MODEL D'INFORME DEL DIRECTOR



  INFORME DEL DIRECTOR DE L’I.E.S. ........................
 
 

1.- Dades de l’alumne:

Nom i cognoms: ......................................

Data de naixement: ..................................

Cicle/curs: ...................
 
 

2.- Justificació raonada dels motius pels quals es sol·licita l’escolarització de l’alumne en una Unitat Escolar Externa (UEE) compartida.

En......... és un alumne inadaptat al centre que té un gran rebuig escolar. En l’informe del centre anterior ja es reflectien les característiques personals i acadèmiques d’aquest alumne (alumne desmotivat amb dificultats actitudinals importants).

A llarg del curs passat, En ............ ha tingut una acumulació de faltes greus contràries a les normes de convivència que van suposat l’expulsió del centre durant alguns dies i l’obertura de diversos expedients disciplinaris.

Aquest és un recull de faltes de disciplina i expulsions (sempre s’ha valorat més, fer sancions en el mateix centre, i serien nombroses anomenar les permanències que ha fet En ..........., malgrat sovint no les complia):
 
 

Algunes de les faltes reiterades de conducta d’aquest alumne han provocat desajustaments conductuals i de relació en el centre s’han produït en augment de forma progressiva (sobre tot a final de curs que van intensificar en els últims dies), entre les quals destaquem les següents: No és, però, un alumne violent ni de fer agressions físiques ni insults, senzillament no fa cas de les ordres donades, intransigent i rebel amb les seves actituds, i molt hiperactiu. Per molt que es vulgui reflexionar amb ell del seu comportament i fer-lo acceptar compromisos per intentar controlar la seva impulsivitat no s’ha pogut ni hem estat capaços d’aconseguir-ho, definitivament no s’ha adaptat al medi escolar.

Per la qual cosa, considerem que és un alumne que podria beneficiar-se de les activitats que fan en les UEE (relacionades amb la inserció social i l’entorn, amb treballs més funcionals i professionals), amb l’atenció d’aquests professionals que tenen més experiència i disposen de grups més reduïts.

3.- Relació d’actuacions i mesures prèvies a la proposta d’escolarització en una UEE, pel que fa a l’alumne en qüestió (adaptació curricular, emplaçament escolar, disciplinàries, ...)

Al llarg del curs passat l’equip docent va partir de adaptacions metodològiques i dinàmiques de grup, per tal de motivar i interessar-lo per les activitats i el treball de classe; també va fer els crèdits variables més pràctics i funcionals de l’oferta del centre, tot això amb una coordinació i dedicació més individualitzada, classes de reforç en petit grup i diverses sessions de suport i reflexió.

Podem resumir algunes de les actuacions més pràctiques, per a tenir una idea:
 
 

Malgrat aquesta atenció més personalitzada no va demostrar cap canvi d’actitud que millorés el seu rendiment acadèmic ni interès escolar.

El centre va esgotar tots els recursos per intentar modificar les seves conductes de rebuig escolar, fins i tot, es van encomanar tasques més funcionals (de taller com pintura, fusteria, jardineria ...), però tampoc ha funcionat.

4.- Altres consideracions a destacar.

Cap de les mesures i recursos que disposem al centre han servit per solucionar els problemes actitudinals de En ..........., ni han comportat canvis significatius, ha continuat amb el seu marcat rebuig escolar.

La família sempre han assistit a les reunions que han estat convocats, la persona de contacte ha estat majoritàriament amb el pare, que explica que no pot amb ell i es veu desbordat per l’actitud que té el seu fill vers els estudis, està esperant l’edat laboral per a fer-lo treballar amb ell; en tot moment comptat amb el seu suport i col·laboració; així com la participació i assessorament de l’EAP de ............

El seu comportament (no s’està quiet ni cinc minuts a l’aula, parla, molesta, ...) fa que els seus companys no puguin treballar, crea un ambient de forta tensió a l’aula, el professor tampoc pot donar la classe adequadament i els seus companys, avisats, aguanten com poden.

Al llarg dels anys de la seva escolarització, aquests fets han donat com a resultat que s’afegeixi un retard en els aprenentatges bàsics (lectura comprensiva, cal·ligrafia, ortografia, càlcul bàsic, etc.)

Pensem que l’actitud negativa, el seu mal comportament, el no fer cas de les normes de convivència del centre, la seva conducta que contínuament interfereix en els aprenentatges de la resta dels companys, ... i, sobre tot, esgotats tots els recursos disponibles en el centre fa que sol·licitem l’escolarització en una UEE per que aprofiti la formació ofertada.

Adjuntem còpia informes (tutor, psicopedagog, cap d’estudis)
 
 
 
 
 
 
 
 

....................

Director
 
 

Arenys de Munt, .......... de .............. de 200..