1. Mostrar coneixement del propi
cos, les seves capacitats perceptives i de moviment. |
En Pere diu, anomenar parts del
cos, la gallina cega, inventar moviments, nous recorreguts,.. |
2. Acceptar i estimar el propi
cos. |
Anomenar virtuts i defectes del
cos, ajudar-se en els defectes entre tots,.. |
3. Controlar la pròpia lateralitat
i exercitar-la referida a les altres persones i als objectes. |
Conduccions, adaptacions diverses a
dif. Mans, llançaments i recepcions, test de lateralitat, el mirall,
seguir ordres ràpides.. |
4. Controlar la respiració
mitjançant activitats que ho afavoreixin. |
Bufar pilotes de tennis-taula,
seguir el recorregut de l'aire, explicar diferents respiracions,nedar,
bucejar, bombolles de sabó (s'ho construiexen a l'hora de plàstica),
aguantar paper de seda bufant… |
5. Utilitzar el control
tensió-relaxació voluntàriament. |
Exercicis de respiració, expressió
corporal: sou pedres o plomes, aixecar diferents segments corporals,
Risoteràpia, .. |
6. Adoptar la postura correcta i
equilibrada tant en repòs com en moviment. |
col.locar l'esquena recta a la
paret, explicar formes d'aixecar pesos, caminar de formes diferents,
palpar el cos, fer massatges… |
7. Actuar responsablement sense
risc per a la salut amb iniciatives motrius apreses. |
Aprendre escalfament correcte, fer
escalfaments específics, prevenció de riscos amb matalassos, els
castellers que no es fan mal… |
8. Interpretar les nocions de
relació que s’estableixen entre el propi cos, els objectes i l’espai
exterior i utilitzar-les adequadament en l’acció motriu. |
Ombres xineses, la fotografia, el
futbolí humà, el joc dels vaixells,.. |
9. Relacionar les nocions espacials
tot aplicant-les a un espai concret (pista esportiva, la natura, un
plànol, etc..). |
jocs preesportius diversos:
foot-cranc, mini-golf, petanca desnivell;jocs de pistes, orientació, els
mapes humans, esports adaptats… |
10. Executar moviments
sincronitzant-los amb estructures rítmiques. |
Classe d'aeròbic infantil,
percussions fetes pel MEF: seguir, coreografia amb música, danses, moure's
per parelles al so de la música,.. |
11. Executar amb fluïdesa,
sincronització, eficàcia i precisió les habilitats motrius bàsiques i les
seves combinacions. |
Fer diferents tipus de recorreguts
amb variacions de ritme, freqüència, recolzaments,.. Parts dels salts,
circuit d'agilitat, quadrupèdies en circuit, la pista americana, girs de
tot tipus, equilibris diversos, reptacions, propulsions, la
cascada.. |
12. Identificar i interpretar
ritmes realitzats mitjançant l’acció motriu (marxa, cursa, salts, danses,
etc.. ) |
Relacionar ritme amb picar de peus
i mans, jocs rítmics, seguir ritmes musicats, salts i
ritmes,… |
13. Executar els moviments propis
de les danses realitzades. |
La muntanyeta, en Joan Petit, el
ball de st. Ferriol, la Bolanguera, els Nans nous, els Nans
vells,.. |
14. Executar moviments molt
diversos amb els màxims recorreguts dels segments corporals. |
Flexibilitat: streching, jocs de
flexibilitat, activitats de relaxació: el titella, balls,
break-dance.. |
15. Experimentar curses i tasques
motrius variades buscant l’economia d’esforç. |
Les porteries buides, cursa de
Resist. Aeròbica,.natació, Pilotes fora, el quadrat, cursa Navette,
… |
16. Utilitzar adequadament la força
en aquelles tasques en què s’actuï contra resistència donada. |
Jocs de lluita i combat, transport
de troncs, els castellers, lluita de matalassos (equilibri).., abdominals
en 30', flexió de braços sostingut,.. |
17. Donar respostes motrius davant
d’un determinat estímul en el temps mínim possible. |
Reacció letal o súper-ràpid, cara o
creu; pedra, paper i tisores; joc dels noms, joc de la seducció, joc del
revés, pica-paret, els marcianets, en Pere diu,.. |
18. Executar els gestos bàsics dels
diferents esports individuals, d’adversari i els col·lectius
practicats. |
Seqüència de salts d'alçada, tir
lliure en bàsquet, penal d'hanbol, gestos de volei, batejar amb beisbol,
cops d'indiaka, els llançaments del frisbee, bàdminton: diferents
tocs… |
19. Utilitzar l’estratègia
individual i d’equip bàsica dels esports que es realitzin. |
Les 10 passades, rugbi, conduir la
pilota de futbol, botar la de bàsquet, joc passar el tresor, jocs de
recerca, ocupar l'espai correctament, ocupar poc… |
20. Aplicar les regles fonamentals
de les activitats físiques que es practiquin. |
Bombes fora, endevinar etiquetes
amb mímica (respectar torns..), la bandera, killball, jocs de lluita i
combat, el rellotge, Bàsquet avança,.. |
21. Identificar els esports, les
danses i els jocs com a elements sòcio-culturals i lúdics. |
Explicar històries dels balls,
bales, "tazos", ball de la Bolanguera, les bitlles, esports tradicionals
bascos, estirar la corda, saltar a corda,.. |
22. Respectar les regles i aplicar
normes de joc. |
Inventar normes de joc diferents a
les habituals i votar-les en concens, saber guanyar i
perdre,.. |
23. Actuar amb esforç per vèncer
les dificultats superables. |
Jocs de lluita i combat, transport
de troncs, els castellers, lluita de matalassos (equilibri), touchdown
handbol, melé de rugbi, estirar la corda, transports… |
24. Valorar i aplicar hàbits
higiènics de pràctica permanent (dutxar-se, canviar-se la roba, etc..
). |
Automassatges i massatges als
demés, esquenes rectes i ben posades, estructurar les sessions per tenir
temps a dutxar-se, controlar la roba,.. |
25. Expressar corporalment emocions
, sentiments i idees. Interpretar els gestos d’altri. |
Endevinar pel.lícules, personatges,
esports amb mim; frases amb mim, representacions vàries a partir de
paperets, el joc de la seducció, el codi secret,.. |
26. Representar un personatge i
interpretar un argument utilitzant tècniques de dramatització o
mim. |
Representacions diverses d'acudits,
contes, anuncis, situacions,… Mim per grups, improvisació; jocs de
rol,… |
27. Realitzar diferents tipus de
joc, integrant-se en la dinàmica establerta. |
Joc del cartell al clatell, Futbol
xinès, la muralla, els mec-mec, circuit de jocs de cucanya, el
mocador,.. |
28. Descriure els jocs tradicionals
del propi territori. |
Curses de sacs, trencar l'olla, les
bitlles, les bales,… |
29. Experimentar el joc com a
objecte de plaer i recreació. |
Conills al cau, els caçapapallones,
el vampir, agafa cues, mec-mec, gat encimbellat, Stop; la gallina, els
pollets i la guineu, les estàtues, pica-paret, els vaixells, St.Fermín,
serps i granotes, he anat al mercat, les capsetes,..... |
30. Valorar l’activitat física com
a possible pràctica de temps lliure i escollir les formes més adients a
les pròpies característiques i interessos. |
Jocs anti-sexistes, testos,
Olimpiades de la pau, jocs inventats, explicar jocs,… |
31. Acceptar i respectar la
diversitat física, d'opinió i acció. |
Esports adaptats a NEE, jocs
adaptats a NEE, el cec i el soroll, jocs amb limitacions que facin treure
més de cada nen,.. |
32. Respectar i tenir cura de
l’entorn, la natura, les instal·lacions i el material , tant propi com
comunitari. |
Joc de pistes al bosc; pip1,pip2..;
excursió amb BTT; a la platja; fer activitats gimnàstiques ; tenir cura
del material; formes de manteniment del material, joc de mantenir bé el
medi i el material (etiquetes). |