Títol
del Taller :
|
Contes
amb PowerPoint
|
|||||||
Responsable/s:
|
Francesc
Espadero Amat
|
|||||||
e-mail:
|
||||||||
Centre
de treball:
|
CEIP
Francesc Burniol
|
Població:
|
Argentona
|
|||||
Nivell
educatiu:
|
|
Internivells
|
x
|
Primària
|
|
Secundària
|
||
Àrea:
|
|
|||||||
Tipus
de NEE:
|
|
Deficients
Auditius
|
|
Deficients
Visuals
|
|
Deficients
Motòrics
|
||
|
|
Deficients
Psíquics
|
|
Educació
Compensatòria
|
||||
Tipus
informació:
|
x
|
Curricular
|
|
General
|
|
Tècnica
|
||
Fa
referència a:
|
|
Equipament
|
|
Programari
|
||||
Descripció:
|
|
|||||||
Contes amb PowerPointS’exposarà una manera de treballar amb les TIC per a narrar un conte tradicional, una llegenda o una història. El resultat que es pretén obtenir és una història il·lustrada, escrita i relatada per alumnes i que alhora sigui del seu interès. Aquesta
activitat s’ha portat a terme enguany amb alumnes de Cicle Mitjà
de Primària, però la seva adaptabilitat permet realitzar-la
a altres cicles. El procés per arribar a l’exposició d’un
conte a través de PowerPoint ens farà treballar també
amb programes de disseny gràfic, amb l’escàner i amb processador
detextos. El resultat final serà
un conte amb imatges, text i àudio. Un
aspecte interessant és la necessitat de cooperació entre
l’alumnat. El conte o la història final que se n’obté és
el resultat del treball de tots els membres del grup. Cadascun d’ells s’encarrega
d’una seqüència o part del conte, per això han de seguir
allò acordat si volen que el conte final tingui coherència. Així
mateix és important la transmissió entre alumnes de petites
tasques. Per exemple: s’ensenya a un alumne a utilitzar l’escàner,
a desar un document, a tancar l’ordinador o a inserir una imatge, etc.
Aquest alumne ho ha de transmetre a un altre i aquest a un tercer. Així
fins que tots els membres del grup realitzin totes les tasques. L’enfocament
que s’ha volgut donar ha estat en torn de l’educació visual i plàstica
i de les llengües, però depenent de la història treballada
es podria aprofundir en activitats lligades a altres àrees com naturals
(si s’expliqués el cicle de l’aigua), socials (en el cas de fer
una descripció del nostre poble), … En altres paraules, és
una activitat multidisciplinar perquè hi poden tenir cabuda llengües,
ciències socials, educació visual i plàstica, ciències
naturals,... tot depèn de la història que es treballi. |
||||||||