PROGRAMA DEL CURS DE MOTIVACIÓ I ORIENTACIÓ PER A DONES IMMIGRANTS

Introducció del contingut de l'acció

A l’Ajuntament de les Franqueses es va iniciar cap a l’any 95 accions formatives per a dones immigrants amb l’objectiu d’adquirir coneixement de la llengua oral.

Aquestes accions es realitzaven amb conveni amb l’associació amics de l’Àfrica.

En aquells moments s’atenien unes 8 dones, en horari de tarda i existia un servei de voluntariat que tenia cura dels fills de les dones dins del casal infantil municipal.

Després de l’experiència, l’any 98, amb la impartició d’un curs de motivació i atenció per a dones amb especials dificultats, es va valorar que:

Les dones immigrants necessiten una atenció més integral que tingui en compte la seva situació social i laboral a la vegada que es treballa el coneixement mínim de l’idioma.

També és important treballar hàbits bàsics no assolits per aquest col·lectiu, com és el compromís d’assistència, l’hàbit d’estudi i la derivació a altres recursos, garantint l’abordatge integral i facilitar la inserció social

S’havia de millorar la coordinació amb serveis socials, que fins el moment era molt puntual en funció de les demandes aparegudes.

Oferir l’acció en un horari adequat que faciliti l’assistència; es canvia l’horari al matí, coindicint amb l’horari escolar. Dos dies setmanals, dues hores.

Plantejar l’acció des de la vessant de corresponsabilitat amb les dones immigrants

Finalment s’havia de modificar el conveni amb l’Associació Amics de l’Àfrica per tal que l’entitat segueixi duent a terme l’acció. El caràcter que es vol donar a l’acció és més preventiva a mig i a llarg termini i ofereix una atenció continuada, un programa d’acollida i formació bàsica per a dones immigrants que tingui continuïtat en el temps i que es pugui consolidar com un programa bàsic i necessari per prevenir desajustaments socials entre la societat d’acollida i el col·lectiu d’immigrants nouvinguts

Aquest programa s'emmarcaria dins les accions que es realitzen a l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès per a la lluita contra la marginació social i la prevenció de conflictes que es poden crear amb l’arribada del col·lectiu d’immigrants.

El curs de motivació i orientació laboral per a dones immigrants constitueix el primer graó dins de l’escola d’adults, dins la qual poden seguir amb el seu procés d’aprenentatge dins d’un grup obert a tota la població i fins a l’obtenció del GES.

Tornar a la pàgina principal