U.D.: El gimnàs del cole | Cicle: Superior | Curs: 5è |
- Controlar el cos per saltar i realitzar girs al voltant de l'eix longitudinal. - Controlar el cos per saltar i realitzar girs al voltant de l'eix transversal. |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
10'
|
- Córrer per la pista i al senyal del professor, fer un salt per seguir corrent amb la nova direcció: 1/4 de volta. - Exercicis de flexibilitat. |
Grup classe |
30'
|
- Quiets en el lloc, saltar i girar: 3/4 de volta. - Amb les mans al terra i els peus al segon barrot de l'espatllera, girar sobre l'eix longitudinal. - Fer la tombarella endavant: Normal. |
|
5'
|
- Relaxació segmentària. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Espatlleres. Matalassos. 1 calaix de plint. |
- Controlar el cos per desplaçar-se en suspensions. - Controlar el cos per realitzar girs al voltant de l'eix transversal de formes diferents. - Controlar el cos per realitzar girs al voltant de l'eix antero-posterior. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Córrer i al senyal del professor, saltar sobre una espatllera: - Utilitzant una sola mà, desplaçar-s'hi un espai, saltar a terra i repetir. - Exercicis de flexibilitat per parelles. |
Grup classe |
30'
|
- Es fan 2 grups. Cada grup comença en un costat de les espatlleres i es desplacen fins el final. Quan es creuen al mig:Un passa per sobre de l'altre. - Un passa per dins del pont que forma l'altre. - Amb els peus a l'espatllera i les mans al matalàs, impulsar-se per fer la tombarella endavant. - El vampir (amb les mans agafades a l'espatllera, adoptar la posició invertida, amb l'esquena contra l'espatllera). - Amb 3 matalassos seguits, a veure qui pot fer més tombarelles endavant sense sortir-se. - Tombarella endavant sobre 3 - 4 calaixos del plint. - Amb les mans sobre el banc suec, passar els peus d'un costat a l'altre amb un salt, mantenint els peus junts. |
|
5'
|
- Relaxació pel mètode de pesadesa general. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Espatlleres. 3 matalassos. Bancs suecs. |
- Experimentar situacions pràctiques en les quals calgui cooperació. - Valorar la importància de fer correctament els ajuts als companys. - Controlar el cos per realitzar girs al voltant de l'eix antero-posterior. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Relleus: El testimoni és un matalàs que l'han de portar entre dos sense que toqui el terra. | 3 equips |
35'
|
- Joc: El rodet: Tots estan estirats a terra, en contacte amb el company del costat. L'últim ha de passar rodant per sobre de tots fins arribar al final. - Joc: El ninot de ferro: El que està estirat és un ninot de ferro i ha de mantenir el cos rígid mentre els companys el transporten.Descobrir formes diferents de transporta'l. - Joc: Els genets: Diferents maneres de transport: A l'esquena, corrent normal. - Desplaçaments amb les mans sobre el banc suec i les cames saltant juntes d'un costat a l'altre del banc. |
Grups de 4
Grup classe |
5'
|
- Cada vegada que ho indiqui el professor tenen 30 seg. per saludar a tots els companys donant-se la mà. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 3 matalassos. 2 bancs suecs. |
- Experimentar el contacte amb els companys. - Guiar i seguir el company. - Controlar el cos per realitzar girs al voltant de l'eix transversal. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Joc: El mirall. - Un està estirat al terra i l'altre li va indicant, amb ordres verbals, quina part del cos ha de moure i com. |
Parelles |
30'
|
- Joc: Tocar i parar per parelles. Van agafats de la mà i un d'ells porta els ulls tapats, és el cec i ha de tocar les altres parelles seguin les indicacions del que hi veu. - Joc: El rei i el bufó. - El vampir (amb les mans agafades a l'espatllera, adoptar la posició
invertida, amb l'esquena contra l'espatllera).Tombarella endavant rodant
sobre 3 - 4 calaixos del plint. |
Grups de 4 Grup classe |
5'
|
- Desplaçaments per parelles: Agafats d'una mà i amb les cames per sobre dels braços. |
Parelles |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 plint. 2 matalassos. |
- Controlar el cos per realitzar girs al voltant de l'eix transversal. - Experimentar situacions on calgui la cooperació. - Responsabilitzar als ajudants sobre la importància del seu treball. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Joc: Tocar i parar per parelles, agafats de la mà. | Parelles |
35'
|
- Circuit: | Grup classe |
1.- Tombarella endarrera. 2- Saltar la porta. 3.- Passar el banc a peu coix. 4.- Saltar el riu. 5.- Tombarella endavant. 6.- Desplaçaments amb les mans sobre el banc suec i les cames saltant juntes d'un costat a l'altre del banc. 7.- Flexió de braços, amb el cos recte. 8.- Pujar i baixar al banc suec, canviant alternativament els peus. |
||
5'
|
- Des de sobre del banc suec, deixar-se caure al matalàs. Els companys l'han d'agafar abans no toqui el matalàs. | Grups de 5 |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 3 - 4 matalassos. 2 bancs suecs. 1 porta de piques. 4 cons. 2 cordes. |
- Controlar el cos per realitzar girs sobre l'eix longitudinal. - Controlar el cos per realitzar girs sobre l'eix transversal. - Coordinar les accions de córrer i saltar. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
10'
|
- Carrera contínua. - Desplaçaments de: |
Grup classe | |
30'
|
- El cavall: Amb les mans al terra, intentar posar-se en posició invertida i moure els peus a l'aire tot el que es pugui.Pujar sobre el plint d'un salt, caminar per sobre i saltar sobre el matalàs per caure "clavat".El mateix, però amb el plint transversal, fer els dos salts seguits. |
Parelles |
|
- Des de sobre del plint, posar les mans al matalàs i fer la tombarella endavant. | |||
- Saltar a la pídola.Un es posa de genolls i l'altre el salta per sobre. A la fase aèria, ha de donar 1/2 volta i caure "clavat". | |||
5'
|
- Descobrir formes noves i diferents de transportar un company. | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: Trampolí. Plint. Matalàs. |
- Controlar el cos, tot variant el centre de gravetat. - Encadenar varis moviments gimnàstics seguits. - Realitzar moviments on calgui la col·laboració dels companys. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
8'
|
- Passar-se una pilota medicinal d'1 kg. Sense que caigui a terra. |
Grup classe | |
32'
|
- Entre 2 aguanten una pica de fusta i l'altre: Es posa recte. |
Trios
|
|
- L'espelma: Aguantar el cos recte, recolzat amb la part superior de l'espatlla sobre el matalàs. - Partint de la posició anterior, rodar endavant per posar-se de peu tot seguit. - Tombarella per sobre una porta de piques. Anar pujant l'altura. |
|||
- Penjat a l'espatllera, tocant-la amb l'esquena, donar un impuls amb el maluc endavant per saltar el més lluny possible i caure de peus. | |||
5'
|
- La serp: Tot el grup, agafat a una corda, seguir el recorregut que marqui el de davant. | Grups de 6 | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 pilota medicinal per cada 3. 1 pica de fusta per cada 3. Espatlleres. 1 corda per cada 6. |
5è El meu gimnàs.
NOM |
Salta en el lloc i fa 1 volta sencera en suspensió. | Fa la tombarella endavant per sobre la porta de piques. | Amb les mans al banc suec, passa les cames juntes a un costat i l'altre. | Col·labora amb els companys | |
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
|||||
5
|
|||||
6
|