La biblioteca i els símbols de clip de pel·lícula | |||||
|
|||||
Aquesta pràctica
servirà per a introduir-vos en l'estructura de treball de Flash.
Començareu a treballar amb els símbols a partir de la biblioteca.
Fareu servir una de les biblioteques comuns que incorpora el programa:
una biblioteca amb gràfics incorporats. Ja que Flash permet incloure
uns elements o símbols dins d'altres, aprendreu a navegar pels
diferents nivells de símbols i elements del projecte i al final
creareu una composició nova a partir dels símbols de la
biblioteca de gràfics. A partir d'aquesta pràctica anirem creant diferents escenes per tal de fer una animació final. La primera escena serà la visió d'un paisatge del fons del mar des de l'ull de bou d'un submarí. |
|||||
Desenvolupament de la pràctica | |||||
Els clips de pel·lícula | |||||
» Obriu un fitxer nou i deseu-lo com a peixos » Obriu la biblioteca que trobareu a Ventana/Bibliotecas comunes/Clips de película. » Obriu també la biblioteca pròpia del fitxer m4p2, que trobareu a Ventana/Biblioteca. » Desplaceu les finestres de les biblioteques situant-les una a cada banda de l'escenari. » Activeu el clip "Fish movie clip" i desplaceu una instància fins a l'escenari. |
|||||
» Repetiu les accions fetes en la pràctica anterior. Analitzeu com s'ha fet el clip del peix i quins són els diferents símbols amb què s'ha organitzat. | |||||
|
|||||
Diferències entre els gràfics animats i els clips de pel·lícula | |||||
Els gràfics poden tenir la majoria d'atributs que tenen els clips de pel·lícula: animació, so, etc. Els clips de pel·lícula són més independents, són pel·lícules ficades dins d'una altra pel·lícula i en alguns casos serveixen per desenvolupar clips interactius. En el clip del Peix teniu dos exemples, un de clip de pel·lícula i un de gràfic animat. Aneu a fer una primera comparació. | |||||
» Sobre l'escenari on ja teniu "fish movie clip" inseriu una instància del "fish animated grafic". » Per tal de poder-los comparar feu-los de la mateixa mida. Escaleu aquest nou gràfic. » Feu clic sobre el botó secundari del ratolí, activeu l'opció "escalar" i feu-los de la mateixa mida. » Inseriu un fotograma al número 60 per veure com actuen. » Moveu el capçal de la línia de temps o premeu Intro. » Quines diferències hi ha en el moviment de cada un?
» És que no té animació el clip de pel·lícula? » Proveu ara la pel·lícula amb Ctrl+Intro. Ara ja podeu veure com actuarà el movie clip. Podeu tancar el projecte amb l'opció Archivo/Cerrar ( Ctrl-W) |
|||||
|
|||||
Creació de un fons marí vist des d'un ull de bou | |||||
Aneu a crear un paisatge de fons marí vist des de l'ull de bou d'un submarí. | |||||
» Feu un projecte nou i anomeneu-lo fonsmari. » Modifiqueu la pel·lícula amb unes mides de 400 x 400 píxels. » Feu una línia de temps amb tres capes. Una primera que sigui la finestra. Una segona amb el conjunt de peixos i una tercera capa amb el fons marí. » Per fer l'ull de bou podeu fer un fons vermell que cobreixi tot l'escenari. Posteriorment feu un cercle amb un traç molt ample o dos cercles, un més petit que l'altre, sense traç. La part central caldrà que la seleccioneu i la suprimiu per poder veure el fons marí. [ Figura núm.1 ] » El fons marí el podeu fer amb dos rectangles. Un groc per al fons i un de blau per al mar. [ Figura núm. 2 ] » Quant a l'ordre cal que l'ull de bou estigui per sobre del fons marí. |
|||||
|
|||||
Figura núm. 1 Figura núm. 2 | |||||
Animació i edició de les instàncies de clips de pel·lícula | |||||
Un cop fets el fons i el primer terme, aneu a fer l'animació dels peixos. Les instàncies dels símbols poden ser parcialment retocades, sense que això afecti al seu símbol principal. En el vostre cas podreu fer peixos de diferents colors, diferents escales, diferents direccions. Però tots partiran del mateix clip de pel·lícula. En aquesta part de la pràctica aprendreu a editar instàncies. | |||||
Com a primera edició fareu l'efecte de Tinta sobre una instància. | |||||
» Inseriu una capa nova entre les dues existents i anomeneu-la peixos. » Situeu dues instàncies del Clip de pel·lícula del Peix sobre l'escenari. » Activeu una de les instàncies i obriu el pannell Ventana/Paneles/Efecto. » Desplegueu el menú de la finestra i seleccioneu Tinta. » Escolliu un color i desplegueu el menú de % donant-li un valor del 50%. |
|||||
|
|||||
» Inseriu diverses instàncies més del clip del peix sobre l'escenari. » Activeu cada una d'elles i escaleu-les donant mides força diferents. » Proveu la pel·lícula (Ctrl-Intro) i fixeu-vos com també varia el seu recorregut. » Activeu una d'elles i varieu el seu sentit Modificar/Transformar/Reflejar horizontalmente. » Podeu rotar lleument algun peix per inclinar la seva direcció. » Si escaleu algun peix simplement en sentit horitzontal o vertical també variareu lleument la seva forma. Ho podeu fer activant la funció d'escalar l'objecte i estirant per alguns dels punts que estan al mig dels costats del rectangle. |
|||||
» Desenvolupeu aquesta escena per tal que sembli un paisatge de fons marí vist des de l'ull de bou d'un submarí i deseu els canvis. |
|||||