José Manuel Casteleiro person@l
Seccions
Assessorament Ceip Monserrat
Pla de treball
Calendari
Sessions
Materials
Webs
Tauleta
Tpwin
Winlogo
Consultes
 

Jocs i materials per treballar les primitives Logo

Fitxes d'orientació. Per treballar les nocions d'avançar i recular.

- Confeccioneu una fitxa d'orientació afegint un gomet triangular o quadrangular a un altre de rodó.

- Enganxeu o pinteu una fletxa a una joguina (cotxe, tren, ...) per reforçar la seva orientació.

- A un tap de rosca o de suro enganxeu un gomet triangular.

Disc d'orientació. Per treballar les nocions de gir i per traslladar accions a diferents plans
- Dibuixeu i retalleu en un cartró una fletxa llarga semblant a la d'un rellotge i un disc de radi una mica més petit que la fletxa, podeu pintar-ho per quadrants, enganxeu-los amb un enquadernador.

Daus. Per motivar els jocs d'atzar.

- Segons els nivells dels alumnes amb qui treballeu, modifiqueu els daus de sis cares amb gomests, fletxes de colors(avançar: negre; recular: vermell), dibuixos, ...

Cartes. Ens ajuden a triar o decidir situacions de joc.

- Dibuixeu fletxes de diferents colors (avançar: negre, recular: vermell)
- Afegiu cartes amb situacions noves de joc: tornar a començar, carta sorpresa, ...


Regletes. Per contar, construir camins, comparar, ...

- Utilitzeu les regletes de fusta o confeccioneu-ne de noves en cartolina, pinteu-les de colors.


Taulers o graelles de joc
Per afavorir situacions d'aprenentatges amb jocs.
- La graella més senzilla de formes quadrades convertiu-la en tauler de joc, feu-les de diferents mides.
- Confeccioneu més taulers que provoquin situacions de joc fent dibuixos, assignant a algunes caselles valors engrescadors.
- Que els alumnes crein les seves pròpies graelles o taulers de joc.
..

Objectius a treballar progressivament

en cada sessió de joc:

a) Construir camins seguint la puntuació que marca el dau.
b) Seguir el traçat d'un itinerari amb les fitxes o joguines triades.
c) Arribar amb les fitxes a una casella senyalada.
d) Introduir els conceptes: avançar, recular, girar a la dreta o a l'esquerra (1/4 de volta, mitja volta, volta sencera)

Nivells de joc:
1) Fer una escenificació amb el grup.

2) Establir unes normes inicials, amb les següents orientacions:

Qui comença?
Quin és l'ordre de llançament del dau?
És necessari treure un número determinat per sortir?
Hi ha un número que dóna opció a tornar a tirar?
Com funcionen les fitxes?

3) Portar un control dels resultats

Qui ha jugat? (escriure els noms)
Ordre d'arribada?
Dibuix del camí

4) Observació dels jugadors Abans del joc

Situa bé les fitxes
Han entès les normes?
Durant el joc
Respecte a les normes
Dificultats observades
Després del joc
S'han interessat?