Títol del Taller : |
Mira què dic |
|||||||
Responsable/s: |
Montserrat Quijo |
|||||||
e-mail: |
mquijo@pie.xtec.es |
|||||||
Centre de treball: |
CEE Les Aigües |
Població: |
Mataró |
|||||
Nivell educatiu: |
|
Internivells |
x |
Primària |
|
Secundària |
||
Àrea: |
|
|||||||
Tipus de NEE: |
|
Deficients
Auditius |
|
Deficients
Visuals |
|
Deficients
Motòrics |
||
|
x |
Deficients
Psíquics |
|
Educació
Compensatòria |
||||
Tipus informació: |
x |
Curricular |
|
General |
|
Tècnica |
||
Fa referència a: |
|
Equipament |
|
Programari |
||||
Descripció: |
Es tracta d'una aplicació Clic
per treballar vocabulari bàsic de classe amb llenguatge de signes manuals.
Els signes que s'hi treballen són: carpeta, esborrador, pissarra, cadira,
taula, llibre, llibreta, llapis, maquineta, pinzell, pintura, abric, bata,
penjador, tisores, nen i nena. Objectius: - Iniciar-se en l'aprenentatge de
signes manuals de diferents camps semàntics. - Reforçar i practicar els signes
manuals treballats prèviament en altres àmbits. - Desenvolupar la capacitat
d'atenció, observació i memòria. - Exercitar la comprensió i
expressió oral i signada. Aquesta aplicació està dividida
en cinc blocs: 1.-Presentació de signes:
mitjançant associacions d'exploració es van presentant a l'alumne signes
manuals d'objectes de la classe. 2.-Associació de signes: Consta
d'associacions de dos elements, on l'
alumne/a tecleja un video i ha d'associar-lo amb el dibuix corresponent. 3.-Làmines: Es presenten làmines
amb situacions quotidianes de l'aula, on després de teclejar el símbol del
vídeo l'alumne/a haurà de relacionar la imatge amb l'objecte corresponent. 4.- Observa i respon: Està format
per tres vídeos d'accions de l'aula on s' ha d'observar què hi passa i
respondre a preguntes. 5.- Sopes de lletres: per alumnes
que dominen la lectura i l'escriptura s' han dissenyat tres sopes de lletres
amb les paraules de l'escola que s'han anat treballant. És important que els alumnes
resolguin aquests exercicis amb l'ajuda d'un adult, per poder llegir els
missatges i per assegurar la correcta realització dels signes. |
|||||||
|
|
|||||||