Una vegada realitzada l’autoavaluació de
centre, analitzats els resultats obtinguts i dissenyat un Pla d’Actuació i
Millora, cal abordar el tema de com farem per tal d’abordar l’estudi,
implantació, avaluació i millora contínua dels objectius proposats.
Com que fins ara no hem treballat amb aquesta
metodologia i, com que de moment aquesta estructura organitzativa no existeix
al Reglament Orgànic de Centres, cal que intentem resoldre aquesta qüestió de
la mateixa manera que moltes altres vegades, cercant els recursos dins del
centre.
Per això proposem el següent model
organitzatiu:
1r. Al Pla Estratègic s’ha de demanar
Recursos Humans per tal d’organitzar Equips de Millora. En el Pla Estratègic
pel període 2002/2006 s’han demanat aquestos recursos a l’actuació 1.
2n. Degut a l’alt nombre d’àrees de millora
proposades, cada curs l’Institut hauria d’abordar no menys de cinc objectius de
millora.
3r. Els grups de millora haurien d’estar
formats per no menys de 4 persones i no més de 6, de les quals una tindria la responsabilitat de coordinar el treball
de la resta de l’equip.
4t. En els grups de millora poden treballar persones de qualsevol dels
sectors o col·lectius que conformen l’Institut.
5è. L’Autoavaluació de Centre es farà cada tres anys. Els resultats
obtinguts així com els objectius de millora prioritaris decidits per als
propers 3 anys (Període de temps entre autoavaluacions), es presentaran al
Claustre de Professors i el Consell Escolar.
6è. Qualsevol professor/a del Claustre podrà demanar participar en un
equip de millora. La direcció de l’Institut assignarà d’entre els sol·licitants
en funció del ordre temporal de la
petició, el nombre de demandants, i la complexitat a priori, o no, de
l’objectiu de millora.
7è. En funció de la complexitat de l’objectiu de millora, un grup
treballarà 1objectiu o més al llarg del curs.
8è. Els resultats obtinguts de l’equip de millora s’hauran de presentar
al Claustre i al Consell Escolar, aquesta tasca és del responsable de l’equip
de millora.
9è. Tots els integrants d’equips de millora tindran en el seu horari
1h. de les complementàries dedicada aquestes tasques. En el cas dels
responsables dels equips haurien de tenir, a ser possible, 1h. més. Com que cadascú dels participants
dedicarà 35 hores, es demanarà al Departament d’Ensenyament que certifiqui
aquesta dedicació.
10è. Els resultats es presentaran en format electrònic i es faran
públics a la Intranet de l’Institut.