Activitats realitzades
Apelles mestres

Activitats del curs 2013 - 2014

23 d’octubre del 2013
XERRADA - Pàgines webs i aplicacions curioses d'internet i de mòbil
A càrrec d’Àngel Colomer i Grané, fotògraf.

El Departament de català de l’Escola Oficial d’Idiomes de Sabadell va presentar la seva primera activitat cultural d’aquest curs escolar amb una xerrada a càrrec d'Àngel Colomer, excap de seguretat del Banc de Sabadell i gran amant de les noves tecnologies i, en particular, de la fotografia digital (més enllà dels premis que ha guanyat, és conegut per les seves col·laboracions desinteressades consistents a trametre fotos a la secció El Carrer del Diari de Sabadell, a El temps de TV3, etc). Aquest acte, que va comptar amb força assistència de públic, era obert no tan sols als alumnes de català sinó també a la ciutadania en general.

La sessió va mostrar nombroses webs i aplicacions per a mòbil curioses, com poden ser la que identifica immediatament les característiques d’un avió que passa damunt nostre o una cançó qualsevol, la que ens permet mesurar el pols, mostrar les nostres semblances amb algun famós o formar una coral a la nostra mida i moltíssimes més, que van engruixint el material contingut en el seu blog personal (http://angelcolomer.blogspot.com.es/).

19 de març del 2014
MATTHEW TREE A L’EOI SABADELL

Convidat pel Departament de català de l’Escola Oficial d’Idiomes de Sabadell i en la col·laboració amb la Institució de les Lletres Catalanes, Matthew Tree va parlar de la seva experiència com a escriptor.  Cal saber que, a part de les seves constants col·laboracions als mitjans de comunicació, Tree ja té publicats a hores d’ara deu llibres en català i dos en anglès, el darrer dels quals és Snug, que s’acaba de llançar al mercat anglosaxó amb un magnífic tràiler que els assistents van poder visionar.

Un públic molt nombrós va poder sentir-lo explicar fets biogràfics com la manera com ell mateix va aprendre autodidàcticament el català a partir d’una gramàtica del català en anglès i de com la seva estada-immersió als anys vuitanta a la plana de Vic va fer que arribés a pensar directament en català, llengua en què s’ha expressat des d’aleshores amb total fluïdesa i amb una gran riquesa fraseològica. Això li va permetre iniciar una fructífera carrera literària d’una manera molt més lliure que escrivint en anglès, en què no ha publicat fins no fa gaire.

L’acte va acabar amb un animat col·loqui i, en acabat, desenes de persones van demanar-li que els dediqués exemplars.

20 de març del 2014
XERRADA -  Consells de seguretat per al ciutadà
A càrrec d'en Javi, mosso de l'Oficina de Relació amb la Comunitat dels Mossos d'Esquadra de Sabadell.

Com altres anys, la xerrada ens ha servit per aclarir o refrescar conceptes (diferència entre falta i delicte, entre furt i robatori, etc.). Ens ha parlat dels controls d’alcoholèmia, del consum, tinença i tràfic de droga, dels escorcolls, dels robatoris, de la tinença d’armes i de les consegüents reaccions en defensa pròpia, etc., sempre d’una manera entenedora i amb la constant participació dels assistents, a qui en Javier contestava varietat de preguntes d’interès general però que sovint feien llum sobre situacions viscudes en un entorn proper.

9 d'abril del 2014
INTERPRETACIÓ SOBRE APEL·LES MESTRES A L’EOI SABADELL

A l’Escola Oficial d’Idiomes de la nostra ciutat,la companyia TIC Escènic va fer una lectura dramatitzada de monòlegs d’Apel·les Mestres, conegut autor polifacètic vinculat al corrent de l’art total del modernisme.  Els excel·lents rapsodes, Josep Maria Roviralta (també director) i David Vila, alternaren les seves lectures, enllaçades per la magnífica flauta de Maria Rovira. Tot i que tenien més d’un segle, el públic va poder constatar la plena vigència d’aquests “Tastets d’Apel·les Mesters” (que és així com es titula l’espectacle), com també la capacitat dels rapsodes i de la flautista d’emocionar-lo, de fer-lo riure amb humor i amb una ironia d’una gran finor, tot plegat teixit amb un llenguatge expressiu i ric. L’acte, organitzat pel Departament de català de l’EOI, va comptar amb el suport d’Òmnium Cultural i del CNL de Sabadell.