EQUIPS DE MILLORA

 

Una vegada realitzada l’autoavaluació de centre, analitzats els resultats obtinguts i dissenyat un Pla d’Actuació i Millora, cal abordar el tema de com farem per tal d’abordar l’estudi, implantació, avaluació i millora contínua dels objectius proposats.

Com que fins ara no hem treballat amb aquesta metodologia i, com que de moment aquesta estructura organitzativa no existeix al Reglament Orgànic de Centres, cal que intentem resoldre aquesta qüestió de la mateixa manera que moltes altres vegades, cercant els recursos dins del centre.

Per això proposem el següent model organitzatiu:

 

1r. Al Pla Estratègic s’ha de demanar Recursos Humans per tal d’organitzar Equips de Millora. En el Pla Estratègic pel període 2002/2006 s’han demanat aquestos recursos a l’actuació 1.

 

2n. Degut a l’alt nombre d’àrees de millora proposades, cada curs l’Institut hauria d’abordar no menys de cinc objectius de millora.

 

3r. Els grups de millora haurien d’estar formats per no menys de 4 persones i no més de 6, de  les quals una tindria la responsabilitat de coordinar el treball de la resta de l’equip.

 

4t. En els grups de millora poden treballar persones de qualsevol dels sectors o col·lectius que conformen l’Institut.

 

5è. L’Autoavaluació de Centre es farà cada tres anys. Els resultats obtinguts així com els objectius de millora prioritaris decidits per als propers 3 anys (Període de temps entre autoavaluacions), es presentaran al Claustre de Professors i el Consell Escolar.

 

6è. Qualsevol professor/a del Claustre podrà demanar participar en un equip de millora. La direcció de l’Institut assignarà d’entre els sol·licitants en funció del ordre temporal de la  petició, el nombre de demandants, i la complexitat a priori, o no, de l’objectiu de millora.

 

7è. En funció de la complexitat de l’objectiu de millora, un grup treballarà 1objectiu o més al llarg del curs.

 

8è. Els resultats obtinguts de l’equip de millora s’hauran de presentar al Claustre i al Consell Escolar, aquesta tasca és del responsable de l’equip de millora.

 

9è. Tots els integrants d’equips de millora tindran en el seu horari 1h. de les complementàries dedicada aquestes tasques. En el cas dels responsables dels equips haurien de tenir, a ser possible, 1h.  més. Com que cadascú dels participants dedicarà 35 hores, es demanarà al Departament d’Ensenyament que certifiqui aquesta dedicació.

 

10è. Els resultats es presentaran en format electrònic i es faran públics a la Intranet de l’Institut.