Títol
del Taller :
|
Contes
on line
|
|||||||
Responsable/s:
|
Pilar
Codina
|
|||||||
e-mail:
|
pcodina@pie.xtec.es
|
|||||||
Centre
de treball:
|
CEIP
Francesc Burniol
|
Població:
|
Argentona
|
|||||
Nivell
educatiu:
|
|
Internivells
|
x
|
Primària
|
|
Secundària
|
||
Àrea:
|
|
|||||||
Tipus
de NEE:
|
|
Deficients
Auditius
|
|
Deficients
Visuals
|
|
Deficients
Motòrics
|
||
|
|
Deficients
Psíquics
|
|
Educació
Compensatòria
|
||||
Tipus
informació:
|
x
|
Curricular
|
|
General
|
|
Tècnica
|
||
Fa
referència a:
|
|
Equipament
|
x
|
Programari
|
||||
Descripció:
|
|
|||||||
|
|
|||||||
Es
mostraran exemples de diferents maneres de treballar el conte utilitzant
les TIC per tal de potenciar la seva utilització, donar idees al
professorat, animar-lo a participar en activitats a la xarxa i mostrar
l’accessibilitat de les NNTT.
En
una ocasió un centre d’EE hi va participar i l’experiència
va ser molt positiva.
L’activitat
és multidisciplinar perquè engloba llengües, ciències
socials, dibuix, ciències naturals,... depenent de cada conte. Requereix
també el sentit cooperatiu ja que el grup-classeha
de posar-se d’acord en les diferents possibilitats a escollir. Als centres
participants se’ls enviauna estructura
de conte amb espais buits que els alumnes han d’omplir segons la seva creativitat
i els acords a que arribin. Amb lesdiferents
versions que ens envien el grup de Telemàtica crea l’Hiperconte
i el col·loca a la xarxa per tal que pugui ser llegir per tothom.
L’Hiperconte resultant ofereix una estructura no lineal que aprofita el
fet hipertextual de les pàgines web de manera que en un conte n’hi
ha molts i el nen que el llegeix en realitat està construint el
seu propi conte. És una nova experiència de lectura en format
digital que resulta, a més, molt motivadora per aquells alumnes
que han participat. L’Hiperconte és el resultat del treball que
una sèrie d’escoles han realitzat a la classe i a l’aula d’informàtica.
Han utilitzat sobre tot el processador de text i els programes de disseny
gràfic. La metodologia per a treballar l’Hiperconte a classe és
molt diversa, es donen idees per tal que el mestre decideixi quina és
la millor manera de treballar-lo.