 |
 |
|
|
|
|
|
Material
necessari: 7 llaunes, 3 pilotes i guix. |
Situació
inicial: Es dibuixa un quadrat amb guix duns 20x20 m . Dins
shi colloquen sis llaunes disposades aleatòriament.
Al mig del quadrat shi dibuixa un cercle. Es formen dos equips
de vuit a dotze membres cadascun. Un equip A es colloca al voltant
del perímetre del quadrat amb tres pilotes. L equip B
es colloca en fila a prop del quadrat. |
Desenvolupament
del joc: Lobjectiu de lequip B es entrar per torns
dins del quadrat, per mirar de recollir les llaunes duna en
una i portar-les dins del cercle central. Lobjectiu de lequip
A és tocar al participant de lequip B llançant-li
la pilota sense poder entrar dins del quadrat. Quan el participant
de lequip B és tocat surt del terreny de joc i immediatament
entra un altre jugador del mateix equip amb el mateix objectiu. Quan
tot lequip B ha estat eliminat es recompten les llaunes que
han pogut recollir i es canvien els papers. Si un equip aconsegueix
recollir totes les llaunes, el següent objectiu es tornar-les
a collocar tal i com estaven al principi, i així successivament
fins que tot lequip és eliminat.
Si un jugador de lequip B agafa la pilota a laire, pot
llançar-la tant lluny com vulgui per a guanyar temps.
Si la pilota queda morta dins quadrat un membre de lequip A
pot entrar a recollir-la però no pot llançar-la fins
que no està fora del quadrat.
Els jugadors de lequip A poden mirar dimpactar contra
les llaunes coma estratègia de defensa. |
|
|
 |
Material
necessari: Uuna ouera de 12 ous i 48 cigrons. |
Situació
inicial: Es distribueixen 4 cigrons a cada un dels dotze receptacles
(consulteu Com podem construir...awalé). |
Desenvolupament
del joc: Es juga per parelles. El taulell es divideix en dues
fileres de sis forats. Una filera serà per a cada jugador.
Cada jugador jugarà de forma alternativa, i tan sols podran
agafar i moure les llavors de la seva filera. El moviment daquestes
serà sempre seguint el sentit contrari a les agulles del rellotge.
Quan un jugador agafa les llavors de un dels seus forats, ha dagafar-les
totes i començar a sembrar-les, deixant-les caure duna
en una en els forats consecutius a on les ha agafades. Si encara té
llavors a la mà quan sacaben els forats de la seva filera
continua sembrant-les en la meitat del jugador contrari, fins a quedar-se
sense llavors. Si ha de sembrar més de dotze llavors i li toca
sembrar en el forat don les havia collides, se saltarà
aquesta casella i seguirà la sembra.
El joc consisteix en fer caure la última llavor a una casella
de la filera del contrari, on en total hi quedin dues o tres llavors.
Si això passa el jugador que sembrava recull les llavors de
lultima casella on ha sembrat i les aparta del taulell. Si la
casella anterior també respecta aquesta norma, també
collirà aquestes llavors. Així successivament fins que
arribem a alguna casella on no es compleixi aquesta norma o ja siguin
de la nostra filera, don no collirem mai llavors. Si amb la
última llavor que deixem sumen més 4, 4 o 1 llavor,
no hi haurà recollida i jugarà laltre participant.
Quan un dels jugadors no pot jugar perquè ja no té llavors
en la seva filera, laltre jugador ha de tirar per tal que li
arribi una llavor i poder continuar jugant. Si en aquesta tirada ja
no hi ha possibilitat de fer-li arribar llavors , cada jugador cull
les que hi ha a la seva meitat i acaba la partida. També acaba
quan ja no hi ha més llavors en joc.
Guanya el participant que té més llavors. |
|
|
 |
Material
necessari: Una pilota, guix i vuit llaunes |
Situació
inicial: Es delimita un terreny de joc duns 10 m de llarg
per 5 dample. Al mig del rectangle sescampen les vuit
llaunes. Es formen dos equips duns vuit membres. Lequip
A que serà el llançador, es divideix en dos grups, situant-se
en els extrems oposats del rectangle. Lequip B, que esquiva,
colloca a dos dels seus jugadors en el centre del rectangle. |
Desenvolupament
del joc: LEquip A comença a passar-se la pilota dun
costat a laltre; a la tercera passada sinicia el joc.
Mentre lequip B mira dapilar les llaunes, lequip
A procurar tocar als jugadors del mig amb la pilota. Cada vegada que
lequip B aconsegueix apilar les vuit llaunes, un dels jugadors
haurà de passar la cama per sobre de la pila i cridar My God
i després donar un cop de peu a la pila de llaunes tornant-les
a escampar. Això suposa un punt per a lequip B.
Quan un jugador és tocat, surt del rectangle sent substituït
per un altre membre del seu mateix equip.
En el moment que tots els jugadors de lequip que esquiva han
estat tocats, es canvien els papers en el joc.
Guanya lequip que aconsegueix sumar més punts després
duna partida.
Si un jugador de lequip B agafa la pilota a laire pot
llançar-la tant lluny com pugui per a guanyar temps. |
|
|
 |
Material
necessari: Guix, 10 llaunes, 2 ampolles de plàstic i 6
pilotes. |
Situació
inicial: Es marquen dues línies paralleles a terra
a una distància aproximada de 8 metres. Es formen dos equips
de tres jugadors cadascun. Cada equip es colloca darrera duna
de les línies amb una pilota per a cada membre. Sobre la línia
de cada equip es colloquen cinc llaunes i davant, a uns 40 cm
una ampolla de plàstic. |
Desenvolupament
del joc: Els dos equips inicien el joc simultàniament.
Lobjectiu del joc consisteix a tombar les llaunes i lampolla
de lequip contrari amb les pilotes. Primer de tot sha
de tombar lampolla de plàstic i posteriorment les llaunes,
començant sempre per la del costat dret. Els equips han de
recollocar les llaunes que hagin estat tombades abans dhora.
Guanya lequip que abans tomba, en lordre establert, lampolla
i les llaunes. |
|
|
 |
Material
necessari: Guix i 9 pedres |
Situació
inicial: Es dibuixa amb guix un quadrat de 2m de costat i es divideix
en 9 parcelles iguals. Al mateix temps es marca una línia
de llançament a uns 4 metres de distància. |
Desenvolupament
del joc: Es juga per parelles. Cada jugador realitza 9 llançaments
amb la intenció de fer alineacions de tres pedres, una a cada
parcella, ja sigui en sentit vertical, horitzontal o diagonal.
Cada alineació significa un punt per al llançador. En
el cas de collocar dues pedres en un sol quadrat, queda anullada
tota la filera. Guanya el jugador que aconsegueix més punts. |
|
|
 |