Títol
del Taller :
|
La
Mosqueta 3
|
|||||||
Responsable/s:
|
Núria
Vilà Rovira
|
|||||||
e-mail:
|
arboc@fundmaresme.com
|
|||||||
Centre
de treball:
|
Escola
d’E.E. l’Arboç
|
Població:
|
Mataró
|
|||||
Nivell
educatiu:
|
X
|
Internivells
|
|
Primària
|
|
Secundària
|
||
Àrea:
|
Intercomunicació
i llenguatges
|
|||||||
Tipus
de NEE:
|
|
Deficients
Auditius
|
X
|
Deficients
Visuals
|
X
|
Deficients
Motòrics
|
||
|
X
|
Deficients
Psíquics
|
|
Educació
Compensatòria
|
||||
Tipus
informació:
|
|
Curricular
|
|
General
|
|
Tècnica
|
||
Fa
referència a:
|
|
Equipament
|
X |
Programari
|
||||
Descripció:
|
La
Mosqueta 3, àlias “El Drac”, engloba un conjunt d’activitats destinades
a nens i nenes que estan en procés d’aprenentatge de la lectura
i l’escriptura. Té com a característica principal les diferents
formes d’accés a les galeries, que fan que persones amb greus problemes
motrius o amb problemes de relació, també les puguin utilitzar. L’objectiu
del programa és desenvolupar les capacitats motrius, cognitives
i comunicatives de tots els nens/es. Conté
ela següents jocs: MEMORY És
el tradicional joc d’aparellar cartes que estimula la memòria visual
i que té com a característica la possibilitat de jugar-hi
per encerclament. La velocitat de l’encerclament automàtic es pot
regular amb el rellotge. Hi
ha la possibilitat d’escollir les imatges de les cartes, de manera que
pots anar a buscar el dibuix, lletra, paraula, foto a les carpetes de l’
ordinador.
ALFABET
És
un joc pensat per treballar de manera divertida l’alfabet català.
Quan s’acciona una lletra determinada, aquesta es comença a escriure
a la pantalla, s’escolta el nom de la lletra i de la paraula de referència
que està escrita. Després s’inicia el reforç auditiu
i de moviment. Hi ha dues paraules per lletra.
GALERIA
Consisteix
en dues galeries d’imatges animades, acompanyades de músiques suggeridores,
que van realitzant diferents moviments per la pantalla, pensats per fer
seguiments visuals. Treballa la causa efecte.
El
cdrom LA MOSQUETA 3 també conté: 1.LA
MOSQUETA 1, que és un programa dissenyat per als nens i nenes d’educació
especial, amb problemes de relació greus i amb afectacions motrius
severes. Va dirigit a persones que s’han d’iniciar en l’entrenament del
mecanisme d’acció de l’ordinador i han de treballar la causa efecte,
l’atenció, la percepció, la memòria, … Aquest
programa treballa metodològicament l’aprenentatge de: pensar, accionar,
mirar, escoltar, esperar, i tornar a començar aquest mecanisme de
treball. Apartats:
CAUSA
EFECTE MOVIMENT
PRÉMER I
ESCOLTAR
ENCERCLAMENT
CAUSA
EFECTE MOVIMENT.
ACTIVITATS D’ENCERCLAMENT ( OFICIS I NOMBRES) |
|||||||
|
|
|||||||