Guía didàctica
Menú inicial
Índex  
Objectius de la proposta  
Components de la programació. Continguts Cicle Inicial  

Components de la programació. Continguts Cicle Mitjà

 
Components de la programació. Continguts Cicle Superior  
Fitxes de treball de la 1 a la 5  
Fitxes de treball de la 6 a la 10  
Fitxes de treball de l'11 a la 15  
Fitxes de treball de la 16 a la 20  

Objectius de la proposta

En relació als alumnes

En relació al professorat

En relació a la utilització de les noves tecnologies

Components de la programació. Continguts

Cicle Inicial

Objectius didàctics:

  • Iniciar-se en l’orientació espacial
  • Operar amb valors
  • Acceptar les normes de treball
  • Respectar el torn de paraula, seguint la norma de la classe
  • Respectar les opinions dels altres i valorar-les positivament
  • Interaccionar positivament amb el grup

Competències bàsiques de les TIC:

Alfabetització Tecnológica:

  • Usar els components bàsics de l’entorn gràfic de l’ordinador
  • Obrir i tancar una aplicació, crear un nou document
  • Dominar el ratolí (iniciació)

Instruments de treball intel·lectual:

  • Accedir a una pàgina web prèviament seleccionades
  • Col·leccionar, classificar, ordenar i seriar diferents tipus d’objectes
  • Crear, accedir i editar una o més frases amb un procesador de text senzill
  • Imprimir documents
  • Utilitzar programari gràfic senzill

Control i modelització:

  • Usar jocs senills de simulació

Components de la programació: Continguts

Continguts de procediments

Àrea de Llengua

  • Copiar paraules

Àrea de Matemàtiques

  • Iniciació en l’orientació espacial

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Iniciació en l’orientació espacial
  • Realització d’operacions amb valors

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Reconèxer els noms dels minerals

Continguts de fets i conceptes

Àrea de Llengua

  • Familia de paraules

Àrea de Matemàtiques

  • Suma
  • Resta

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Orientació espacial

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Noms relacionats amb els minerals

Continguts d’actituds valors i normes

Actituds, valors i normes generals

  • Acceptació de normes de treball
  • Respecte al torn de paraula, seguint la norma de la classe
  • Respecte les opinions dels altres i valorar-les positivament
  • Interacció positiva amb el grup

Àrea de Llengua

  • Compromís en relació a la propia tasca i a la dels companys/es
  • Intencionalitat positiva envers la lectura d’enunciats

Àrea de Matenàtiques

  • Esforç de superació
  • Tenir present les estratègies dels companys/es i aplicar-ho
  • Col·laboració amb el grup i el docent

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Sentit comú
  • Aplicar i tenir present l’ordinador com una eina de treball

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Esperit crític i afany per descobrir nous conceptes
  • Interès i constància en el treball individual i grupal

 

 

Components de la programació. Continguts

Cicle Mitjà

Objectius didàctics:

  • Localitzar països i cercar informació sobre minerals
  • Memoritzar i fixar imatges: memory
  • Observar i escriure una fitxa
  • Ordenar i cercar l’ús dels minerals
  • Realitzar definicions i relacionar els sinònims
  • Utilitzar les mesures de massa per igualtat i desigualtat
  • Utilitzar els graus per tal d’orientar-se en l’espai
  • Operar i donar valors
  • Acceptar les normes de treball
  • Respectar el torn de paraula, seguint la norma de la classe
  • Respectar les opinions dels altres i valorar-les positivament
  • Interaccionar positivament amb el grup

Competències bàsiques de les TIC:

Alfabetització Tecnológica:

  • Usar l’ordinador de forma segura i responsable
  • Desar i recuperar un document, sense l’ajuda del professor/a

Instruments de treball intel·lectual:

  • Usar un navegador d’Internet sense l’ajut del professor/a
  • Imprimir de forma selectiva
  • Usar bases de dades sencilles realitzades amb ordinador
  • Interrogar bases de dades
  • Crear i editar un document

Control i modelització:

  • Controlar un element que apareix en pantalla a través d’ordres bàsiques

Components de la programació: Continguts

Continguts de procediments

Àrea de Llengua

  • Observació i escriptura d’una fitxa
  • Realització de definicions i relació de sinònims

Àrea de Matemàtiques

  • Utilització de les mesures de massa per igualtat i desigualtat
  • Realització d’operació amb valors
  • Localització de països i cerca d’informació sobre minerals

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Localització de països i cerca d’informació sobre minerals

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Realització de definicions i relació de sinònims
  • Cerca d’informació sobre minerals
  • Memorització i fixació d’imatges: memory
  • Observació i escriptura d’una fitxa
  • Ordenació i cerca d’ús dels minerals

Continguts de fets i conceptes

Àrea de Llengua

  • Expressió escrita: definicions
  • Sinònims

Àrea de Matemàtiques

  • Mesures de massa per igualtat
  • Mesures de massa per desigualtat
  • Suma i resta amb valors
  • Coordenades

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Països relacionats amb els minerals
  • Coordenades

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Expressió escrita: definicions
  • Característiques dels minerals
  • Imatge i nom dels minerals

Continguts d’actituds valors i normes

Actituds, valors i normes generals

  • Acceptació de normes de treball
  • Respecte al torn de paraula, seguint la norma de la classe
  • Respecte les opinions dels altres i valorar-les positivament
  • Interacció positiva amb el grup

Àrea de Llengua

  • Esperit crític enfront els enunciats
  • Compromís en relació a la propia tasca i a la dels companys/es
  • Reflexió i intenció positiva envers la lectura comprensiva

Àrea de Matenàtiques

  • Esforç de superació i mental abans de l’ús de la calculadora
  • Autovaloració en relació a les estratègies utilitzades
  • Col·laboració amb els alumnes i el docent

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Sentit comú en la interpretació de gràfiques
  • Adaptació de les noves eines de treball

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Esperit crític i afany per descobrir nous conceptes
  • Interès i constància en el treball individual i grupal

Components de la programació. Continguts

Cicle Superior

Objectius didàctics:

  • Localitzar països i cercar informació sobre minerals
  • Memoritzar i fixar imatges: memory
  • Observar i escriure una fitxa
  • Classificar informació
  • Ordenar i cercar l’ús dels minerals
  • Realitzar definicions i relacionar els sinònims
  • Utilitzar les mesures de massa per igualtat i desigualtat
  • Utilitzar els graus per tal d’orientar-se en l’espai
  • Operar i donar valors
  • Acceptar les normes de treball
  • Respectar el torn de paraula, seguint la norma de la classe
  • Respectar les opinions dels altres i valorar-les positivament
  • Interaccionar positivament amb el grup

 

Competències bàsiques de les TIC:

Alfabetització Tecnológica:

  • Personalitzar aspectes del sistema
  • Identificar els avantatges de treballar en xarxa local i d’usar fitxers compartits

Instruments de treball intel·lectual:

  • Cercar informació a diferents medis
  • Usar un cercador
  • Fer captures de text i gràfics amb l’opció Copia i Enganxa
  • Crear i editar un document

Components de la programació: Continguts

Continguts de procediments

Àrea de Llengua

  • Observació i escriptura d’una fitxa
  • Realització de definicions i relació de sinònims
  • Classificació d’informació

Àrea de Matemàtiques

  • Utilització de les mesures de massa per igualtat i desigualtat
  • Realització d’operació amb valors
  • Localització de països i cerca d’informació sobre minerals

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Classificació d’informació
  • Localització de països i cerca d’informació sobre minerals

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Realització de definicions i relació de sinònims
  • Cerca d’informació sobre minerals
  • Memorització i fixació d’imatges: memory
  • Observació i escriptura d’una fitxa
  • Ordenació i cerca d’ús dels minerals

Continguts de fets i conceptes

Àrea de Llengua

  • Expressió escrita: definicions
  • Sinònims

Àrea de Matemàtiques

  • Mesures de massa per igualtat
  • Mesures de massa per desigualtat
  • Suma i resta amb valors
  • Coordenades

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Sentit comú en la interpretació de gràfiques
  • Adaptació de les noves eines de treball

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Expressió escrita: definicions
  • Característiques dels minerals
  • Imatge i nom dels minerals

Continguts d’actituds valors i normes

Actituds, valors i normes generals

  • Acceptació de normes de treball
  • Respecte al torn de paraula, seguint la norma de la classe
  • Respecte les opinions dels altres i valorar-les positivament
  • Interacció positiva amb el grup

Àrea de Llengua

  • Esperit crític enfront els enunciats
  • Compromís en relació a la propia tasca i a la dels companys/es
  • Reflexió i intenció positiva envers la lectura comprensiva

Àrea de Matenàtiques

  • Esforç de superació i mental abans de l’ús de la calculadora
  • Autovaloració en relació a les estratègies utilitzades
  • Col·laboració amb els alumnes i el docent

Àrea de Coneixement del Medi Social

  • Sentit comú en la interpretació de gràfiques
  • Adaptació de les noves eines de treball

Àrea de Coneixement de Naturals

  • Esperit crític i afany per descobrir nous conceptes
  • Interès i constància en el treball individual i grupal

 

 

FITXA DE TREBALL:

 

1 i 2

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Coneixement del Medi Natural

Intenció:

memoritzar i fixar imatges

Primer enunciat:

  • Feu el memory ( pensa que has de destapar els minerals de 3 en 3 ).Ompliu la taula amb la informació que trobaràs a l'àlbum.

Orientacions:

Els infants han de realitzar un memory, però hauran de treure 3 cromos a cada tirada, ja que han de trobar 3 minerals iguals. Aquest hàndicap farà augmentar la capacitat de concentració dels nens i nenes, perquè és més complicat retenir el lloc de tres minerals iguals que no pas de dos. Un cop fet el memory han d’escriure les característiques de cada mineral trobat, amb l’ajuda de l’àlbum.

Resposta:

La resposta també està a la graella de Tota la Informació

Fitxa 1

Calcopirita / És un sulfur de coure i ferro./ És el principal mineral del qual s’obté coure.

Galena / És un sulfur / És el principal mineral del plom.

Pirita / És un sulfur / S’utilitza per produir àcid sulfúric i sulfat de ferro.

Molibdenita / És un sulfur / Se n’obté el molibdé, component de l'acer inoxidable

Argentita / És un sulfur / S'obté plata

Antimonita / És un sulfur / S'utilitza en aliatges amb nombrosos metalls.

Fitxa 2

Malaquita / És un carbonat de coure / És molt apreciat com a pedra ornamental.

Calcita / Carbonat de calci / És un material molt utilitzat en la construcció per fabricar ciment i calç.

Cerussita / Carbonat de plom / S’utilitza per a l’obtenció de plom.

Dolomita / És un carbonat de magnesi o calci / Es fa servir com pedra de construcció, però també en la fabricació de magnesi.

Bòrax / És un borat / Es fa servir com a mineral per a l’obtenció de bor, peró també com a fundent en les soldadures, com a ingredient en la fabricació de vidres i com a agent netejador.

Rodocrosita / És un carbonat de manganès / És un mineral rar, que només té interès per als col.leccionistes.

 

FITXA DE TREBALL:

3, 4 i 5

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Llengua Catalana

Coneixement del Medi Natural

Intenció:

observar i escriure una fitxa

Primer enunciat:

  • Escriu fitxes informatives sobre aquests minerals, col.loca: títol, subtítol, característiques, jaciments...

Orientacions:

 

Els infants hauran de construir una fitxa informativa. Segons el nivell d’expressió escrita del nen/a, el docent s’interposarà més o menys en el seu treball. Cal anar treien la pauta d’escriptura a mesura que la van assimilant, per tant les ajudes que pot oferir el mestre/a han de ser minimitzades i establertes correctament.

Resposta:

Oberta

 

FITXA DE TREBALL:

6

Per els cicles:

Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Coneixement del Medi Social

Intenció:

classificar i cercar informació

Primer enunciat:

  • Busca en els cromos de l'àlbum de minerals els diferents jaciments situats en aquests continents. Escriu el nom d'aquests minerals a sota de la seva columna, (per exemple el coure el pots trobar a Estats Units (Amèrica del Nord)).

Orientacions:

Els alumnes han de buscar informació envers els jaciments dels minerals. Per tal de resoldre l’exercici els nens i nenes poden consultar l’àlbum de la col·lecció i classificar-la una vegada obtinguda.

Resposta:

Aquests poden ser uns exemples de resposta:

Amèrica del Nord: piromorfita,/ Mèxic:plata, or / Estats Units: or, turquesa,espessartita , Canadà: uvarovita...

Amèrica del Sud: Brasil: brasilianita, almandina, espessartita...

Àsia: Índia: almandina, calcedonia...

Europa: França: mimetita, piromorfita / Rússia: vanadinita / Gran Bretanya: variscita / Itàlia: ilvaïta, andradita / Espanya: uvarovita...

 

FITXA DE TREBALL:

7

Per els cicles:

Inicial d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Llengua Catalana

Coneixement del Medi Natural

Coneixement del Medi Social

Intenció:

iniciar-se en l’orientació espacial i domini del ratolí

Primer enunciat:

  • Busca el camí que fa el miner per arribar al mineral de pirita, tot clicant el ratolí.

Orientacions:

Els alumnes clicaran amb el ratolí sobre els botons i verificaran el camí que haurà de seguir el miner per aconseguir el que vol. Només hi ha una única solució. Cal que els infants dominin el ratolí i en facin un ús d’assaig-errror per tal de fer el camí.

Segon enunciat:

  • Ara pots escriu aquestes paraules.

Orientacions:

Els infants han de copiar les paraules que tenen a l’esquerra de la pantalla, per tal de memoritzar-les i millorar l’ortografia d’aquest recull de paraules. L’assimilació d’algunes paraules indueix a la deducció de la construcció de la resta de mots de la mateixa família

 

FITXA DE TREBALL:

8

Per els cicles:

Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Coneixement del Medi Social

Intenció:

localitzar països i cercar informació sobre minerals

Primer enunciat:

  • Localitza en el mapa el nom dels països d'Europa que tenen jaciments minerals. A la taula escriu el mineral d'algún del seus jaciments i les coordenades de localització.

Orientacions:

Cal que els alumnes siguin capaços de situar-se en el mapa i buscar sobre la quadrícula el país que gaudeix d’un jaciment de minerals. Però, per tal de realitzar aquesta búsqueda de coordenades els infants s’han de informar envers els jaciments. Això ho trobaran a l’àlbum.

Resposta:

Olivina- Noruega - E-8

Andalusita - França - J-5

Crocoïta - Romania - K-11

Espessartita - Itàlia - L-8

Rodocrosita - Alemanya - H-7

Almandina - Escandinàvia (Suècia) - E-9

 

 

FITXA DE TREBALL:

9

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Matemàtiques

Intenció:

utilitzar les mesures de massa

Primer enunciat:

  • Quant pesa la wolframita ?

Orientacions:

Els nens i nenes a partir de la tècnica de deducció trobaran quant pesa la wolframita. En primer lloc, ells han d’observar el pes de cada mineral i en segon lloc, deduir el pes del mineral que es demana a partir de la posició d’igualtat que hi ha plasmada en a la pantalla. Sense adonar-se els infants treballaran operacions amb una incògnica diferent al resultat final, com si d’una equació de primer grau es tractés.

Han de passar-ho tot a la mateixa unitat, grams o quilograms.

Resposta:

wolframita 3055 g

Segon enunciat:

  • Ara que tens el pes de tots els minerals, expressa en grams el pes de cada grup de minerals.

Orientacions:

Els alumnes han de realitzar sumes amb els valors dels minerals. Han de passar-ho tot a la mateixa unitat, grams o quilograms.

Resposta:

245 g + 1 kg = 245 g + 1000g = 1.245 g

1 Kg + 2.300 g = 1000g + 2.300 g = 3.300 g

3.055 g + 245 g = 3.300 g

1 kg + 2.300 g + 245 g = 1.000g + 2.300 g + 245 g = 3545 g

 

FITXA DE TREBALL:

10

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Matemàtiques

Intenció:

utilitzar les mesures de massa per igualtats

Primer enunciat:

  • Escriu el pes que tu vulguis a cada mineral, després els arrossegues als plats de la balança, fes que quedi igualat el pes d'un costat i de l'altre. Per exemple, si un costat té un pes total de 3 Kg a l'altre costat també ha de pesar 3 Kg.

Orientacions:

Els infants han d’imaginar el pes dels minerals per tal de col·locar-los a la balança, perquè s’iguali. Ha de fer un total de 4 igualtats.

Resposta:

Oberta

Segon enunciat:

  • A la taula escriu les igualtats que et van sortint en el pes.

Orientacions:

Els alumnes escriuran les igualtats que han descobert a la graella inferior, per tal de donar constància de la seva recerca. És interessant que aquesta fitxa, un cop entenguin el funcionament, els nens i nenes la facin de manera individual o cooperativa, però que sigui realitzada entre iguals.

Resposta:

Oberta

 

FITXA DE TREBALL:

11

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Matemàtiques

Intenció:

utilitzar les mesures de massa per desigualtats

Primer enunciat:

  • Escriu el pes que tu vulguis a cada mineral, després els arrossegues als plats de la balança, de tal manera que el pes d'un plat i de l'altre siguin desiguals.

Orientacions:

Els infants han d’imaginar el pes dels minerals per tal de col·locar-los a la balança, perquè quedi més gran que o més petit que. Ha de fer un total de 4 desigualtats. En aquest cas els nens i nenes per tal de formular correctament l’exercici han de saber utilitzar els dos signes de desigualtat.

Resposta:

Oberta

Segon enunciat:

  • A la taula escriu allò que et sorgeixi, tenint en compte els signes que hi ha posats entre els plats.

Orientacions:

Els alumnes escriuran les desigualtats que han descobert a la graella inferior, per tal de donar constància de la seva recerca. És interessant que aquesta fitxa, un cop entenguin el funcionament, els nens i nenes la facin de manera individual o cooperativa, però que sigui realitzada entre iguals.

Resposta:

Oberta

 

 

FITXA DE TREBALL:

12

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Matemàtiques

Llengua Catalana

Intenció:

utilitzar els graus per tal d’orientar-se en l’espai

Primer enunciat:

  • Arrossega el miner al lloc de la cruïlla de camins que et marqui l'ordre. A cada roda has de col·locar el miner tal com se't demani, si ho fas bé arribaràs a la mina d'or.

Orientacions:

Els infants han de posar el miner en un dels extrems de les rodes. La posició que ha d’adquirir està escrita sota cada roda. Són ordres contínues que ajuden als nens a trobar la mina d’or. Amb aquest exercici introdueixes als alumnes al món dels angles, com també aprenen a diferenciar la dreta de l’esquerra.

Resposta:

Solució a la fitxa

Segon enunciat:

  • Si ho saps, pots escriure la definició directament d'aquestes paraules, si tens dubtes busca en el diccionari (pot ser en la Wikipèdia) el significat.

Orientacions:

Els alumnes han d’escriure la definició amb les seves pròpies paraules en primer terme, i sinó la saben tenen l’opció de buscar i copiar la informació d’un diccionari o enciclopèdia d’internet.

Resposta:

Oberta

 

 

FITXA DE TREBALL:

13

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Coneixement del Medi Natural

Intenció:

ordenar i cercar l’ús dels minerals

Primer enunciat:

  • Arrossega cada producte al quadrat en blanc del mineral que està fet.

Orientacions:

Els alumnes han de relacionar el producte que s’obtè amb cada mineral.

Resposta:

Al final de la fitxa.

Segon enunciat:

  • Ara que ja ho tens busca a l'àlbum minerals possibles utilitats, per tal de posar-los a la taula.

Orientacions:

Després de relacionar mineral amb el seu producte, caldrà que els infants cerquin informació a l’àlbum envers les possibles utilitats que tenen i fer constància de la recerca escrivin-t’ho a la taula que hi ha a la part inferior de la fitxa.

Resposta:

Al final de la fitxa.

 

 

FITXA DE TREBALL:

14

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Matemàtiques

Intenció:

operar i deduir el valor dels minerals

Primer enunciat:

  • Posa el preu de cada mineral, tot tenint en compte les pistes del quadre de l'esquerra.

Orientacions:

Els nens i nenes a partir de la tècnica de deducció trobaran quant pesa cada mineral. En primer lloc, ells han d’observar els resultats que tenen i en segon lloc, deduir el pes dels minerals que es demanen.

Resposta:

7, 8, 3, 2

Segon enunciat:

  • Fes les operacions tenint en compte els valors de les columnes de l'esquerra.

Orientacions:

Els alumnes hauran de fer les operacions amb els minerals que es demanen i col·locar els resultats obtinguts a la taula.

Resposta:

3,2 + 2,5 = 7,7 / 3,2- 2,5=0,7 / 3,2 x 2,5= 8

8,5 +0,6= 9,1 / 8,5 - 0,6= 7,9 / 8,5 x 0,6= 5,1

7+0,2=7,2 / 7- 0,2 = 6,8 / 7x 0,2= 1,4

0,8+0,24= 1,04 / 0,8 - 0,24=0,56 / 0,8 x 0,24= 0,192

4 + 0,7= 4,7 / 4 - 0,7= 3,3 / 4 x 0,7= 2,8

7,8 + 4= 11,8 / 7,8 - 4= 3,8 / 7,8 x 4= 31,2

3,4 + 2 = 5,4 / 3,4 - 2= 1,4 / 3,4 x 2=6,8

 

FITXA DE TREBALL:

15

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Matemàtiques

Intenció:

operar i donar valors

Primer enunciat:

  • Pots arrossegar els minerals que vulguis, omplint tota la quadrícula, així com posar el valor total que et surti.

Orientacions:

Els nens i nenes imaginaran el pes dels minerals i formaran una graella amb ells. Cal tenir en compte que el resultat de les files sobté a partir de la suma dels seus components.

Resposta:

Oberta

Segon enunciat:

  • Ara escriu els valors que has donat a cada mineral.

Orientacions:

Els infants escriuran el valor que han pensat en els espais en blanc.

Resposta:

Oberta

FITXA DE TREBALL:

16

Per els cicles:

Inicial d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Matemàtiques

Intenció:

operar amb valors

Primer enunciat:

  • Operem amb valors: sumes

Orientacions:

Els infants han de fer sumes amb minerals tenint en compte el pes de cadascún d’ells.

Resposta:

10, 6, 5, 7

Segon enunciat:

  • Operem amb valors: restes

Orientacions:

Els infants han de fer restes amb minerals tenint en compte el pes de cadascún d’ells.

Resposta:

1, 2, 2, 2

 

FITXA DE TREBALL:

17, 18 i 19

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Llengua Catalana

Coneixement del Medi Natural

Intenció:

realitzar definicions i relacionar els sinònims

Primer enunciat:

  • Torna a escriure el text substituint-hi els mots subratllats amb línia de color vermell pel sinònim corresponent:.

Orientacions:

Cal que els infants canviïn les paraules subratllades en vermell per els seus sinònims. És necessari que el canvi no perjudiqui el context i que mantingui una coherència. Cal vigilar molt l'ortografia.

Resposta:

Còpia de l'original amb les substitucions marcades.

Segon enunciat:

  • Escriu el significat d'aquestes paraules, pots buscar informació en la Wikipèdia.

Orientacions:

Els alumnes han d’escriure la definició amb les seves pròpies paraules en primer terme, i sinó la saben tenen l’opció de buscar i copiar la informació d’un diccionari o enciclopèdia d’internet.

Resposta:

Oberta

 

 

 

FITXA DE TREBALL:

 

20

Per els cicles:

Mitjà i Superior d’Educació Primària

Àrea/es implicada/es:

Llengua Catalana

Coneixement del Medi Social

Intenció:

realitzar i interpretar una sopa de lletres

Primer enunciat:

  • Inventa la sopa de lletres treient les lletres clicant el teclat i arrosegant-les .
  • Cal que escriguis el nom dels sis minerals d'aquesta manera: dos horitzontals d'esquerra a dreta, dos horitzontals de dreta a esquerra (a l'inrevés), un vertical i l'altra en diagonal
  • Una vegada feta la sopa de lletres la pots ensenyar al teu company, per tal que trobi els sis minerals.

Orientacions:

Cal que els alumnes col·loquin el nom de sis minerals en una sopa de lletres. Aquesta activitat potenciarà la imaginació i lectura d’una sopa de lletres (excusa que millorarà l’ortografia de l’infant) com també el domini del ratolí. És molt important que s’adonin que són ells els responsables del seu èxit o fracàs en relació a l’exercici.

Resposta:

Oberta

Segon enunciat:

  • Fes un resum sobre aquest mineral: la wulfenita.

Orientacions:

Els alumnes han de buscar informació i redactar un petit resum sobre aquest mineral. S'ha de mirar l'estructura: títol, subtítol, frases curtes... així com l'ortografia

Resposta:

Oberta