Un professor reparteix el dibuix següent a classe i afirma que esquematitza un experiment:

4.Considerem que en l’espècie de granota usada en l’experiment el nombre 2n és igual a 30. Quins és el número de cromosomes del nucli de l’òvul que s’ha eliminat? Justifiqueu la resposta
30 cromosomes, perquè cèl·lules de la pell de la granota, com totes les cèl·lules somàtiques de l’animal, són cèl·lules diploides, que tenen 2n cromosomes, dos de cada parella.
3.Considerem que en l’espècie de granota usada en l’experiment el nombre 2n és igual a 30. Quins és el número de cromosomes del nucli d’una cèl·lula de la pell de la granota? Justifiqueu la resposta:
15 cromosomes, perquè els òvuls són cèl·lules haploides i per tant tenen només n cromosomes, un de cada parella.
2.En aquest experiment el nucli que s’inocula prové d’una cèl·lula somàtica de la pell de la granota. Què demostra aquest experiment sobre la informació genètica que porten els nuclis de les cèl·lules somàtiques? Raoneu-ho:
Que una cèl·lula somàtica de la pell contè la informació genètica completa de l’organisme, la necessària per a fabricar-lo tot. Si no fos així, no s’hauria pogut formar una granota completa només amb la informació genètica de la cèl·lula.
1.Un dels alumnes afirma: “Això és com la Dolly (ovella clonada) però en granotes.” Es tracta d’un procés de clonació? Justifiqueu-ho:
Sí que es tracta d’un procés de clonació. L’alumnat haurà de raonar en la línia següent: S’extreu la informació genètica de la cèl·lula d’una granota, s’implanta en un òvul anucleat i així s’obté una mena de zigot amb idèntica informació genètica que la granota de la que s’extreguè la cèl·lula. Si aquest zigot es desenvolupa fins formar una granota adulta, aquesta serà un clon de la granota de la que es va extreure la cèl·lula