Fer l'avaluació inicial i col·laborar en l'el·laboració dels Plans Individuals Intensius i ,si escau, de les ACIs o les modificacions del currículum d'acord amb les necessitats educatives de cada un dels alumnes respecte del seu procés d'aprenentatge.
Gestionar l'aula d'acollida:
Planificar recursos i actuacions.
Programar les seqüències d'aprenentatge.
Aplicar les metologies més adequades.
Avaluar processos i resultats.
Aplicar metologies i estratègies d'immersió lingüística per a l'adquisició de la llengua.
Promoure la integració de l'alumnat nouvingut a les seves aules de referència.
Col.laborar en la sensibilització i introducció de l'educació intercultural en el procés educatiu de l'alumnat nouvingut.
Coordinar-se amb el coordinador/a de llengua, interculturalitat i cohesió social del centre i amb els professionals especialistes (LIC, EAP...)
Participar en les reunions dels equips docents, comissions d'avaluació..., per coordinar actuacions i fer el seguiment dels alumnes a fi d'assegurar la coherència educativa.
Extret del punt 3.4.5 de la Resolució de 30 de juny de 2006, per la qual s’aproven les instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres educatius públics d’educació infantil i primària i d’educació especial per al curs 2006-2007.