En la pràctica anterior hem introduït la variant de l'animació de moviment per interpolació. Hem partit del punt com a element de treball. En aquesta pràctica treballarem un tipus d'interpolació nova: la interpolació de forma. Farem servir com a element de treball la línia. Simularem que es desplaça sobre els dos punts finals com si caminés. Els objectius d'aquesta pràctica són: » Comprendre i fer servir la interpolació de forma.» Experimentar per aprendre com funciona l'animació. » Treballar amb la composició i el moviment dels cossos dins l'espai. |
|||
Desenvolupament de la pràctica | |||
LA LÍNIA | |||
La línia és el traç que deixa un punt al moure's. És, per tant, un element secundari derivat del punt. Hi ha tres tipus bàsics de ínia, segons les forçes que actuin sobre ella: la recta, la corba i la trencada. | |||
|
|||
Preparació de l'animació | |||
» El primer de tot serà crear una capa de fons i un objecte a animar. » Obriu
el programa Flash. Modifiqueu els paràmetres de l'escenari donant-li
500 x 400 pixels. Feu una capa de fons amb algun color clar (blanc,
groc...). Anomeneu a aquesta capa fons i bloquejeu-la » Inserteu una capa nova i anomeneu-la Línia. » Dibuixeu una línia negre del 0 al 250 en l'eix X i sobre el 200 en l'eix Y. El traç pot tenir uns 3 píxels. » Deseu aquest fitxer com a "línia.fla".
|
|||
|
|||
De línia recta a corba | |||
Primer creareu l'animació d'entrada de la línia dins el pla. Li donarem al fotograma 1 les característiques d'animació de forma i li posarem un nom una "etiqueta". | |||
» Activeu
el fotograma 1 de la capa anomenada línia. Obriu Panel. Ventana/Paneles/Fotograma
» Al forat d'etiqueta poseu "fora", que serà la característica d'aquest fotograma. » Obriu el desplegable d'Interpolació. Hi trobeu dues opcions d'interpolació: de movimento, que ja coneixeu, i de forma, que seleccionareu ara. |
|||
|
|||
![]() |
|||
» Als fotogrames 6 i 12 inserteu un fotograma clau (F6) a la pista linia i un fotograma normal al fotograma 12 de la capa fons (F5). Etiqueteu cada fotograma de la manera següent: fotograma 6= dins i fotograma 12=corba |
|||
|
|||
|
|||
![]() |
|||
|
|||
Aneu
a crear la primera part de l'animació.
|
|||
|
|||
» Situeu
el capçal al fotograma 1, seleccioneu i desplaceu la línia
en sentit horitzontal (podeu prémer la tecla Majúscules) fora
de l'escenari.
» Situeu el capçal en el fotograma 12. Feu la primera deformació de la línia convertint-la en una corba. » Assegureu-vos
que al menú hi ha activat el selector » En
passar el cursor sobre la línia apareixeran les icones de deformar
» Poseu
vos sobre la part central de la línia i quan aparegui la icona
|
|||
|
|||
Fem caminar la línia | |||
Aneu a fer els passos de la línia corba. Per això desplaçarem els punts finals de la línia sobre l'eix central del pla com si fóssin uns peus. | |||
» Inseriu
un fotograma clau en la posició 18. Etiqueteu-lo com a "pas
1". Com en ¡ el pas anterior deseleccioneu la línia
i al punt de l'extrem posterior d'aquesta, quan apareugui la icona
![]() » Mireu de rectificar la línia corba centrant la part superior de la paràbola (175). » Inserteu un nou fotograma a la posició 24 . Etiqueteu-lo com a "pas 2". Avanceu el punt frontal fins al (375). Recordeu de rectificar la part superior de la paràbola. » Repetiu els pasos anteriors en els següents fotogrames:
» Només cal que transformeu la corba en recta en el fotograma 42 i la desplaceu fora de l'escenari en el fotograma 48. » Recordeu d'ampliar la capa de fons fins al fotograma 48. |
|||
![]() |
|||
|
|||
» Deseu aquest fitxer com a "línia.fla". | |||