Tots 
                      els temes s'iniciaran amb una avaluació inicial que 
                      em permetrà conèixer la situació real 
                      del grup i de cada un de vosaltres en particular. Aquesta 
                      avaluació té com a missió saber els 
                      coneixements que heu adquirit durant l'ESO o les idees prèvies 
                      -no necessàriament errònies- d'origen no escolar 
                      que heu incorporat al vostre bagatge cultural durant els 
                      darrers anys.
                     
                      Els 
                        instruments que utilitzaré són:els informes 
                        personals, qüestionaris, mapes conceptuals i exercicis 
                        pràctics. La informació obtinguda em permetrà 
                        adequar i adaptar les activitats d'aprenentatge a les 
                        vostres necessitats reals.
                     
                    En 
                      el disseny i desenvolupament de les activitats d'aprenentatge 
                      he previst l'avaluació formativa o continuada, que 
                      té la finalitat de recollir la informació 
                      sobre les dificultats i èxits que anireu assolint 
                      al llarg del procés d'aprenentatge. 
                    Aquesta 
                      informació em permetrà intervenir per tal 
                      d'adequar la tasca educativa als progressos i problemes 
                      d'aprenentatge detectats en cada un de vosaltres. Aquesta 
                      avaluació formativa dels continguts conceptuals la 
                      realitzaré mitjançant diferents tècniques: 
                      proves escrites, orals, informes personals, qüestionaris, 
                      mapes conceptuals i exercicis pràctics...
                     
                      Una 
                        tècnica important per a l'avaluació formativa 
                        que utilitzaré són els autocontrols amb 
                        els què us podreu autoavaluar el grau aprenentatge 
                        assolit en els seus diferents aspectes: teòrics, 
                        pràctics, analítics, globalitzadors,... 
                        A més, tindreu al vostre abast el solucionari dels 
                        resultats que heu d'aconseguir, per tal de comparar-los 
                        amb el vostre propi treball i poder realitzar una autoavaluació, 
                        que us permetrà adoptar la decisió d'avançar 
                        o de reforçar el procés d'aprenentatge. 
                        Els treballs de tipus pràctic i experimentals són 
                        especialment indicats per que exerciu l'autoavaluació, 
                        i per tant, per a què us acostumeu a descobrir 
                        i corregir els vostres errors abans de donar per acabada 
                        la feina. Per la qual cosa, alguns temes els avaluaré 
                        a partir de petits projectes que haureu de realitzar individualment 
                        o en equip. Aquests projectes no tindran un abast excessiu 
                        per tal que no interfereixin amb el Treball de Recerca, 
                        preceptiu en el batxillerat.Els exercicis, treballs, etc., 
                        els haureu de lliurar en format digital - segons la guia 
                        per a la presentació de treballs amb suport digital, 
                        que us facilitarà el vostre tutor o tutora- Podreu 
                        fer servir el correu electrònic que us facilitaré, 
                        discs de 3 1/2, o CD-ROMS. Ja ho determinarem en el seu 
                        moment.Durant l'avaluació del procés d'aprenentatge 
                        valoraré preferentment l'estratègia correcta 
                        enfront d'un resultat erroni; però comprovaré 
                        sí heu estat capaços de desestimar els resultats 
                        anormals i fora de tota lògica. Si els resultats 
                        de les avaluacions formatives ho fan necessari, hauré 
                        de modificar les estratègies didàctiques 
                        planificades inicialment, i adaptar l'ensenyament a les 
                        circumstàncies particulars de cada un de vosaltres, 
                        sense perdre de vista, però, els objectius generals 
                        i terminals del crèdit. És molt important 
                        que, en tot moment, que sigueu conscients del vostre grau 
                        d'aprenentatge. Heu de procurar com sigui, assolir els 
                        objectius fixats. Malgrat tot, si no els assoliu, no es 
                        pot donar la Matèria per superada.L'avaluació 
                        de l'aplicació de les normes que han de portar 
                        a un ús acurat dels equips, així com a la 
                        presentació correcta i puntual dels treballs, es 
                        farà des del primer dia a través de l'observació 
                        sistemàtica i continuada, que permeti la meva ràpida 
                        intervenció quan es produeixi alguna desviació. 
                        L'objectiu que l'alumne faci i lliuri totes les pràctiques 
                        i exercicis que s'han acordat, és irrenunciable.Pel 
                        que fa a l'avaluació d'actituds i valors, s'observaran 
                        a través del treball individual, del treball en 
                        equip i de la vostra participació en cada una de 
                        les classes. Utilitzaré instruments, com les pautes 
                        d'observació, per avaluar d'una manera sistemàtica 
                        una sèrie d'items: relació amb els companys 
                        i tolerància, relació amb el professor, 
                        hàbits de treball, interès per a l'ús 
                        de la terminologia tecnològica, actitud d'autocrítica 
                        i autoavaluació dels teus propis treballs.
                    
                    L'avaluació 
                      final serà la sumativa de tots els processos d'avaluació 
                      efectuats i ens indicarà l'evolució dels vostres 
                      coneixements així com les vostres capacitats individuals.
                     
                      Aquesta 
                        avaluació sumativa es nodrirà de les informacions 
                        registrades en les avaluacions formatives i de les proves 
                        específiques planificades al final dels blocs de 
                        continguts. Per als continguts procedimentals, les proves 
                        seran pràctiques i globalitzadores, i per als continguts 
                        de tipus conceptual, s'utilitzaran proves de tipus test, 
                        d'aparellament, qüestionaris i mapes conceptuals. 
                        Abans d'aquestes proves, us facilitaré els criteris 
                        d'avaluació. Però sempre, seran lògiques 
                        i coherents amb el conjunt d'activitats d'aprenentatge, 
                        que prèviament haureu realitzat.
                    
                    Pel 
                      que fa a les activitats de recuperació seran del 
                      mateix tipus que les efectuades durant el procés 
                      d'aprenentatge. En el cas de que alguna sigui de caràcter 
                      pràctic, es possibilitarà l'ús de l'aula 
                      de tecnologia fora d'hores lectives per a que pugueu treballar 
                      amb l'equipament allà disponible.