amparo Corella

Entrevista feta pels alumnes del B-VII a Clara Moliné Xirgu i publicada a la revista SKAPA'T del mateix institut