Guia

Totes les WebQuests tenen els mateixos apartats: una portada o pàgina principal, una introducció, la tasca, el procés, l'avaluació, les conclusions, els crèdits i aquest apartat de guia didàctica on us trobeu ara.

º Introducció: és l'apartat on es plantegen unes preguntes, uns reptes, uns problemes que els alumnes han de solucionar. Des d'aquest apartat, convideu els alumnes a fer una recerca que li concretareu a l'apartat de la tasca.

º Tasca: aquí, expliqueu als alumnes què han de fer, és a dir, quina transformació han de fer amb la informació que trobin a Internet i en quin tipus de producte final l’han de convertir.

º Procés: els passos necessaris per dur a terme la tasca. Hi ha activitats que han de fer en grups, investigaran diferents aspectes en diferents webs... També se'ls explica com i on han d’anar desant la informació, les imatges i les activitats que van fent.
En aquest apartat, trobareu els recursos, és a dir, els enllaços a totes les pàgines web que heu seleccionat amb molta cura. Es tracta de que trobin totes les facilitats i la informació com més a l’abast millor perquè arribin més lluny i més aviat als objectius que us heu proposat.

º Avaluació: cal que, des de la presentació de la WebQuest, els feu fixar en aquest apartat i els recomaneu de llegir tots els apartats de la rúbrica perquè sàpiguen què espereu d’ells, què tindreu en compte a l’hora d’avaluar.

º Conclusions: els ha de fer reflexionar sobre tot  allò que han fet des del començament i també com els ha funcionat el grup. A més, els heu d’orientar respecte a la destinació que han de donar al producte: a qui l’han de fer arribar, on penjar-lo, quan representar-lo, etc. Cal que els alumnes vegin que allò que han fet és valorat.

º A l’apartat de Crèdits trobareu d’on heu tret la informació, qui us ha ajudat a crear aquesta WebQuest, etc.

Return to the Beginning