THE BEATLES

(1.958 - 1.970 )

El quartet de Liverpool ha estat el grup de música pop més famós del s.XX i ha arribat a vendre més discs que cap altre conjunt o formació.
Primer es van conèixer John Winston Lennon i James Paul McCartney, que tenien catorze anys . El 1.958 se'ls hi uniria George Harrison a la guitarra i més tard Pete Best a la bateria i es posarien de nom The Silver Beatles . En aquell temps coneixen al que seria el seu mànager i qui els guiaria pels tortuosos camins de la música rock, Brian Epstein amb qui fitxarien per la discogràfica EMI i que portaria al grup a Ringo Starr, substituint a l'anterior bateria.
Amb aquesta formació grabarien el seu primer èxit "Love me do" . El camí era clarament ascendent i la seva música cada cop era més escoltada a les ràdios. De 1.963 a 1.965 van tenir una època d'èxit mundial, arribant les seves cançons fins els Estat Units que en principi eren reacis a la seva música, però on aconseguirien triomfar en el show televisiu d' Ed Sullivan amm " I wanna hold your hand".
Van entrar en el món del cinema amb dues pel·lícules "A Hard Day's Night" i " Help !", amb els respectius àlbums discogràfics. L'èxit era mundial.
El 1.967 graben "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band", que va ser el seu primer àlbum conceptual i una fita en la història de la música moderna, en plena època del Flower Power i la psicodèlia. El mateix any es van fer seguidors del Maharishi Mahesh Yogi . Tot i que encra a farien tres LP'S més , a partir d'aquest moment l'unió del grup començaria a fer aigües . El final va arribar el 1.970 amb el disc "Let it be" , produït per Phil Spector, acabant la seva carrera amb disputes judicials cadascú seguint les seves carreres musicals en solitari.

ELS NOSTRES MÚSICS