Títol
del Taller :
|
Contes
pensats per motivar la lectoescriptura per alumnes amb necessitats educatives
especials.
|
|||||||
Responsable/s:
|
Angels
de Bunes Megias
|
|||||||
e-mail:
|
abunes@pie.xtec.es
|
|||||||
Centre
de treball:
|
CEIP
Font Rosella
|
Població:
|
Sabadell
|
|||||
Nivell
educatiu:
|
|
Internivells
|
|
Primària
|
|
Secundària
|
||
Àrea:
|
|
|||||||
Tipus
de NEE:
|
|
Deficients
Auditius
|
|
Deficients
Visuals
|
|
Deficients
Motòrics
|
||
|
|
Deficients
Psíquics
|
|
Educació
Compensatòria
|
||||
Tipus
informació:
|
|
Curricular
|
|
General
|
|
Tècnica
|
||
Fa
referència a:
|
|
Equipament
|
|
Programari
|
||||
Descripció: |
El
curs passat vaig tenir un alumne amb NEE greu i permanent que no teniamotivació
alguna per la lectura. Després de molt intents varen aconseguir,
apartir d’uns contes concrets, la
seva motivació sobre la lectura. Es va ferservir
el programa PowerPoint i l’elaboració pròpia d’activitats
clics perrealitzar diferents tipus
d’exercicis per pontenciar la seva memòria visuali
així poder memoritzar un ventall de paraules. També es va
fer servir
elssistemes augmentatiu del SPC
per realitzar la memorització d’aquestes paraules. A més
d’aquest material, també hi havia el conte plastificat i les fitxes
per treballar-ho. Arrel
d’aquesta experiència, se’n va demanar que realitzés la mateixaexperiència
amb contes d’elaboració pròpia per poder-ho divulgar a altres
alumnes amb NEE. Vaig haver, però, de buscar il·lustradora
per a què dibuixessin el contes. Actualment
hi ha tres contes presentat en Powerpoint. A cada una de les diapositives
hi ha un hipervincle directe per poder realitzar les activitats clics sobre
aquella pàgina del conte en concret i així reforçar
la memorització i l’aprenentatge de la lectoescriptura. També
hi ha tots el contes plastifiats per tal que l'alumne tingui el seu material
propi aixícom les fitxes
per treballar a l’aula. |
|||||||