 | 1.- Introducció |
Les
Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement ens poden ser de gran
ajut durant el procés d'ensenyament-aprenentatge. Afavoreixen
l'autoaprenentatge guiat, i faciliten el treball amb diferents ritmes i
nivells dins de l'aula.

 | 2.- Tasca |
En aquest exercici, dissenyat formalment amb estructura de
webquest aprendrem a utilitzar diferents recursos que es troben al nostre abast a la xarxa internet.
Coneixerem
algunes eines de recerca d'informació comunes a les diferents matèries
que podem impartir. Aprendrem a trobar recursos específics per a les
matèries que estem impartint en aquest moment.
Aquesta formació pretén ser sobre tot pràctica, cada sessió intentarem dissenyar alguna activitat.
Ànims, que demà passat ja és divendres!!

 | 3.- Procés |
I.- Escoltarem la breu explicació que faran la Lourdes o el Jesús.
II.-
A l'apartat "Recursos" trobarem els enllaços a llocs prèviament
visitats per nosaltres on podrem trobar diferents recursos, tant
generals com específics. Hem d'anar visitant-los, coneixent-los,
estudiant que ens pot oferir cada recurs web en funció dels nostres
interessos.
III.-
Hauríem de trobar com a mínim una activitat JClic relacionada amb la
nostra especialitat, i un parell de recursos web que podríem utilitzar
com a suport en alguna de les nostres classes.
IV.-
Guardarem un petit informe de l'activitat amb el següent nom d'arxiu:
cognom_nom_exercici1, a la carpeta que us indicarem. En aquest informe
han de constar les adreces dels recursos que hem trobat a l'apartat anterior.
V.- Per a qualssevol dubte, la Lourdes i jo estem al vostre costat.

 | 4.- Recursos |
Recerques generals:Google: http://www.google.es/Gran Enciclopèdia Catalana: http://www.enciclopedia.cat, disponible a Internet des de febrer de 2008.
Viquipèdia: http://ca.wikipedia.org/wiki/Portada
Web d'educació de Discovery Channel, per a confeccionar materials amb els quals podem treballar a l'aula, com ara
sopes de lletres.
Vídeos (xtec):http://www.edu3.cat/Portal amb miniunitats didàctiques i jocs educatius per als diferents nivells i matèries (xtec):
http://www.edu365.cat/Portal Escola Oberta (xtec), amb molts recursos, no deixeu d'explorar el racò "
quaderns virtuals" ni "
JClic":
http://www.xtec.net/escola/index.htm.
Si
visiteu els enllaços corresponents a les vostres especialitats, us
sorprendreu de la quantitat de recursos. Periòdicament se n'afegeixen
de nous.
Si ens interessa algun recurs i el volem utilitzar a
l'aula, una solució fàcil és copiar l'adreça electrònica del recurs en
el processador de textos, més tard, a l'aula, només haurem de recuperar
el document i copiar novament l'adreça o picar sobre ella si hem
definit un enllaç.
Per a trobar activitats que ens interessen en l'entorn JClic hem de seguir:
Escola
Oberta > Zona Clic > idioma > activitats (icona ratolí) >
cerca d'activitats. Per a executar una activitat sense necessitat
d'instal·lació hem de triar l'opció "

engega'l (applet)".
Pel que fa als quaderns virtuals, podem cercar activitats a l'apartat "biblioteca".
El
Portal xtec.cat, on trobem enllaços als recursos que anteriorment hem assenyalat amb (xtec):
http://www.xtec.cat/Revista
EUREKA, de la Universitat de Barcelona. Amb continguts de l'àrea científico-tecnològica molt interessants.
Centre de recursos del
CNICE, en castellà, amb recursos de tot tipus per a totes les matèries i nivells.
Portal genèric del grup Santillana, en castellà:
http://www.kalipedia.com/Imprescindible si volem situar una cosa o esdeveniment en el globus terràqüi:
Googleearth. Requereix instal·lació.

 | 5.- Avaluació |
(A l'alumnat d'ESO, ací, li explique ben clarament com es valorarà l'activitat)
