Arran de la mort d’en Floquet de Neu (goril·la albí), un alumne d’ESO ha fet la següent pregunta: “S’hauria pogut clonar en Floquet de Neu?”. El professor ha esquematitzat a la pissarra els passos hipotètics que s’haurien de seguir. L’esquema mostra el que el professor ha anomenat “primera fase del procés”.

4.L'albinisme, una alteració de la pigmentació de la pell, s'hereta per un al·lel recessiu poc freqüent localitzat a un autosoma. Tot i que Floquet de Neu ha tingut una descendència nombrosa cap dels seus fill o filles ha resultat albí. Justifiqueu-ho:
Com diu la pregunta l'albinisme és un caràcter autosòmic recessiu. Per a que aparegui aquest caràcter, s'hauria d'aparellar amb una femella portadora d'aquest al·lel i això no és pas freqüent i així i tot la probabilitat d'obtenir un goril·la albí seria del 50%.
3.El professor ha explicat en què consistiria la segona fase del procés: 1r, estimular la divisió de l’òvul que conté el nucli de la cèl·lula somàtica del Floquet, 2n, implantar l’embrió resultant en una altra femella per tal que es produeixi la gestació. Després d’aquesta explicació l’alumne pregunta: “si el que volem és obtenir un goril·la albí, la goril·la en la que es produeix la gestació, no hauria de ser també albina?”. Responeu aquesta qüestió i justifiqueu la resposta:
La resposta és no. Justificació: Els caràcters dels individus venen determinats per la informació genètica i aquesta procedeix en la seva totalitat del nucli d'una cèl·lula somàtica de Floquet de Neu implantada en l'òvul, per tant n'és indiferent el caràcter de la goril·la.
2.Com que el citosol de l’óvul final vé d’una femella de goril·la, l’organisme descendent d’aquest òvul també serà femella?
No. Allò que determina el sexe és la presència dels cromosomes sexuals (XX per a femella, XY per a mascle) els quals es troben, naturalment, al nucli. El citosol no determina el sexe de l’òvul.
1.Per quina raó s’extrau i elimina el nucli procedent de l’òvul?
S 'elimina el nucli de l'òvul per eliminar tota la informació genètica de la femella, que ha de ser substituïda per la del Floquet de Neu.