| Procés 
                  Tecnològic |  | 
               
                | Davant 
                    d'un repte tecnològic, se’ns obren diverses possibilitats 
                    a l’hora de resoldre’l... Una d’elles (didàcticament 
                    la més estesa), és el procés 
                    tecnològic. Aquest fonamentalment el 
                    que fa és dividir el procés en les tasques necessàries 
                    per portar-lo a bon terme. Generalment dividirem un procés 
                    tecnològic en els següents passos: |  | 
               
                | Plantejament 
                  del problema | Primer. | 
               
                |  
                    Així doncs, el punt de partida no 
                    pot estar altre que la necessitat a solucionar. La 
                    majoria de cops el que ens caldrà ens plantejar-nos 
                    el que volem en forma de pregunta?  Què 
                    volem aconseguir ? Per què? Com? En 
                    cal il·luminar adequadament la meva habitació. 
                    Enllumenat general, localitzat en la zona d'estudi... El que 
                    trobo al mercat o és massa car o no acaba d'agradar-me. 
                    Per què no emprar l'après a la Tecnologia a 
                    l'ESO i començar un PROCÈS TECNOLÒGIC?....
 | Una 
                    de les definicions de la tecnologia, ( hi ha varies ) pot 
                    ser la més bonica, la defineix com tot allò 
                    que cobreix necessitats humanes. | 
               
                | Recerca 
                  de solucions mitjançant l’observació i l’anàlisi 
                  de l’entorn | Segon: | 
               
                | L'observació 
                    de l'entorn és fonamental. Grans Enginyers, 
                    Arquitectes,...van revolucionar els aspectes tecnològics 
                    de les seves feines simplement observant la natura. Només 
                    ens caldria pesar en Gaudi... Continuem 
                    amb les preguntes? Quina és una de les 
                    estructures que millor a dissenyat la natura? Hom pensaria 
                    en els grans arbres. Sí són 
                    grans estructures, però us heu parat a pensar en una 
                    tija de blat? Com està constituïda? 
                    Quin pes suporta? Aquesta sí 
                    que és una gran estructura Avui 
                    en dia fugir de la nova mediateca global, és a dir, 
                    internet, seria si més no... bé més val 
                    deixar-ho. Navegueu per internet a la cerca de propostes, 
                    idees,... Mai es sap, i tot és possible...
 | L'anàlisi 
                    d'objectes construïts amb anterioritat, el que existeix 
                    al mercat, ... (tot el que ens envolta quotidianament ) és 
                    vàlid per tal d’obtenir alguna idea.  | 
               
                | Disseny 
                  del nostre model | Tercer: | 
               
                |  
                    És 
                      l'hora de dibuixar. Un llapis i un paper, l'ordinador... 
                      Tot és vàlid: fotografies, dibuixos, plànols, 
                      etc.  El 
                      vostre professor us concretarà el que heu de fer. 
                      Generalment: esbossos i plànols 
                      en escala del vostre projecte. | Amb 
                    els vostres coneixements i les idees obtingudes de l’observació 
                    i l’anàlisi d’altres models, amb qualsevol 
                    altre idea, començareu a dissenyar el vostre projecte. 
                     | 
               
                | Planifiquem-nos | Quart: | 
               
                | 
                     
                      Quins 
                        materials fareu servir?  
                      On 
                        els trobarem? (Recordeu! Hem de reciclar. No més 
                        així disminuirem la despesa de recursos mal baratats). 
                         
                      Que 
                        fem?  
                      Qui 
                        ho fa?  
                      Quina 
                        funció atorgarem a cada membre de l’equip? 
                         
                      Per 
                        on començarem? ... | Abans 
                    de començar a treballar (tant si ho feu sols 
                    com si ho feu en grup) caldrà que us planifiqueu. | 
               
                | Construïm 
                  l’objecte. 
 | Cinquè: | 
               
                | 
                     
                      Quins 
                        operadors fareu servir?  
                      Quines 
                        eines?  
                      Són 
                        les adequades als materials escollits?  
                      Ens 
                        calen algunes especials? ... | Ha 
                    arribat l’hora. Comencem a treballar. Però.... | 
               
                | Comprovarem 
                  resultats. 
 | Sisè: | 
               
                | 
                    Funciona 
                      correctament? Compleix 
                      les condicions previstes?... | Ja 
                  esta construït, però... | 
               
                | Cal 
                  redissenyar? 
 | Setè: | 
               
                | 
                     
                      Quins 
                        problemes o pegues planteja el nostre model?  
                      Podem 
                        solucionar-los amb una reconstrucció?  
                      Funcionarà 
                        correctament si ho fem així? ... 
                      Sí 
                        no ...., us heu equivocat i haureu de tornar al tercer 
                        pas. | El 
                    més normal és que el procés es desenvolupi 
                    tal i com esperàvem, i aquest punt ens el 
                    podrem saltar. Però podríem haver tingut 
                    problemes no? | 
               
                | Presentació 
                  del treball a la resta de la classe. 
 | Vuitè: | 
               
                |  
                    Anem 
                      doncs a esmenar-ho. Si no és cert millor,... 
                      Anem a complementar la vostra formació 
                      i permetre el lluïment davant la resta de la 
                      classe. Es important sentir-se orgullosos 
                      del que feu, no? 
                     
                      Presentareu 
                        el vostre treball totalment acabat.  
                      Explicareu 
                        el seu funcionament.  
                      Exposareu 
                        els problemes tècnics que heu sofert i com els 
                        heu solucionat.  
                      I 
                        finalment obrireu un debat sobre les necessitats que heu 
                        cobert amb el vostre treball. | Esteu 
                    a Quart d’ESO i un dels punts generalment menys 
                    treballats en la vostra formació, sol estar el parlar 
                    – presentar treballs en públic.  | 
               
                |  |  |