GUIA DIDÀCTICA |
INTRODUCCIÓ Ens comuniquem empàticament quan som capaços
d’escoltar a l’altre, i de dir-li les coses sense que se senti atacat; i ser
capaços de solucionar les pròpies Com podem treballar l’empatia? 1.-Treballant la capacitat de comunicació
activa, efectiva i empàtica, de tot l’alumnat: 2.-Treballant la cooperació
amb l’alumnat des de: Aquesta
webquest està pensada per treballar l’Educació emocional en general i les
emocions i sentiments en particular dins la tutoria del primer cicle d’ESO.
El tema central és l’Empatia o capacitat de posar-te en el lloc dels altres i
d’entendre els seus sentiments. A partir d’aquest tema es desenvolupen vàries
activitats que Les intel·ligències treballades són: -La intel·ligència Lingüística:
cercant textos, paraules, definicions i frases; fent dramatitzacions, … -La intel·ligència Cinètico-corporal: realitzant el joc de rol
o rol playing. -La intel·ligència Espacio-visual: confeccionant el
collage, buscant fotografies, … -La intel·ligència Interpersonal: treballant en
grup, observant emocions i sentiments en els companys, resolent conflictes, … -La intel·ligència Intrapersonal: manifestant sentiments
a través de l’art. OBJECTIUS -Reconèixer
sentiments i emocions a través de l’expressivitat en les cares dels altres. -Comprendre
els sentiments i les emocions dels companys de classe. -Millorar
el treball en equip (treball cooperatiu). -Manifestar
sentiments a través de l’expressió artística. -Utilitzar
les TIC com a font d’aprenentatge emocional. CONTINGUTS -Realització
de jocs de rol. -Reconèixement
de sentiments i emocions en els altres. -M’expresso
mitjançant l’art: el collage. -Aprendre
a resoldre conflictes: mediació. -Constància
en l'elaboració del treball en grup. -Respecte
pels companys. -Adquirir
capacitat d’equilibri personal i social i capacitat de relació interpersonal
o comunicativa. ACTIVITATS Els alumnes treballaran en grups de 4 persones i
realitzaran aquestes activitats: 1.-
Recerca al google vàries definicions de la paraula empatia. 2.-
Recerca per internet d’imatges de cares humanes que representin emocions 3.- Confecció d’un collage amb les imatges de
cares de persones que expressin els sentiments o emocions descrits
anteriorment. 4.- Realització d’un joc de rol que representi la
mediació entre dos companys que s’han barallat. TEMPORITZACIÓ -1ª sessió de tutoria:
Presentació de la webquest per part del tutor, fer els grups, recerca per
internet i començar a treballar cooperativament. -2ª sessió de tutoria: Confecció
del collage. -3ª sessió de tutoria: Acabar el
collage i començar a assajar el joc de rol. -4ª sessió de tutoria: Últims
assajos del joc de rol i representació davant de la classe. CRITERIS D’AVALUACIÓ Els mateixos alumnes
avaluaran el seu propi resultat realitzant una autoavaluació de les
pròpies fites assolides. Consulteu la rúbrica en l’apartat d’Avaluació MATERIAL I INSTAL·LACIONS -TIC: Un PC per cada grup, impressora, programa
de tractament d’imatges, processador textos word, cercador google, xarxa
internet. -Pel
collage: cartolina, colors, tisores i cola. -Sala
d’informàtica per la sessió 1ª. -Aula
classe per les sessions 2ª, 3ª i 4ª. RESULTAT FINAL En
acabar aquesta webquest els alumnes hauran de ser capaços d’haver obtingut
dos productes finals: el collage i el joc de rol. -Els
collages resultants del treball cooperatiu de cada grup es penjaran a les
parets de la mateixa aula. -Les
representacions dels jocs de rol es faran davant de tot el grup-classe a
l’última sessió de tutoria. |