CAPACITATS CLAU.
Són les capacitats, majorment de tipus individual, més associades a conductes observables en l'individu i són, en conseqüència, transversals -en el sentit que afecten molts llocs de treball- i transferibles a noves situacions.
a) Capacitat de resolució de problemes:
És la disposició i habilitat per enfrontar-se i donar resposta a una situació determinada mitjançant l’organització o l’aplicació d’una estratègia o seqüència operativa (identificar, diagnosticar, formular solucions i avaluar), definida o no, per tal de trobar-hi la solució.
b) Capacitat d’organització del treball:
És la disposició i habilitat per crear les condicions adequades d’utilització dels recursos humans o materials existents, per tal de dur a terme les tasques amb la màxima eficàcia i eficiència.
c) Capacitat de responsabilitat en el treball:
És la disposició per a implicar-se en la feina, considerant-la l’expressió de la competència personal i professional, i vetllar pel bon funcionament dels recursos humans o materials relacionats amb el treball.
d) Capacitat de treball en equip:
És la disposició i habilitat per col·laborar d’una manera coordinada en la tasca realitzada conjuntament per un equip de persones, per tal d’assolir un objectiu proposat.
e) Capacitat d’autonomia:
És la capacitat per realitzar una tasca de forma independent; és a dir, executant-la de principi a fi sense necessitat de rebre cap ajut o suport.
Aquesta capacitat de treballar de forma autònoma no vol dir que el professional, en algunes tasques concretes, no hagi de ser assessorat.
f) Capacitat de relació interpersonal:
És la disposició i habilitat per comunicar-se amb els altres amb un tracte adient, amb atenció i empatia.
g) Capacitat d’iniciativa:
És la disposició i habilitat per prendre decisions sobre propostes o accions. Donat cas que vagin en la línia de millorar el procés, producte o servei, per canvi o modificació, s’està definint la capacitat d’innovació.