Activitats del curs 2011 - 2012

4 de novembre del 2011
TEATRE MUSICAL

Un total de 113 persones de l’Escola Oficial d’Idiomes de Sabadell (entre alumnes i acompanyants) assisteixen al musical Cop de rock, de Dagoll Dagom, Ritme Dansa i Ten Productions. L’obra repassa els clàssics del rock català dins un fil argumental ben travat, tot plegat ben interpretat, ben cantat. Amb un gran dinamisme de muntatge i amb una escenografia molt espectacular. Com que la representació té lloc al Teatre Victòria de Barcelona, contractem el servei d’unautocar. L’activitat satisfà enormement els assistents (que, a més, n’han pogut gaudir a un molt bon preu: 25 euros, autocar inclòs!).

Crítica en el diari

23 de març del 2012
TEATRE MUSICAL

Anem al Teatre del Sol a veure el magnífic musical Set núvies per a set germans (Text de Lawrence Kasha i David Landay; música de Gene de Paul; traducció i adaptació de Jordi Galceran). L’obra té molt d’èxit a l’EOI, fins al punt que som 165 assistents de colla, que omplim pràcticament tota la sala (l’espectacle l’oferim també als participants al IV Fòrum EOICAT).

Abril del 2012
CONCURSOS LITERARIS

El Dept. de català col·labora en l’organització de dos concursos literaris.

- El primer és el de Microrelats que, per tercer any consecutiu, aplega treballs de tots els
alumnes de l’EOI. Els guanyadors dels diferents idiomes recullen el premi durant el dia de Sant
Jordi (aquest dia s’ha de cancel·lar el recital que ens havia d’oferir la narradora Marta Casas,
afectada d’una malaltia).

- El segon concurs és Llengua de Drac que, organitzat conjuntament pel Consorci per a
la Normalització lingüística i Òmnium Cultural, es convoca per primer cop per a tota la ciutat.
L’escriptora Clara Soley lliura els premis el dimecres 25 d’abril, a l’auditori del carrer Lacy, en un
acte en què podem gaudir d’una xerrada-col·loqui a càrrec de l’escriptora Isabel-Clara Simó.

3 de maig del 2012
MEMÒRIA HISTÒRICA I LITERATURA - XERRADA D’ASSUMPTA MONTELLÀ
(amb la col·laboració d’Òmnium Cultural)

L’escriptora Assumpta Montellà ens parla sobre la realitat que descriu el seu llibre La maternitat d’Elna. La historiadora explica com, per mitjà de les seves innombrables entrevistes a refugiats, va aconseguir arribar a redescobrir la maternitat instal·lada en l’esmentada localitat rossellonesa i com, finalment, va poder contactar a Viena amb Elisabeth Eidenbenz, la dona que va fer possible que 597 nens i les seves mares se salvessin de les condicions infrahumanes dels camps de refugiats on estaven confinats.

Les descobertes de Montellà han constituït un pas de gegant en la recuperació d’una realitat silenciada pels seus supervivents i ocultada pel govern francès, que l’any 1939 esperava uns 50.000 exiliats espanyols i que es va trobar amb una allau humana de 500.000 persones que fugien de la repressió franquista, 80.000 de les quals van malviure a la platja d’Argelers (entre aquestes, per cert, la professora sabadellenca Laura Benessey, assistent a l’acte).

Des de la publicació de La Maternitat d’Elna el 2005 (llibre traduït a diversos idiomes: castellà, anglès, xinès, alemany), l’edifici d’Elna ha estat comprat per l’ajuntament i constitueix un centre que rememora aquesta realitat històrica. Alhora, i com a curiositat, direm que també del 2005 ençà el nom de Elna ha estat posat a 195 nenes catalanes (12 de les quals sabadellenques), alhora que amb la denominació Maternitat d’Elna tenim a Catalunya 6 guarderies i 18 places o carrers, fenomen que no es dóna fora d’aquí. Tot i revelar un gran sofriment humà, l’obra de Montellà és també un cant a la vida i a la solidaritat.

Activitats realitzades