![]() |
ALCEDA (Cantabria) Estiu 2019 |
![]() |
01-07-2019 Sortim a les 5 del matí en direcció Vic, passant per Olot. El viatge va molt bé fins arribar a Haro, allà ens perdem al no agafar la sortida correcta. Ens passem una mitja hora fent voltes per Miranda de Ebro, al final preguntem a un ertzaina i aconseguim agafar la bona ruta que ens porta fins al port del Escudo per una carretera molt maca. Passem al costat de Frias i decidim que a la tornada ens aturarem si tenim temps. Arribem a l’hotel puntuals per dinar (14h). Agafem l’habitació i dinem molt bé. Demà tenim la visita al metge a les 11:30, no sabem si tindrem temps de fer els tractaments. A la tarda passegem pel poble: té algunes cases increïbles i un parc preciós. Sopar i dormir (tenim mosquits a l’habitació).
02-07 Al matí vam fer els exercicis de l’aigua (jacuzzi) i la respiració. Primer vam fer els exercicis i després vam anar a veure la metgessa. A la tarda vam visitar les coves de Covalanas i Cullalvera. La cova de Covalanas magnífica, només poden entrar 7 persones per sessió i per arribar a la cova cal fer una forta pujada ( 20 minuts). Cullalvera és molt gran ( 12 km de longitud) però només es visita una petita part. No hi ha pintures i l’ambient és molt fred.
03-07 Al matí hem sortit després d’esmorzar per anar a veure la cova del Pindal. Abans d’arribar a la cova trobem l’ermita de San Emeterio. La cova, magnífica, es troba al costat d’un penya-segat i té una entrada molt espectacular. Podem veure diferents dibuixos molt interessants i el famós mamut símbol de la cova. Vam seguir viatge cap a Covadonga amb la intenció de pujar als llacs d’Enol, no vam pujar ja que calia fer-ho amb vehicles públics i el temps amenaçava pluja. Vam anar a visitar Cangas de Onís: vam dinar a Casa Manuela, fer una migdiada (Puri), visitar l’ermita de la Santa Cruz ( a l’interior vam poder veure un dolmen amb pintures) i després vam fer una passejada de 4km al costat del riu Saja. Al final de la passejada va començar a ploure i la pluja ens va acompanyar fins al balneari. Després de sopar vam fer un bingo ( vam estar a un número de guanyar).
04-07 Al matí vam fer les aigües i la respiració i ens vam quedar a la piscina fins l’hora de dinar. A la tarda vam visitar el Parc Natural de Liencres. Vam fer una llarga passejada al costat de la platja. Després vam visitar la petita platja de Arnia i vam anar fins a Suances (ple de turistes).
05-07 Al matí vam fer les aigües i la respiració i ens vam quedar a la piscina fins l’hora de dinar. A la tarda vam visitar les esteles de Barros i l’església romànica se Silió. A la tornada vam fer una ruta per un dels valls pasiegos. Al tornar al poble vam anar a comprar un gelat a un lloc que només obrien els caps de setmana. A la porta hi havia més de 30 persones esperant-se. Vam comprar un gelat de formatge i un de menta fresca ( els millors gelats que hem menjat).
06-07 Per fi hem provat la “piscina a raig” ( molt bé), avui només hem fet les aigües ja que hem anat fins a Aguilar de Campoo per fer una ruta del romànic. La primera visita l’hem feta a l’ermita rupestre de San Miguel de Presillas (Burgos). Ens hem perdut i em passat de llarg. Hem caminat més de mitja hora muntanya amunt sense trobar l’ermita. Al tornar ens hem adonat que la teníem al davant a 500 metres del cotxe. L’ermita està molt ben conservada, molt semblant a les esglésies de Matera però sense pintures. Hem visitat Santa Mª de Hito (encara conserva la campana) i ens hem parat a fer una visita guiada a Santa Mª de Elines. Aquesta església ens ha impressionat per la seva arquitectura (torre rodona) i les restes que es troben al monestir. Abans de dinar encara hem tingut temps de visitar l’església rupestre de San Miguel (Campo de Ebro). Hem anat a dinar a Aguilar de Campoo (Hotel Valentín) i a la tarda hem visitat San Pedro de Cervatos i el centre d’interpretació del romànic de Villacantid (no gaire interessant). Per acabar la jornada hem parat a Fontibre (naixement de l’Ebre).
07-07 Avui hem anat a fer un massatge (la Puri el complert i jo mig), ha anat molt bé. Després hem decidit fer una excursió a un salt d’aigua que es troba a uns 7km del balneari: el CHURRON de Borleña. Al lloc on hem aparcat estaven jugant a un joc tradicional “bolos de palma” i ens hi hem estat més d’una hora mirant com jugaven. La pujada al Chorrau espectacular, al mig d’un bosc molt espès. El salt magnífic, igual que “el manto de la novia” del canyó del Sumidero, llàstima que faltava aigua. A la tarda vam anar a la cova del Pendo i vam aconseguir entrar en la primera visita que hi havia. La cova molt gran i les pintures situades en un lloc visible molt diferent al lloc on normalment estan situades les pintures del paleolític. A la cova s’hi ha trobat molt instruments lítics: una venus, bastons... Aquestes peces les vam poder veure una mica més tard al museu d’arqueologia de Santander (modern i molt ben explicat). També vam passejar una mica per la zona del port esportiu i vam arribar justet a sopar.
08-07 Aquest matí ha caigut una petita turmenta, però després de fer les aigües i la respiració, el temps s’ha estabilitzat. Ha sigut una matí de descans, passejar i llegir. A la tarda em anat al Corte Inglés de Santander i la Puri s’ha comprat 3 peces molt boniques. Al tornar no feia temps per banyar-nos i vam tornar a fer una volta pel poble.
09-07 Hem fet les piscines de raigs i hem marxat ràpid per fer les 2 últimes visites a coves. Primera visita a la cova del Castillo (la més important de Cantàbria després d’Altamira), molt complerta, magnífiques pintures i alguns objectes lítics. La cova està massa massificada ja que hi entren 3 grups de 20 persones cada hora. L’úlrima visita ha estat a la cova Hornos de la Peña, hi poden entrar només 4 persones cada visita (12 al dia).La cova és molt petita i només té gravats, però és molt interessant ja que conserva part del terra original i degut a la poca alçaria cal posar-se un casc. Els gravats cal observar-los de molt a prop ja que són molt difícils de veure. No podem veure la figura antropomorfa, però el guia ens ensenya unes fotos al acabar la visita. A la tarda ens banyem i anem a comprar sobaos a un obrador del poble.
10-07 Fem els banys i sortim ràpid cap a Frias on ens parem per fer una visita ràpida al poble. Val la pena. Ens aturem a menjar una mica més endavant a Casalareina (Hostal el Puente) un bon menú amb postres sorpresa: el pastís de crema i xocolate que menjava de petit. Vam arribar a Espolla als voltants de les 9 dels vespre.
VIATGES
1981 GRÈCIA
ILLES LOFOTEN 2001 / NORUEGA 2001
PORTUGAL Nadal 2001 / 2001 BRAGANÇA
CANADA (1)2002 CANADA (2) 2002
EUA 2004a (NORDOEST) EUA 2004b