El projecte de recerca | |
I
què és això?
|
|
Projecte de recerca
de 4t ESO
EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA
Decret 143/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria. (DOGC núm. 4915)
Orientacions http://www.xtec.cat/serveis/crp/c5990104/recerca-eso/index.htm
|
Organització
de centre: Projecte de recerca Aquesta
matèria pot ser impartida per qualsevol professor/a de 4t curs. El professorat
que la imparteixi determinarà el tipus de recerca. Es por
realitzar en una hora setmanal al llarg de tot el curs, en dues hores en un
quadrimestre o en tres hores en un trimestre. També es pot
concentrar en sis dies (35 hores). Una altra
possibilitat és assignar-lo a un dels professors o professores que imparteixin
en el mateix curs una altra matèria, que incrementaria l’horari en 1 hora, i
distribuiria els continguts segons la seva programació. Pot ser
una matèria comuna o una mateixa franja de les matèries optatives específiques,
però, en tot cas, ha de ser una matèria en què es dugui a terme un treball específic
de recerca. Sigui quina sigui l’organització, s’assignarà una nota específica
a la matèria projecte de recerca. Si el
projecte de recerca es concentra en un període de 6 dies, el centre pot decidir
a quina altra matèria o matèries s’assignarà l’hora que queda lliure, per tal
de completar les 30 hores d’horari lectiu de l’alumnat.
|
Treball
de síntesi i projecte de recerca
Atès que
en cadascun dels tres primers cursos de l’etapa l’alumnat ha de fer un treball
de síntesi, i a quart curs ha de realitzar un projecte de recerca, la programació
ha de tenir en compte tots dos tipus de treballs. El treball
de síntesi està format per una seqüenciació d’activitats
d’ensenyament i d’aprenentatge que s’han de fer en equip, concebudes per desenvolupar
competències complexes i comprovar si s’ha aconseguit, i fins a quin punt, que
l’alumnat hagi integrat les competències bàsiques, assolides a partir dels continguts
tractats en les diferents matèries, per a l’aplicació i la resolució de qüestions
i problemes relacionats amb la vida pràctica. Aquest treball ha d’integrar continguts
de diverses matèries i admet diverses concrecions temporals. Al llarg del treball,
l’alumne o alumna ha de mostrar capacitat d’autonomia en l’organització del
seu treball individual, i també de cooperació i col·laboració en el treball
en equip. El projecte
de recerca, realitzat en equip, ha d’estar constituït per un conjunt d’activitats
de descoberta i recerca realitzades per l’alumnat entorn d’un tema escollit
i acotat, en part, per ell mateix, sota el guiatge del professorat. Al llarg
del projecte, l’alumne o alumna ha de mostrar capacitat d’autonomia i iniciativa
en l’organització del seu treball individual, i també de cooperació i col·laboració
en el treball en equip. |
DECRET 143/2007, de 26 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundaria obligatòria Article 10 Projecte de recerca 10.1 En el quart curs tot l'alumnat ha de realitzar un projecte de recerca
en equip. Aquest projecte ha d'estar constituït per un conjunt d'activitats
de descoberta i recerca realitzades per l'alumnat entorn d'un tema escollit
i acotat, en part, per ell mateix, sota el guiatge del professorat. 10.2 Al llarg del projecte, l'alumne o alumna ha de mostrar capacitat d'autonomia
i iniciativa en l'organització del seu treball individual, i també de cooperació
i col·laboració en el treball en equip. 10.3 El projecte de recerca tindrà la consideració d'una matèria optativa.
|
TIPUS DE TREBALLS Cada tipologia de treball comporta metodologies específiques,
unes pautes i procediments.
|