Títol
del Taller :
|
L’aula
de reforç: Un espai de diversificació de recursos
|
|||||||
Responsable/s:
|
Joaquim
Laporta i Matute
|
|||||||
e-mail:
|
jlaporta@pie.xtec.es
|
|||||||
Centre
de treball:
|
CEIP
Rius i Taulet
|
Població:
|
Barcelona
|
|||||
Nivell
educatiu:
|
|
Internivells
|
x
|
Primària
|
|
Secundària
|
||
Àrea:
|
|
|||||||
Tipus
de NEE:
|
|
Deficients
Auditius
|
|
Deficients
Visuals
|
|
Deficients
Motòrics
|
||
|
x
|
Alumnes
nnee
|
|
Educació
Compensatòria
|
||||
Tipus
informació:
|
|
Curricular
|
x
|
General
|
|
Tècnica
|
||
Fa
referència a:
|
x
|
Ordinador
multimèdia i scaner.
|
x
|
Programari:
Office, poiwer point
|
||||
Descripció: |
|
|||||||
|
Aquest
taller va adreçat a aquelles persones que encara no fan un ús
regular dels mitjans informàtics.
L’aula
de reforç ha de tenir una clara diversificació de material,
perquè cal tenir present que les dificultats a tractar son complexes
i diferents segons els casos. Per
aquest motiu ,l’aula té diversos racons. ·Racó
d’informàtica: Treballs amb tractament de textos, Poiwer Pont,Esler
,Galí....entre altres. ·Racó
de raonament i llengua :Visualització de “l’aula petita” en fotografies. En
aquest taller es pretén incidir en el “ racó d’informàtica”,
donat que és l’aspecte on els recursos ens arriben amb abundància,
i a la vegada són atractius. Per això cal conèixer
alguns dels programes que el departament ens fa arribar a les escoles com
també aquells que ens arriben per altres mitjans. És
ben clar que s’ha de saber triar i organitzar la informació segons
les necessitats que presenti un grup, un cas particular o el propi centre. Amb
tot s’ha de saber perdre por a l’ordinador, dons no és cap “animaló
que se’ns pugui menjar”. Podem tenir recursos que ens permetin controlar-lo.
Guió de treball
1.-
Tauler amb fotos de “l’aula petita”. S’exposaran
fotos en les quals es poden observar els diferents racons.També
veurem com els coordinem amb els recursos ordinaris. L’aula
de reforç, ha d’ésser un espai obert a les diferents necessitats
de les nenes i nens. No ha d’ésser un Ghetto. 2.-
Racó d’informàtica Aquí
hi haurà exposat el material realitzat per un grup d’alumnes amb
necessitats educatives especials amb diferents nivells de dificultats. Treball
amb el Poiwer Point : Son treballs on l’alumne pot explicar una vivència
o un conte. Treball
amb Word on al nen se’l proposa un model de text :Carta, notícia
o un conte. Informatització
del treball amb eines com: ·Corrector
ortogràfica i altres eines del Word. ·Ús
de l’escanner : digitalitzar dibuixos i fotografies. Ús del Paint
Sho Pro. ·Inserir
imatge i donar forma a un text amb una presentació acurada. L’objectiu
que m’he marcat amb els alumnes, és que a curt termini siguin capaçosde
“maquetar” la revista que es fa a l’escola. Els
assistents en aquest taller, dins de la disponibilitat horària,
faran ús de les eines que han fet servir el alumnes per aquests
treballs : Word, Poiwer Point, una mica de tractament d’imatge i escaner
. Fotocòpia
explicativa: 1.-
Com neix la idea. Somniem¡ 2.-
Amb quins recursos es parteix. Què tinc ? . Què hi manca
?. On ho faig? 3.-
On estic actualment. Què faig? 4.-
On vull arribar? Un vestit a mida ¡¡¡ |
|||||||