![]() |
|
Guía didàctica | Menú inicial ![]() |
Índex | |
![]() |
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
En relació als alumnes
En relació al professorat
En relació a la utilització de les noves tecnologies
Components de la programació. Continguts
Cicle Inicial |
|
Objectius didàctics:
Competències bàsiques de les TIC: Alfabetització Tecnológica:
Instruments de treball intel·lectual:
Control i modelització:
|
|
Components de la programació: Continguts |
|
Continguts de procediments |
|
Àrea de Llengua |
|
Àrea de Matemàtiques |
|
Àrea de Coneixement del Medi Social |
|
Àrea de Coneixement de Naturals |
|
Continguts de fets i conceptes |
|
Àrea de Llengua |
|
Àrea de Matemàtiques |
|
Àrea de Coneixement del Medi Social |
|
Àrea de Coneixement de Naturals |
|
Continguts d’actituds valors i normes |
|
Actituds, valors i normes generals |
|
Àrea de Llengua |
|
Àrea de Matenàtiques |
|
Àrea de Coneixement del Medi Social |
|
Àrea de Coneixement de Naturals |
|
Components de la programació. Continguts
Cicle Mitjà |
|
Objectius didàctics:
Competències bàsiques de les TIC: Alfabetització Tecnológica:
Instruments de treball intel·lectual:
Control i modelització:
|
|
Components de la programació: Continguts |
|
Continguts de procediments |
|
Àrea de Llengua |
|
Àrea de Matemàtiques |
|
Àrea de Coneixement del Medi Social |
|
Àrea de Coneixement de Naturals |
|
Continguts de fets i conceptes |
|
Àrea de Llengua |
|
Àrea de Matemàtiques |
|
Àrea de Coneixement del Medi Social |
|
Àrea de Coneixement de Naturals |
|
Continguts d’actituds valors i normes |
|
Actituds, valors i normes generals |
|
Àrea de Llengua |
|
Àrea de Matenàtiques |
|
Àrea de Coneixement del Medi Social |
|
Àrea de Coneixement de Naturals |
|
Components de la programació. Continguts
Cicle Superior |
|
Objectius didàctics:
Competències bàsiques de les TIC: Alfabetització Tecnológica:
Instruments de treball intel·lectual:
|
|
Components de la programació: Continguts |
|
Continguts de procediments |
|
Àrea de Llengua |
|
Àrea de Matemàtiques |
|
Àrea de Coneixement del Medi Social |
|
Àrea de Coneixement de Naturals |
|
Continguts de fets i conceptes |
|
Àrea de Llengua |
|
Àrea de Matemàtiques |
|
Àrea de Coneixement del Medi Social |
|
Àrea de Coneixement de Naturals |
|
Continguts d’actituds valors i normes |
|
Actituds, valors i normes generals |
|
Àrea de Llengua |
|
Àrea de Matenàtiques |
|
Àrea de Coneixement del Medi Social |
|
Àrea de Coneixement de Naturals |
|
FITXA DE TREBALL: |
1, 2, 3, 4 |
Per els cicles: |
Mitjà i Superior d’Educació Primària |
Àrea/es implicada/es: |
Llengua Catalana Coneixement del Medi Social |
Intenció: |
ordenar i cercar informació |
Primer enunciat: |
|
Orientacions: |
Els alumnes a partir de l’observació dels cromos que tenen col·locats a la part superior de la fitxa han de seleccionar la informació que se’ls demana a la graella i escriure-la omplint els buits. En aquesta fitxa observen, seleccionen, classifiquen i escriuen la informació envers els F-1. |
Resposta: |
A la graella de Tota la informació , en el mateix visor d'imatges. |
FITXA DE TREBALL: |
5 i 6 |
Per els cicles: |
Superior d’Educació Primària |
Àrea/es implicada/es: |
Coneixement del Medi Social |
Intenció: |
localitzar, ordenar i cercar informació |
Primer enunciat: |
|
Orientacions: |
Els infants han de col·locar les banderes de cada país en el lloc corresponent. D’aquesta manera treballem la relació bandera-país a partir de la classificació. |
Resposta: |
Al final de la fitxa hi ha la opció de veure en imatge les banderes de cada país. |
Segon enunciat: |
|
Orientacions: |
Els alumnes a partir de l’observació dels cromos que tenen col·locats a la part superior de la fitxa han de seleccionar la informació que se’ls demana a la graella i escriure-la omplint els buits. En aquesta fitxa observen, seleccionen, classifiquen i escriuen la informació envers els F-1. |
Resposta: |
A la graella de Tota la informació , en el mateix visor d'imatges. |
FITXA DE TREBALL: |
7 |
Per els cicles: |
Mitjà i Superior d’Educació Primària |
Àrea/es implicada/es: |
Matemàtiques |
Intenció: |
comprendre i aplicar normes per fer estratègies |
Primer enunciat: |
|
Orientacions: |
Joc de taula en el qual l’infant ha de arribar al circuit superant els obstacles establerts a partir d’estratègies i lògica. Cal que tinguin present les normes del joc i que les comprenguin per tal d’assolir una correcta aplicació del joc interactiu. |
Resposta: |
És un joc. |
FITXA DE TREBALL: |
8 i 9 |
Per els cicles: |
Mitjà i Superior d’Educació Primària |
Àrea/es implicada/es: |
Matemàtiques |
Intenció: |
deduir segons premisses |
Primer enunciat: |
|
Orientacions: |
Els alumnes han de col·locar els cotxes a la curva que els toca segons les premisses donades. És una activitat de deducció on els nens i nenes s’hauran de fer preguntes i hauran d’interpretar allò que se’ls ofereix. Activitat que potencia la comprensió lectora de l’infant, ja que sense comprensió no hi ha deducció. |
Resposta: |
Al final de la pàgina. |
FITXA DE TREBALL: |
10 |
Per els cicles: |
Inicial, Mitjà i Superior d’Educació Primària |
Àrea/es implicada/es: |
Matemàtiques |
Intenció: |
utilitzar estratègies i lògica pel tres en ratlla |
Primer enunciat: |
|
Orientacions: |
Els alumnes han de jugar al tres en ratlla. Aquesta activitat és aplicable a totes les edats compreses en l’Educació Primària. Els infants seran els que constituiran el nivell del joc. Per tant, no és l’activitat la que comporta el nivell d’aprenentatge dels nens i nenes, sinó els propis infants. |
Resposta: |
Oberta |
FITXA DE TREBALL: |
11 |
Per els cicles: |
Mitjà i Superior d’Educació Primària |
Àrea/es implicada/es: |
Llengua Catalana Coneixement del Medi Social |
Intenció: |
crear una sopa de lletres |
Primer enunciat: |
|
Orientacions: |
Cal que els alumnes col·loquin el nom de 12 països en una sopa de lletres. Aquesta activitat potenciarà la imaginació i lectura d’una sopa de lletres (excusa que millorarà l’ortografia de l’infant) com també el domini del ratolí. És molt important que s’adonin que són ells els responsables del seu èxit o fracàs en relació a l’exercici. |
Resposta: |
Oberta |
Segon enunciat: |
|
Orientacions: |
Els infants han de buscar informació a l’àlbum en relació als F-1 i països d’orígen. |
Resposta: |
Oberta |
FITXA DE TREBALL: |
12 |
Per els cicles: |
Mitjà i Superior d’Educació Primària |
Àrea/es implicada/es: |
Coneixement del Medi Social |
Intenció: |
definir vocabulari i crear mots encreuats |
Primer enunciat: |
|
Orientacions: |
Cal que els alumnes col·loquin el nom dels indicadors en el mots encreuats. Aquesta activitat potenciarà la imaginació i lectura d’uns mots encreuats (excusa que millorarà l’ortografia de l’infant) com també el domini del ratolí. És molt important que s’adonin que són ells els responsables del seu èxit o fracàs en relació a l’exercici. |
Resposta: |
Oberta |
Segon enunciat: |
|
Orientacions: |
Els infants faran ús d’internet per tal de definir els mots que hi ha a la graella inferior. Activitat que ampliarà els coneixements dels nens i nenes pel que fa als continguts conceptuals i procedimentals. |
Resposta: |
Oberta |
FITXA DE TREBALL: |
13 |
Per els cicles: |
Inicial i Mitjà d’Educació Primària |
Àrea/es implicada/es: |
Matemàtiques |
Intenció: |
continuar les sèries |
Primer enunciat: |
|
Orientacions: |
Els alumnes han de repetir i observar les sèries. Exercici de concentració que poden fer de manera indivial o amb ajuda d’altres ( entre iguals o alumne – docent). |
Resposta: |
|
Segon enunciat: |
|
Orientacions: |
Els infants dibuixaran el cotxe de F-1 que més els agradi. Cal tenir en compte que en aquesta pissarra, es podrà fer un dibuix a mà alçada i per tant de gran complexitat, el podrà pintar però, amb línia de color. Hi ha sempre l’opció de borrar i tornar a començar. |
Resposta: |
Oberta |
FITXA DE TREBALL: |
14 |
Per els cicles: |
Mitjà i Superior d’Educació Primària |
Àrea/es implicada/es: |
Matemàtiques Coneixement del Medi Social |
Intenció: |
llegir instruments i unitats de mesura |
Primer enunciat: |
|
Orientacions: |
Cal que els infants experimentint amb els instruments i unitats de mesura. És una primera aproximació que permetrà de manera lúdica introduir-se dins el món de les magnituds. És convenient que els alumnes prenguin consciència del ventall d’instruments de mesura que hi ha. |
Resposta: |
Oberta |
FITXA DE TREBALL: |
15 |
Per els cicles: |
Mitjà i Superior d’Educació Primària |
Àrea/es implicada/es: |
Matemàtiques Coneixement del Medi Social |
Intenció: |
fixar i classificar imatges |
Primer enunciat: |
|
Orientacions: |
Els infants han de realitzar un memory, però hauran de treure 3 cromos a cada tirada, ja que han de trobar 3 logos iguals. Aquest hàndicap farà augmentar la capacitat de concentració dels nens i nenes, perquè és més complicat retenir el lloc de tres logos iguals que no pas de dos. |
Segon enunciat: |
|
Orientacions: |
Exercici de recerca d’informació on els nens i nenes hauran de buscar els pilots de cada equip gràcies al recurs de l’àlbum. Un cop obtinguda la informació l’han de col·locar a la casella corresponent. |
Resposta: |
A la graella de Tota la Informació. |
FITXA DE TREBALL: |
16 |
Per els cicles: |
Inicial, Mitjà i Superior d’Educació Primària |
Àrea/es implicada/es: |
Matemàtiques Coneixement del Medi Social |
Intenció: |
observar i dissenyar figures geomètriques |
Primer enunciat: |
|
Orientacions: |
Els alumnes han de construir cotxes de F-1 amb les peces que tenen a la dreta de la pantalla. Cal que imaginin i crein. És una fitxa on el nivell de dificultat el posa el nen o nena, per aquest motiu és aplicable a totes les edats compreses en l’Educació Primària. |
Resposta: |
Oberta |
Segon enunciat: |
|
Orientacions: |
Un cop fets els cotxes de F-1 imaginaris, hauran de fer un recompte de les peces utilitzades. |
Resposta: |
Oberta |
FITXA DE TREBALL: |
17 |
Per els cicles: |
Mitjà i Superior d’Educació Primària |
Àrea/es implicada/es: |
Coneixement del Medi Social |
Intenció: |
localitzar gràficament els circuits |
Primer enunciat: |
|
Orientacions: |
Els infants han de localitzar els noms dels països a partir de l’observació del mapa que hi ha a la part superior de la fitxa de treball. Cal que retenguin la informació que obtenen per tal d’escriure correctament el nom de cada país en el seu lloc. És important que el professor/a es fixi en en la bona escriptura dels noms. |
Resposta: |
A la mateixa fitxa. |
FITXA DE TREBALL: |
18 |
Per els cicles: |
Inicial, Mitjà i Superior d’Educació Primària |
Àrea/es implicada/es: |
Matemàtiques |
Intenció: |
completar i dibuixar un volant |
Primer enunciat: |
|
Orientacions: |
Cal que els alumnes complementin la meitat del volant clicant sobre els quadrets. Exercici de fixació que els infants faran en relació al seu nivell. La conformitat pel que fa a la qualitat de la tasca la determinen ells mateixos. |
Resposta: |
Oberta |
Segon enunciat: |
|
Orientacions: |
Els infants dibuixaran el volant. Cal tenir en compte que en aquesta pissarra, es podrà fer un dibuix a mà alçada i per tant de gran complexitat, el podrà pintar però, amb línia de color. Hi ha sempre l’opció de borrar i tornar a començar. |
Resposta: |
Oberta |
FITXA DE TREBALL: |
19 |
Per els cicles: |
Inicial, Mitjà i Superior d’Educació Primària |
Àrea/es implicada/es: |
Llengua Catalana Coneixement del Medi Social |
Intenció: |
copiar i identificar vocabulari cotxe |
Primer enunciat: |
|
Orientacions: |
Els infants han de localitzar els noms de les parts d’un cotxe de F-1 a partir de l’observació del dibuix que hi ha a la part superior de la fitxa de treball. Cal que retenguin la informació que obtenen per tal d’escriure correctament el nom de cada part en el seu lloc. |
Resposta: |
Està indicada a la fitxa de treball. |
FITXA DE TREBALL: |
20 i 21 |
Per els cicles: |
Mitjà i Superior d’Educació Primària |
Àrea/es implicada/es: |
Llengua Catalana Coneixement del Medi Natural |
Intenció: |
fer preguntes i identificar vocabulari cotxe |
Primer enunciat: |
|
Orientacions: |
Cal que els infants a partir de la comprensió de la informació donada facin tres preguntes envers el tema estudiat. Aquestes seran valorades en relació a la seva coherència i imaginació. |
Resposta: |
Oberta |