Pot ajudar el GeoGebra per una
revisió de les unitats de
l'Estadística en el vostre món? Creiem que sí!
Comentarem la
unitat No és cert tot el que es veu
En aquesta unitat
cal que l'alumnat reflexioni sobre les il·lusions òptiques i s'adoni
que l'ull pot enganyar. Aquest és el fil conductor per treballar les
competències estadístiques: recollida i anàlisi de dades,
qualitatives i quantitatives, elaboració de gràfics, obtenció
de mesures de centralització.
- Per començar es fa una recollida
ràpida de dades qualitatives i se'n fa l'anàlisi. En aquesta
part d el'activitat es posa l'èmfasi en la moda: quina il·lusió
ha enganyat més?

- Després d'aquesta activitat inicial
es passa a l'experimentació amb materials.
Així es pot valorar numèricament "com enganyen" tres
de les il·lusions anteriors i fer càlculs estadístics.

- Naturalment és molt interessant que
l'alumnat mesuri, practiqui,... però fer les tres proves amb tota la
classe es fa laboriós, i s'hi passa molt de temps a part que sorgeixen
alguns altres problemes d'índole pràctica. Aquí ens pot
ajudar el GeoGebra.
És clar que fet així, després
d'una manipulació inicial amb els materials, segueix vigent el fet
que s'han de desenvolupar les competències necessàries per
recollir adequadament les dades i analitzar-les: ordre, claredat, treball
sistemàtic,...
- Per acabar la unitat, la professora o el
professor fan saber els valors
correctes i això serveix per introduir idees sobre el càlcul
d'errors.
