MIRA QUÈ DIC. LES ESTACIONS DE L’ANY /EL TEMPS

CEE  Les Aigües

Mataró

Educació Especial

Aquest  paquet d’activitats és una continuació del paquet ja existent MIRA QUÈ DIC-CLIC. Com a part que amplia el projecte inicial, segueix els mateixos objectius que, en iniciar el projecte MIRA QUÈ DIC es varen proposar. Així doncs els objectius generals del projecte són:

1. Dissenyar unes activitats que serveixin com a suport de la parla en infants amb greus problemes de comunicació.
  2. Ajudar a l’infant a adquirir eines amb les quals es pugui comunicar.
  3. Proporcionar a les professionals, als professionals i a les famílies una eina de treball amb la qual es puguin instruir.
  4. Elaborar aplicacions informàtiques que permetin treballar amb els alumnes i les alumnes de manera personalitzada i crear plafons de comunicació.
  5. Reforçar l’aprenentatge dels signes.

Com  a projecte propi, el paquet de les estacions de l’any i el temps té un objectius concrets, que són:

1. Iniciar-se en l’aprenentatge de signes manuals d’un vocabulari determinat: les estacions de l’any, el temps i roba (relacionada amb el temps treballat)
  2. Reforçar i practicar els signes manuals treballats prèviament en altres àmbits.
  3. Desenvolupar la capacitat d’atenció, observació i memòria.
  4. Exercitar la comprensió i l’expressió orals i/o escrita.
  5. Practicar la lectura comprensiva
  6. Exercitar la memòria auditiva

q     Els temes que es treballen són:

-         Les estacions de l’any

-         El temps atmosfèric i roba (relacionada amb el vocabulari del temps treballat)

El paquet està estructurat en dos pacs d’activitats. En cadascun dels pacs hi ha diferents tipus d’activitats:

-         presentació de signes (vocabulari que es treballa)

-         associació de signes

-         activitats de text

-         sopes de lletres

-         puzzles.

Es fa servir el vídeo com a recurs multimedia.