Títol del Taller :

Mira què dic

Responsable/s:

Montserrat Quijo

e-mail:

mquijo@pie.xtec.es

Centre de treball:

CEE Les Aigües

Població:

Mataró

Nivell educatiu:

 

Internivells

x

Primària

 

Secundària

Àrea:

 

Tipus de NEE:

 

Deficients Auditius

 

Deficients Visuals

 

Deficients Motòrics

 

x

Deficients Psíquics

 

Educació Compensatòria

Tipus informació:

x

Curricular

 

General

 

Tècnica

Fa referència a:

 

Equipament

 

Programari

Descripció:

Es tracta d'una aplicació Clic per treballar vocabulari bàsic de classe amb llenguatge de signes manuals. Els signes que s'hi treballen són: carpeta, esborrador, pissarra, cadira, taula, llibre, llibreta, llapis, maquineta, pinzell, pintura, abric, bata, penjador, tisores, nen i nena.

Objectius:

- Iniciar-se en l'aprenentatge de signes manuals de diferents camps semàntics.

- Reforçar i practicar els signes manuals treballats prèviament en altres àmbits.

- Desenvolupar la capacitat d'atenció, observació i memòria.

- Exercitar la comprensió i expressió oral i signada.

 

Aquesta aplicació està dividida en cinc blocs:

1.-Presentació de signes: mitjançant associacions d'exploració es van

presentant a l'alumne signes manuals d'objectes de la classe.

2.-Associació de signes: Consta d'associacions de dos elements, on  l' alumne/a tecleja un video i ha d'associar-lo amb el dibuix corresponent.

3.-Làmines: Es presenten làmines amb situacions quotidianes de l'aula, on després de teclejar el símbol del vídeo l'alumne/a haurà de relacionar la imatge amb l'objecte corresponent.

4.- Observa i respon: Està format per tres vídeos d'accions de l'aula on s' ha d'observar què hi passa i respondre a preguntes.

5.- Sopes de lletres: per alumnes que dominen la lectura i l'escriptura s' han dissenyat tres sopes de lletres amb les paraules de l'escola que s'han anat treballant.

És important que els alumnes resolguin aquests exercicis amb l'ajuda d'un adult, per poder llegir els missatges i per assegurar la correcta realització dels signes.