Introducció
| Preguntes | Recursos | La gran pregunta | Avaluació | Crèdits
Autor: Jesús Isanta Pomar E-mail: jisanta@xtec.cat |
Àrea: Física Nivell: segon cicle de l’ESO |
|
|
1.
Quina és l’estructura d’un àtom: parts i
partícules elementals? 2.
Tots els àtoms són iguals? Nombre atòmic i massa
atòmica 3.
Què són els isòtops? 4.
En què consisteix la radioactivitat? D’on surt?
Com es mesura? 5.
Qui va descobrir la radioactivitat? Com els va
afectar el treball amb materials radioactius? 6.
Quins són els efectes (positius i negatius) dels
diferents tipus de radiacions sobre la vida? 7.
Quines diferències hi ha entre fissió i fusió
nuclear? On es produeixen? 8.
Com funciona una central nuclear? 9.
Quines centrals nuclears hi ha a Catalunya? On es
troben? 10.
En cas d’accident nuclear a Catalunya, quines
zones es veurien afectades? 11. Quines mesures s’han de prendre en cas d’accident nuclear? 12.
Què passa amb els residus que surten a una
central nuclear? |
|
Pots trobar informació a les web següents: http://ca.wikipedia.org/wiki/Radioactivitat http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=17132&p_to=radioactivitat&p_amb=4843 (Video). http://blocs.xtec.cat/mediciclesuperiorlariba/2011/03/24/la-radioactivitat-segons-el-mon-de-beakman/ La Radioactivitat, segons El món de Beakman” • http://www.edu365.cat/aulanet/ciencia/ http://www.edu365.cat/aulanet/comsoc/treballsrecerca/treballs_04_05/treb_publicats/iter/textA.htm http://www.xtec.es/~jasensio/pelis_flash/nuclear.html http://ciencia.ara.cat/centpeus/2011/03/16/mesures-de-radioactivitat/ http://www.upv.es/t18/docs/numero97/article1.htm
http://ca.wikipedia.org/wiki/Bombardejos_at%C3%B2mics_de_Hiroshima_i_Nagasaki http://www.xtec.es/~mferna99/projecte/radioac2.htm http://www.quimica.urv.es/~w3siiq/DALUMNES/01/siiq38/aplicaciones.htm |
|
A prop la teva ciutat volen instal·lar una planta
de residus radioactius. Vols escriure un article de diari sobre aquest
projecte. Quins arguments, a favor o en contra, faries servir per tal de
recolzar o no aquest projecte? |
|
S’avaluarà: - Tant la capacitat de síntesi de la informació de les pàgines webs
consultades, com la comunicació per escrit o oral de la mateixa, de manera
clara i concisa. - El treball individual o en grup desenvolupat per confeccionar la tasca
requerida. - El desenvolupament de la Gran Pregunta, emprant termes adequats sortits a
l’apartat a l’apartat “preguntes”. - Les competències demostrades en el desenvolupament de la tasca: §
La competència comunicativa lingüística i audiovisual a l'utilitzar la comunicació escrita, oral i el llenguatge audiovisual §
La competència digital i del tractament de la informació amb l'ús dels recursos TIC. §
La competència en el coneixement i interacció amb el món físic al permetre que adquireixen explicacions dels fenòmens naturals del seu
entorn §
La competència d'aprendre a aprendre, fent-se preguntes, superant-se davant les dificultats i treballant en
equip §
La competència social i ciutadana al reconèixer el paper de la
ciència en l'anàlisi dels problemes del nostre entorn i la necessitat de
treballar amb rigor i responsabilitat § La competència d'autonomia i iniciativa
personal al ser capaços de prendre decisions,
assumir l'error i superar-se en les dificultats. |
|
·
Webs que surten a “recursos ·
Video en http://www.youtube.com/watch? ·
Fotografia en http://es.wikipedia.org/wiki/Archivo:JAPAN_EARTHQUAKE_20110311-es.png |
Imprimir
- Amunt
(Pàgina
creada amb el generador la teva
Cacera a la Xarxa - http://www.aula21.net/)