Guía didàctica
Menú inicial
Índex  
Objectius de la proposta  
Components de la programació. Continguts Cicle Inicial  

Components de la programació. Continguts Cicle Mitjà

 
Components de la programació. Continguts Cicle Superior  
Fitxes de treball de la 1 a la 5  
Fitxes de treball de la 6 a la 10  
Fitxes de treball de l'11 a la 15  
Fitxes de treball de la 15 a la 20  

Objectius de la proposta

En relació als alumnes

En relació al professorat

En relació a la utilització de les noves tecnologies

Components de la programació. Continguts

Cicle Inicial

Objectius didàctics:

  • Comprendre i interpretar l’ordre lògic d’una sèrie: camins de bolets
  • Utilitzar estratègies i lògica per un joc de taula
  • Ordenar lletres per formar paraules
  • Observar i dissenyar figures geomètriques
  • Acceptar les normes de treball
  • Respectar el torn de paraula, seguint la norma de la class
  • Respectar les opinions dels altres i valorar-les positivament
  • Interaccionar positivament amb el grup

Competències bàsiques de les TIC:

Alfabetització Tecnológica:

  • Usar els components bàsics de l’entorn gràfic de l’ordinador
  • Obrir i tancar una aplicació, crear un nou document

Instruments de treball intel·lectual:

  • Accedir a una pàgina web prèviament seleccionades
  • Col·leccionar, classificar, ordenar i seriar diferents tipus d’objectes
  • Crear, accedir i editar una o més frases amb un procesador de text senzill
  • Imprimir documents
  • Utilitzar programari gràfic senzill

Control i modelització:

  • Usar jocs senills de simulació

Components de la programació: Continguts

Continguts de procediments

Àrea de Llengua

  • Ordenació de lletres per formar paraules

Àrea de Matemàtiques

  • Utilització d’estratègies i lògica per un joc de taula
  • Observació i disseny de figures geomètriques

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Comprensió i interpretació de l’ordre lògic d’una sèrie

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Comprensió i interpretació de l’ordre lògic d’una sèrie

Continguts de fets i conceptes

Àrea de Llengua

  • Ortografia: Camperol, Llenega, Sureny i Rossinyol

Àrea de Matemàtiques

  • Figures geomètriques

Àrea de Coneixement del Medi Social

 

Àrea de Coneixement de Naturals

 

Continguts d’actituds valors i normes

Actituds, valors i normes generals

  • Acceptació de normes de treball
  • Respecte al torn de paraula, seguint la norma de la classe
  • Respecte les opinions dels altres i valorar-les positivament
  • Interacció positiva amb el grup

Àrea de Llengua

  • Compromís en relació a la propia tasca i a la dels companys/es
  • Intencionalitat positiva envers la lectura d’enunciats

Àrea de Matenàtiques

  • Esforç de superació
  • Tenir present les estratègies dels companys/es i aplicar-ho
  • Col·laboració amb el grup i el docent

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Sentit comú
  • Aplicar i tenir present l’ordinador com una eina de treball

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Esperit crític i afany per descobrir nous conceptes
  • Interès i constància en el treball individual i grupal

Components de la programació. Continguts

Cicle Mitjà

Objectius didàctics:

  • Ordenar i cercar informació
  • Cercar i classificar informació amb taules
  • Interpretar i saber llegir coordenades
  • Observar, escriure una fitxa i relacionar sinònims
  • Utilitzar l’expressió excrita per mitjà de receptes
  • Realitzar i interpretar un esquema
  • Saber utilitzar instruments de mesura
  • Realitzar i interpretar una sopa de lletres
  • Realitzar i interpretar mots encreuats
  • Observar i dissenyar figures geomètriques
  • Acceptar les normes de treball
  • Respectar el torn de paraula, seguint la norma de la classe
  • Respectar les opinions dels altres i valorar-les positivament
  • Interaccionar positivament amb el grup

Competències bàsiques de les TIC:

Alfabetització Tecnológica:

  • Usar l’ordinador de forma segura i responsable
  • Desar i recuperar un document, sense l’ajuda del professor/a

Instruments de treball intel·lectual:

  • Usar un navegador d’Internet sense l’ajut del professor/a
  • Imprimir de forma selectiva
  • Usar bases de dades sencilles realitzades amb ordinador
  • Interrogar bases de dades
  • Crear i editar un document

Control i modelització:

  • Controlar un element que apareix en pantalla a través d’ordres bàsiques

Components de la programació: Continguts

Continguts de procediments

Àrea de Llengua

  • Observació, escriptura d’una fitxa i relació de sinònims
  • Expressió excrita per mitjà de receptes
  • Realització i interpretació d’un esquema
  • Realització i interpretació d’una sopa de lletres
  • Realització i interpretació de mots encreuats

Àrea de Matemàtiques

  • Interpretació i lectura de coordenades
  • Utilització d’instruments de mesura
  • Observació i diseny de figures geomètriques

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Interpretació i lectura de coordenades

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Ordenació i búsqueda d’informació
  • Búsqueda i classificació d’informació amb taules
  • Observació, escriptura d’una fitxa i relació de sinònims
  • Realització i interpretació d’un esquema
  • Realització i interpretació d’una sopa de lletres
  • Realització i interpretació de mots encreuats

Continguts de fets i conceptes

Àrea de Llengua

  • Sinònims
  • Format notícia
  • Expressió escrita: receptes
  • Format esquema
  • Format sopa de lletres
  • Format mots encreuats

Àrea de Matemàtiques

  • Gràfica de coordenades
  • Instruments de mesura
  • Figures geomètriques

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Gràfica de coordenades

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Sinònims i vocabulari bolets
  • Format esquema amb vocabulari bolets
  • Format sopa de lletres amb vocabulari bolets
  • Format mots encreuats amb vocabulari bolets

Continguts d’actituds valors i normes

Actituds, valors i normes generals

  • Acceptació de normes de treball
  • Respecte al torn de paraula, seguint la norma de la classe
  • Respecte les opinions dels altres i valorar-les positivament
  • Interacció positiva amb el grup

Àrea de Llengua

  • Esperit crític enfront els enunciats
  • Compromís en relació a la propia tasca i a la dels companys/es
  • Reflexió i intenció positiva envers la lectura comprensiva

Àrea de Matenàtiques

  • Esforç de superació i mental abans de l’ús de la calculadora
  • Autovaloració en relació a les estratègies utilitzades
  • Col·laboració amb els alumnes i el docent

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Sentit comú en la interpretació de gràfiques
  • Adaptació de les noves eines de treball

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Esperit crític i afany per descobrir nous conceptes
  • Interès i constància en el treball individual i grupal

 

Components de la programació. Continguts

Cicle Superior

Objectius didàctics:

  • Ordenar i cercar informació
  • Cercar i classificar informació amb taules
  • Interpretar i saber llegir coordenades
  • Observar, escriure una fitxa i relacionar sinònims
  • Utilitzar l’expressió excrita per mitjà de receptes
  • Realitzar i interpretar un esquema
  • Saber utilitzar instruments de mesura
  • Realitzar i interpretar una sopa de lletres
  • Realitzar i interpretar mots encreuats
  • Observar i dissenyar figures geomètriques
  • Acceptar les normes de treball
  • Respectar el torn de paraula, seguint la norma de la classe
  • Respectar les opinions dels altres i valorar-les positivament
  • Interaccionar positivament amb el grup

Competències bàsiques de les TIC:

Alfabetització Tecnológica:

  • Personalitzar aspectes del sistema
  • Identificar els avantatges de treballar en xarxa local i d’usar fitxers compartits

Instruments de treball intel·lectual:

  • Cercar informació a diferents medis
  • Usar un cercador
  • Fer captures de text i gràfics amb l’opció Copia i Enganxa
  • Crear i editar un document

Components de la programació: Continguts

Continguts de procediments

Àrea de Llengua

  • Observació, escriptura d’una fitxa i relació de sinònims
  • Expressió excrita per mitjà de receptes
  • Realització i interpretació d’un esquema
  • Realització i interpretació d’una sopa de lletres
  • Realització i interpretació de mots encreuats

Àrea de Matemàtiques

  • Interpretació i lectura de coordenades
  • Utilització d’instruments de mesura
  • Observació i diseny de figures geomètriques

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Interpretació i lectura de coordenades

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Ordenació i búsqueda d’informació
  • Búsqueda i classificació d’informació amb taules
  • Observació, escriptura d’una fitxa i relació de sinònims
  • Realització i interpretació d’un esquema
  • Realització i interpretació d’una sopa de lletres
  • Realització i interpretació de mots encreuats

Continguts de fets i conceptes

Àrea de Llengua

  • Sinònims
  • Format notícia
  • Expressió escrita: receptes
  • Format esquema
  • Format sopa de lletres
  • Format de mots encreuats

Àrea de Matemàtiques

  • Gràfica de coordenades
  • Instruments de mesura
  • Figures geomètriques

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Gràfica de coordenades

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Sinònims i vocabulari bolets
  • Format esquema amb vocabulari bolets
  • Format sopa de lletres amb vocabulari bolets
  • Format de mots encreuats amb vocabulari bolets

Continguts d’actituds valors i normes

Actituds, valors i normes generals

  • Acceptació de normes de treball
  • Respecte al torn de paraula, seguint la norma de la classe
  • Respecte les opinions dels altres i valorar-les positivament
  • Interacció positiva amb el grup

Àrea de Llengua

  • Esperit crític enfront els enunciats
  • Compromís en relació a la propia tasca i a la dels companys/es
  • Reflexió i intenció positiva envers la lectura comprensiva

Àrea de Matenàtiques

  • Esforç de superació i mental abans de l’ús de la calculadora
  • Autovaloració en relació a les estratègies utilitzades
  • Col·laboració amb els alumnes i el docent

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Sentit comú en la interpretació de gràfiques
  • Adaptació de les noves eines de treball

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Esperit crític i afany per descobrir nous conceptes
  • Interès i constància en el treball individual i grupal

 

 

FITXA DE TREBALL:

 

1

Per els cicles:

Inicial d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Coneixement del Medi Natural

Coneixement del Medi Social

Matemàtiques

Intenció:

comprendre i interpretar l’ordre lògic d’una sèrie: camins de bolets

Primer enunciat:

  • Completa el camí de bolets arrossegant els bolets que falten al lloc corresponent.

Orientacions:

Els alumnes han de fer sèries mitjançant els bolets que hi ha a la dreta de la pantalla. Caldrà que segueixin les ratlles per fer els camins de bolets. Seguir els camins que hi ha pleestablerts inicia als infants a l’orientació espacial també.

Resposta:

Oberta

Segon enunciat:

  • Dibuixa i pinta els bolets que més t'agradin a la pissarra.

Orientacions:

Els infants dibuixaran el bolet que més els agradi. Cal tenir en compte que en aquesta pissarra, es podrà fer un dibuix a mà alçada i per tant de gran complexitat, el podrà pintar però, amb línia de color. Hi ha sempre l’opció de borrar i tornar a començar.

Resposta:

Oberta

 

 

FITXA DE TREBALL:

 

2

Per els cicles:

Inicial d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Matemàtiques

Intenció:

utilitzar estratègies i lògica per un joc de taula

Primer enunciat:

  • La finalitat del joc és arribar al número 91 de manera exacte. El jugador/a pot comptar endavant o endarrera segons el que més li convingui.
  • Cada vegada que es trepitja una casella amb bolet cal arrosegar-lo al cistell corresponent.Guanya el joc el que fica els vuit bolets dins el cistell.

Orientacions:

Els infants han de jugar al joc de posar els bolets al cistell seguint les normes que hi ha escrites a la part inferior de l’activitat. Aquest joc els permetrà utilitzar estratègies de compteig per tal d’aconseguir la seva finalitat que és arribar a un nombre exacte.

Resposta:

Oberta

 

 

FITXA DE TREBALL:

 

3

Per els cicles:

Inicial d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Matemàtiques

Intenció:

utilitzar estratègies i lògica per un joc de taula; tres en ratlla

Primer enunciat:

  • Joc de taula: Tres en ratlla

Orientacions:

Els infants hauran de jugar per parelles al tres en ratlla. Cal que utilitzin estratègies bones per tal de poder guanyar el contrari. Aquesta activitat requereix fixació i saber llegir el joc, aspectes que potencien la capacitat cognitiva dels nens i nenes.

Resposta:

Oberta

 

 

FITXA DE TREBALL:

 

4 i 5

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Coneixement del Medi Natural

Intenció:

ordenar i cercar informació

Primer enunciat:

  • Col.loca els cromos al seu lloc i omple la taula amb les dades que hi trobaràs:

Orientacions:

Cal que els alumnes enganxin els cromos al lloc corresponent a partir del nom popular. Un cop enganxats la següent activitat es realitzarà tenint com a partida el nom científic. La informació que cal cercar es pot trobar a l’àlbum de la col·lecció.

Resposta:

Resposta també a la graella d'informació

10 - Llora. Cualbres llores... 11 - Pinetell bord.Lleterasa.....12 -Escarlet vermell. Carlet.. 13 - Fals carner. Pérfida...

15 - Mataparents. Boletus... 16 - Rossinyol.Ginesterola... 17 - Orelles de gat. Barretet... 18 - Múrgola

 

FITXA DE TREBALL:

 

6 i 7

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Coneixement del Medi Natural

Intenció:

cercar i classificar informació amb taules

Primer enunciat:

  • Taula de comestibilitat
  • Taula de mesures

Orientacions:

 

Els alumnes han de buscar i seleccionar aquella informació que més els interessa per tal d’omplir la graella correctament. Es tracta d’un treball "d’investigació" on els infants han de col·locar allò que troben rellevant en els espais buits del quadre.

Resposta:

Resposta també a la graella d'informació.

9 - Lactarius quietus No és comestible 10- Llora. Cualbres llores... Bon comestible 11 - Pinetell bord.Lleterasa...Tòxic 12- Escarlet vermell. Carlet...És un bon comestible 13 - Fals carner. Pérfida...Tòxic 14 - Farinera borda. Cogomella...Molt tòxic, pot matar. 15 - Mataparents. Boletus... Comestible, ben cuit. 16 - Rossinyol.Ginesterola... Molt bo 17 - Orelles de gat. Barretet...Comestible, ben cuit 18 - Múrgola. Comestible, ben cuit

 

 

FITXA DE TREBALL:

 

8

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Llengua Catalana

Intenció:

seleccionar informació en taules

Primer enunciat:

  • Omple la taula amb les dades que trobaràs en els cromos:

Orientacions:

Els alumnes a partir de la selecció de cromos que hi ha a la part superior de la fitxa col·locaran la informació que es demana en cadascun dels apartats de la graella. Aquesta metodologia proporcionarà als infants una habilitat per a la lectura d’aquest tipus de documents.

Resposta:

Resposta també a la graella d'informació.

9 - Lactarius quietus 10- Llora. Cualbres llores...Russula cyanoxantha 11 - Pinetell bord.Lleterasa...Lactarius chrysorrheus. 12- Escarlet vermell. Carlet... Higrophorus russula 13 - Fals carner. Pérfida...Entoloma lividum 14 - Farinera borda. Cogomella....Amanita phalloides 15 - Mataparents. Boletus... Boletus luridus . 16 - Rossinyol.Ginesterola..Cantharellus cibarius. 17 - Orelles de gat. Barretet..Helvella crispa 18 - Múrgola. Morchella deliciosa

 

 

FITXA DE TREBALL:

 

9

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Matemàtiques

Coneixement del Medi Social

Intenció:

interpretar i saber llegir coordenades

Primer enunciat:

  • Col.loca els bolets al bosc (on tu vulguis).Escriu a la taula el nom popular i les coordenades (Y i X) que han sortit.

Orientacions:

Els infants han de posar els bolets que hi ha a la part inferior de la gràfica on vulguin. Un cop col·locats cal que els identifiquin amb el seu nom popular i senyalin on és en relació a la gràfica amb les coordenades. Tot plegat s’ha d’escriure a la taula per tal de deixar-ne constància.

Resposta:

Oberta

 

FITXA DE TREBALL:

 

10 i 11

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Llengua Catalana

Coneixement del Medi Natural

Intenció:

observar, escriure una fitxa i relacionar sinònims

Primer enunciat:

  • Redacta al costat de la columna el mateix escrit, però en format d'article periodístic: títol de la notícia, subtítol, lloc i data, cos de la notícia i redactor/a. A més, cal substituir les paraules en vermell per aquests sinònims:compost, característicament, permanent, particularitza, moderat, formada, impera i mantenen.
  • Redacta al costat de la columna el mateix escrit, però en format d'article periodístic: títol de la notícia, subtítol, lloc i data, cos de la notícia i redactor/a. A més, cal substituir les paraules en vermell per aquests sinònims:frontera, moderat,omple, característicament, novell, totalment, acolorit, fragment i impera.

Orientacions:

Els alumnes han de reescriure el text que tenen a l’esquerra de la pantalla extraient les parts principals d’un article periodístic per tal que s’adonin de la funció de cada tros de l’escrit. A més, han de ser capaços de canviar les paraules en vermell per alguna de les que estan exposades en l’enunciat. Amb aquesta metodologia ens assegurem que els nens i nenes entenguin el contingut de l’escrit.

Resposta:

Oberta

 

 

 

FITXA DE TREBALL:

 

12

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Coneixement del Medi Natural

Intenció:

classificar i cercar informació

Primer enunciat:

  • Busca a l'àlbum la informació que necessites. Arrossega els bolets per tal de deixar-los en els quadres corresponents. Escriu a la taula els noms dels bolets en el lloc adequat.

Orientacions:

Els infants realitzen una activitat de relacionar. Però, per tal de classifcar correctament els bolets cal tenir informació sobre el que se’ls demana. Aleshores per qualsevol dubte poden utilitzar el recurs de l’àlbum.

Resposta:

Comestibles: Rossinyol, Rovelló, Llengua de bou,

Tòxics: Pinetell, Farinera Borda, Cabra, Reig bord, Fals carner

 

 

 

FITXA DE TREBALL:

 

13

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Llengua Catalana

Intenció:

utilitzar l’expressió excrita per fer receptes de cuina

Primer enunciat:

  • Inventa receptes de cuina.

Orientacions:

Els infants, a partir d’unes pautes, han d’inventar les receptes amb els bolets que es senyalen. És important que els nens i nenes s’adonin que segons la intenció del text la seva presentació varia, també com la manera d’expressar-se i les formes verbals que s’utilitzen.

Resposta:

Oberta

 

FITXA DE TREBALL:

 

14 i 15

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Llengua Catalana

Coneixement del Medi Natural

Intenció:

realitzar i interpretar un esquema

Primer enunciat:

  • Busca la informació a l'àlbum i omple aquest esquema dels bolets a l'estatge basal o terra baixa. Els noms dels bolets els pots escriure amb el nom científic o amb el nom popular.
  • Busca la informació a l'àlbum i omple aquest esquema dels bolets a l'estatge montà o muntanya mitjana. Els noms dels bolets els pots escriure amb el nom científic o amb el nom popular.

Orientacions:

Els alumnes han de ser capaços de col·locar la informació que es demana en els espais buits de l’esquema. A partir d’aquesta distribució els infants s’introdueixen en les tècniques de selecció d’informació que seran útils pel seu procés d’ensenyament-aprenentatge.

Resposta:

Resposta també a la graella d'informació.

Fitxa 14

TerraBaixa.

Tipus de boscos: Alzinar: 9 - Lactarius quietus 10- Llora. Cualbres llores...Russula cyanoxantha 11 - Pinetell bord.Lleterasa...Lactarius chrysorrheus. 12- Escarlet vermell. Carlet... Higrophorus russula 13 - Fals carner. Pérfida...Entoloma lividum 14 - Farinera borda. Cogomella....Amanita phalloides 15 - Mataparents. Boletus... Boletus luridus . 16 - Rossinyol.Ginesterola..Cantharellus cibarius. 17 - Orelles de gat. Barretet..Helvella crispa 18 - Múrgola. Morchella deliciosa

Tipus de boscos: Sureda: 19 - Boletus aereus Siureny. Sureny. Cep...20 - Amanita caesarea. Reig (Ou de reig). Oriol.. 21 - Auricularia aurivula-judae. Orella de judes

Tipus de boscos: Pinedes: 1- Russula sanguinea.Cualbra de pineda. 2 - Lactarius deliciosus . Pinetell. 3 - Tricoloma terreum. Negrito. Fredolic. 4 - Hygrophrus latitabundus .Llenega. Mocosa. 5 - Suillus bellini. Moixí. Mollic... 6 - Mycena pura. Micenes 7 - Cantharellus lutescens. Cama groc.Rossinyol de pi. 8 - Lactarius sanguifluus . Rovelló

Fitxa 15

Tipus de boscos: Castanyedes Rouredes: 10 - Russula cyanoxantha,Llora. Cualbres llores... 14 - Amanita phalloides . Farinera borda. Cogomella.. 16 - Cantharellus cibarius .Rossinyol.Ginesterola... 27 - Macrolepiota procera . Paloma.Pimpinella... 28 - Boletus satanas . Mataparent... 29 - Hydnum repandum. Llengua de bou.

Tipus de boscos: Fagedes: 30 - Phallus impudicus . Bolet pudent. 31 - Amanita muscaria. Reig bord. Reig tinyós... 32 - Clitocybe nebularis. Moixernó de tardor

Tipus de boscos: Pinedes: 2 - Lactarius deliciosus . Pinetell. 8 - Lactarius sanguifluus . Rovelló.29 - Hydnum repandum . Llengua de bou 31 - Amanita muscaria. Reig bord. Reig tinyós...33 - Suillus luteus . Moixins...

 

 

 

 

FITXA DE TREBALL:

 

16

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Matemàtiques

Intenció:

saber utilitzar instruments de mesura

Primer enunciat:

  • Mesura els bolets, arrossegant els regles ho podràs fer, amb les dades omple la taula, en cm i mm.

Orientacions:

Els alumnes han d’arrossegar el regle i l’han de col·locar adequadament sota els bolets o en el seu lateral per tal de mesurar-los. Un cop l’infant obté les dades les escriu a la graella per deixar-ne constància.

Resposta:

Sureny: mesura capell 3,5 cm , mesura peu 1,7 cm Carlet: mesura capell 3 cm, mesura peu 2 cm Moixí: mesura capell 4 cm, mesura peu 1,5 cm Rossinyol: mesura capell 3 cm, mesura peu 2, 3cm Llenega: mesura capell 3 cm , mesura peu 3,5 cm Moixernó: mesura capell 3,5 cm , mesura peu 5 cm Llengua de bou: mesura capell 3,5 cm , mesura peu 1,5 cm Reig bord: mesura capell 3 cm , mesura peu 2 cm Camperol: mesura capell 4 cm , mesura peu 2 cm Fals carner: mesura capell 3,3 cm , mesura peu 2,2 cm

 

 

FITXA DE TREBALL:

 

17

Per els cicles:

Inicial d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Llengua Catalana

Intenció:

ordenar lletres per formar paraules

Primer enunciat:

  • Clicant sobre cada bolet sortiran lletres, que s'han d'anar col.locant en els quadres per formar les paraules del seu mateix nom.

Orientacions:

Els alumnes han de clicar sobre cada bolet per tal d’anar aconseguint les lletres amb les quals podran formar el nom dels bolets. És un exercici perquè es fixin en l’ordre de les lletres de cada paraula i assosiïn so i grafia.

Resposta:

Camperol, Llenera, Sureny i Rossinyol

Segon enunciat:

  • Ara, escriu el nom dels bolets.

Orientacions:

Un cop els infants han ordenat les lletres de les paraules podran copiar-les en els requadres que trobarà a la part inferior de la fitxa.

Resposta:

Camperol, Llenera, Sureny i Rossinyol

 

 

FITXA DE TREBALL:

 

18

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Llengua Catalana

Coneixement del Medi Natural

Intenció:

realitzar i interpretar una sopa de lletres

Primer enunciat:

  • Inventa la sopa de lletres treient les lletres clicant el teclat i arrosegant-les .
  • Cal que escriguis el nom de sis bolets d'aquesta manera: dos horitzontals d'esquerra a dreta, dos horitzontals de dreta a esquerra (a l'inrevés), un en vertical i un en diagonal.

Orientacions:

Cal que els alumnes col·loquin el nom de sis bolets en una sopa de lletres. Aquesta activitat potenciarà la imaginació i lectura d’una sopa de lletres (excusa que millorarà l’ortografia de l’infant) com també el domini del ratolí. És molt important que s’adonin que són ells els responsables del seu èxit o fracàs en relació a l’exercici. Una vegada feta la sopa de lletres pot ensenyar-li a un company per tal que trobi les paraules.

Resposta:

Oberta

Segon enunciat:

  • Fes una frase amb cada un d'aquests bolets.

Orientacions:

Activitat oberta on els infants crean una frase en relació al nom dels bolets. Per tal que tingui sentit el que escriuen han d’entendre certes característiques d’allò sobre el que volen parlar. Per tant, sutilment es demana a l’alumne/a que comprengui i interpreti els boles.

Resposta:

Oberta

 

FITXA DE TREBALL:

19

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Llengua Catalana

Coneixement del Medi Natural

Intenció:

realitzar i interpretar mots encreuats

Primer enunciat:

  • Continua fent aquest mots encreuats, extraient del teclat les lletres clicant i arrossegant-les, també pots complementar amb els quadrats en blanc segons el nombre de lletres que tingui la paraula. Has d'escriure el nom dels quatre bolets que falten per posar. (Si necessites més espai pots posar lletres i quadrats sobre els dibuixos dels bolets).

Orientacions:

Cal que els alumnes col·loquin el nom de quatre bolets en el mots encreuats. Aquesta activitat potenciarà la imaginació i lectura d’uns mots encreuats (excusa que millorarà l’ortografia de l’infant) com també el domini del ratolí. És molt important que s’adonin que són ells els responsables del seu èxit o fracàs en relació a l’exercici.

Resposta:

Oberta

Segon enunciat:

  • Fes una frase amb cada un d'aquests bolets.

Orientacions:

Activitat oberta on els infants crean una frase en relació al nom dels bolets. Per tal que tingui sentit el que escriuen han d’entendre certes característiques d’allò sobre el que volen parlar. Per tant, sutilment es demana a l’alumne/a que comprengui i interpreti els boles.

Resposta:

Oberta

 

 

FITXA DE TREBALL:

20

Per els cicles:

Inicial, Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Matemàtiques

Intenció:

observar i dissenyar figures geomètriques

Primer enunciat:

  • Arrossegant les peces pots crear i dissenyar bolets de tots tipus.

Orientacions:

Els alumnes han de construir bolets amb les peces que tenen a la dreta de la pantalla. Cal que imaginin i crein. És una fitxa on el nivell de dificultat el posa el nen o nena, per aquest motiu és aplicable a totes les edats compreses en l’Educació Primària.

Resposta:

Oberta

Segon enunciat:

  • Escriu el nombre de figures que t'han sortit com aquestes:

Orientacions:

Un cop fets els bolets imaginaris, hauran de fer un recompte de les peces utilitzades.

Resposta:

Oberta