MAS GORGOLL L'ESCOLA DEL MAR PALAMÓS - BAIX EMPORDÀ |
|
|
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
|
![]() |
||||
|
||||||
![]() |
•Taller Artesanal: Realització de mòbils mariners amb diferents animals de la mar. | |||||
|
|
•Els Aquaris: Els alumnes van fer un treball de camp per observar les característiques dels peixos que hi vivien a l'aquari de la casa de colònies. Van estudiar l'ecosistema i vida sostenible dins d'un aquari, així com les parts d'aquest. I les zonacions on viuen els diferents organismes. | ||||
•Els petits llops de mar: Els nens i nenes de l'escola Lumen van poder gaudir d'un conjunt d'activitats i jocs lúdics al voltant del mar com a centre d'interès. | ||||||
|
•Taller de nuros mariners: Tots vam aprendre a fer i desfer diferents tipus de nusos i a procurar utilitzar-los correctament. | |||||
•Visita a la llotja de peix: Es va fer una sortida al port de Palamós per observar els vaixells de pesca, els estris (les xarxes) i el procediment que els mariners fan servir per a mantenir el peix fresc fins que arriben a port. En aquí es va aprofitar per assistir a una subhasta de peix i viure la jornada a la llotja. |
||||||
![]() |
|
• Espectacle de titelles marineres: Els més petits van gaudir d'un petit espectacle de titelles vingudes des dels mars i els oceans més llunyans. Aquestes van fer un resum de la història que els nens i les nenes havien viscut durant la seva estada a la casa de colònies. | ||||
•Estudi del litoral: Els alumnes del cicle superior van portar a terme un treball de recerca, d'observació de les costes i de determinació d'alguns organismes marins. Es va començar amb la definició de litoral, la tipologia de la costa Brava i els organismes que hi viuen: plantes i animals. Es va comentar les problemàtiques mediambientals al litoral i es va continuar amb l'observació de la climatologia de la zona, l'orientació , l'estudi de les xarxes trofiques i la formació de les platges |
||||||
![]() |
|
|
||||
Visita a la llojta. |
![]() |
|||||
|
||||||
|
||||||
|
. |
|||||