B. Qui recull les dades?: professor, observador,
element extern: enregistrament...
C. Com es recullen les dades?: diari personal, enregistrament, entrevista, qüestionari, graella...
(veure graella instruments d’observació
Sònia Guilana per més informació: auleta, sessió 3))
D. Qui interpreta les dades?: professor
amb alumnes, altres professors, supervisor...
E. Com s’interpreten les dades?:
* Caldrà enviar per correu electrònic al formador un resum d’aquest apartat abans de fer la
filmació, juntament amb la taula del punt 2.b (feedback filmacions)
A. Mentre s’observen
els enregistraments dels altres docents del grup és recomanable:
B. Completar les dues columnes
de la taula feedback filmacions: *
Nom professors/es |
Breu
descripció de
l’activitat filmada |
Objectius
perseguits pel prof. |
Objectius
aconseguits |
Utilitat
pràctica docent |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C. Quan siguem el docent
observat:
* els formants hauran enviat per correu electrònic
al formador la taula amb les tres primeres caselles complertes.
És recomanable parlar amb el company observat i saber:
·
Quines novetats, diferències hi
ha hagut en la sessió, respecte de la dinàmica habitual de la classe: els
alumnes han estat especialment moguts/callats, s’han implicat més de l’habitual/
menys.., el/la professor ha estat especialment nerviós, ha passat alguna cosa
que normalment no passa....
·
En general, com interpreta el professor/a
observat el que ha passat a la classe
·
Comentar les caselles en grup
·
Reflexionar sobre el què s’ha vist
i escoltat per millorar la pròpia pràctica docent
·
Iniciar un pla d’actuació i de canvi a partir
dels comentaris rebuts.
Adaptació de les
activitats Anàlisi de dades i Observació
entre companys, de Sussana Soler, dels document Giving and receiving
feedback, de Reyes Núñez i Feedback filmacions, de Dolors Permanyer
i d’aportacions de Tom Maguire i Lesley Denham en les seves respectives exposicions
sobre Groups dynamics i Using Observation for Reflection.