Desenvolupament
del joc: S’escull un ordre de llançament. Els jugadors
posen la seva xapa a la línia de sortida. Els jugadors, per
torns, llancen la seva xapa colpejant-la amb el dit per tal de fer-la
avançar fins a la casella corresponent. En el primer torn,
per exemple, tots fan avançar la seva xapa fins a la casella
marcada amb un 1.
Quan un jugador aconsegueix que la xapa caigui exactament a la casella
on correspon, torna a tirar. Si la xapa no arriba a cap casella,
es deixa allà on s’ha quedat fins al proper torn.
Quan un jugador fa xocar la seva xapa contra la d’un altre
avança directament fins a la següent casella i guanya
un torn.
La casella central està envoltada de calaveres. Quan una
xapa cau en una d’aquestes caselles, es perden tres torns.
Un cop s’ha arribat a la casella central cal desfer el camí
seguint les mateixes normes fins a la línia de sortida passant
altre cop per tots els números.
Qualsevol xapa que aconsegueix tornar a la línia de sortida,
es transforma en una “xapa verí”. Si una “xapa
verí” toca a una altra xapa, la que ha estat tocada
surt del terreny de joc.
La xapa verí no fa servir el terreny de joc de l’Skelly
i únicament té la funció d’eliminar la
resta de xapes.
Guanya l’última xapa que queda en joc.
Rregles
i dibuix d'aquest joc extrets de:Juga amb nosaltres
d'Oriol Ripoll (Editorial Molino)
|