Activitat 2: Què en sabem del bullying?
En l'activitat
anterior hem mirat enfora, ara mirarem endins:
1. Formeu
els mateixos grups que en l'activitat anterior. Prepareu el vostre anglès;
haureu de veure i escoltar Webisodis
de la pàgina Stop Bullying Now. Si no enteneu ben bé
què diuen podeu clicar sobre el quadrat del racó inferior
de la dreta de la imatge (CC) i el text apareix sobreimpresionat.
Si malgrat tot no enteneu què diuen no us hi amoïneu, fixeu-vos
bé en les coses que passen. Al final apareixen unes preguntes,
si us sembla les llegiu i les comenteu. Però no us hi entretingueu
gaire que se us gira feina.
2. Desfareu
els grups inicials i formareu els grups d'experts. Aquí teniu
la feina:
Els
1 treballareu sobre les definicions
que han fet diversos autors sobre el bullying. Intentareu resaltar
els elements i les característiques del fenomen. No us demanem
que feu una definició gramaticalment correcta (ja n'hi ha),
sinó que apunteu els elements que vosaltres considereu més
importants per entendre què és i què no és
bullying. Esmenteu al menys tres característiques.
Els
2 treballareu sobre les conductes
que constitueixen el bullying. Expliqueu-vos exemples de cada una
per verificar que tots enteneu de què estem parlant.
Els
3 treballareu sobre com intervenen els adults. Expliqueu-vos situacions
que heu viscut personalment o els vostres companys i reflexioneu sobre
com han intervingut els adults (pares, professorat, etc.) què
han fet i què penseu que podien haver fet, què ha ajudat
i què no ha ajudat a resoldre satisfactòriament la situació.
Els
4 treballareu sobre el rol
dels alumnes en una situació de bullying. Respondreu
a la pregunta: qui fa què? i comenceu a pensar: Per què
passa?
Els
5 treballareu sobre on passa. Penseu els llocs de l'IES on hi ha
més probabilitats que passin aquestes coses (pati, aules, passadís,
lavabos...) i comenceu a pensar què ho fa, a què és
degut.
3. Amb la
informació que heu recopilat torneu als grups inicials i poseu-la
en comú. Ompliu la Fitxa
de treball 3.
4. Finalment,
cada grup entregarà la fitxa que ha elaborat al professor. Les
utilitzarem en la propera activitat.
Torneu a la pàgina Procés.